Black Week Black Friday erbjudanden & diskussion

I år är det lite si och så för egen del. Är på jakt efter en Lupine-lampa + tillbehör och kan konstatera att det finns en del fulreor. Det gäller verkligen att veta vad lägsta ordinarie pris är innan man försöker ro hem en bra deal. Märker ingen större skillnad från de vanliga reorna och kampanjerna som dyker upp lite nu och då.

Om nån råkar hitta bra pris på Silky Gomboy eller liknande kvalitativ cykelrelaterad produkt så pinga gärna mig.

Om någon får syn på ovanligt bra priser för 11 delade mtb komponenter så hojta till! Mest shimano m8000 samt m9000 som är intressant!

"Ja en till cykel (Miyata) MEN, den kosta bara 500kr!"

1701125171472.png

370112588_335795532514254_4260957192027535737_n.jpg

Snart är det dags igen.

Jag har aldrig haft koll på BF förr - brukar det vara några deals på slitprylar typ kassetter o växlar?
Behöver byta lite grejer och frågan var då om det är värt väntan.

Tycker inte det brukar vara så unika BF erbjudanden. Oftast känns det som att dom vill bli av med lager som kostar pengar.

Till skillnad från andra kampanjer?
Ja, till skillnad från andra kampanjer. Just nu har väl exempelvis TCM lite rea på saker som trots allt är helt, up to date. Förra årets BF såldes det mycket saker som var av äldre generation och sannolikt inte hade någon större omsättning.

Det kommer reor på allt möjligt ibland, just för cykelgrejer tycker jag inte black friday brukar vara så bra generellt även om jag köpte min mtb på black friday för några år sedan.

Generellt så får man hålla koll på de reor och kampanjer som olika butiken kör och köpa när det är bra läge på något man behöver. T ex om man ser bra pris på en kassett eller en uppsättning däck som man behöver inom något år så är det bara att köpa. Själv letar jag bra pris på GP5000 men missade tyvärr när XXL sålde billigt förra veckan.

Vad skulle ni säga. Om man vill ha en Garmin GPS för LVG. Men inte tänker börja använda den förrän till våren. Köpa nu om det blir bra rea och lägga på hyllan till våren eller vänta till man behöver och köpa den. Med risk för att priset kanske sticker iväg då just för alla börjar fundera på nytt då. Eller eventuellt kommer priset krypa ner lite till dess ändå. Svårt att säga 😀

Vad skulle ni säga. Om man vill ha en Garmin GPS för LVG. Men inte tänker börja använda den förrän till våren. Köpa nu om det blir bra rea och lägga på hyllan till våren eller vänta till man behöver och köpa den. Med risk för att priset kanske sticker iväg då just för alla börjar fundera på nytt då. Eller eventuellt kommer priset krypa ner lite till dess ändå. Svårt att säga 😀
Finns ju en del svenska butiker med 365 dagars öppet köp 🙂

Black friday brukar ju innebära bra priser på varor som är på väg ur marknaden så om det är en sådan enhet du är spekulant på så skulle jag köpt om jag hittat något som får en betydande prissänkning.

Ja, till skillnad från andra kampanjer. Just nu har väl exempelvis TCM lite rea på saker som trots allt är helt, up to date. Förra årets BF såldes det mycket saker som var av äldre generation och sannolikt inte hade någon större omsättning.

Och du tror inte Tcm vill omsätta lager?
Förlåt att jag dummat mig, förstår så klart vad du menar, men alla former av kampanjer, syftar ju till att omsätta lager. Man ger inte bort marginal bara för skojs skull. Sen kan det vara för att slippa sitta med gammalt lager över vintern, men syftet är omsättning av lager.

Ett tips till dom som tänker köpa en Specialized den närmaste tiden är att en liten fågel viskade i mitt öra att det kommer att ske en prissänkning inom kort.

Tillbaka
Topp