Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Något fel är det. Jag felanmälde sträckan längs Värmdövägen igår och fick något "goddag yxskaft" svar imorse om att de gjort en stor insats med salt under natten mot idag. Gick tydligen sådär då. Vi får väl ligga på med felanmälningar ett tag vid behov så att de ser om det inte funkar.Tog det mycket piano utan dubb genom Nacka idag. Fasiken vad isigt. Har dom bytt entreprenör? Senaste två åren har det varit helt utomordentligt sopsaltat. Felanmälan skickad.
Yes, en kollektiv insats krävs.Något fel är det. Jag felanmälde sträckan längs Värmdövägen igår och fick något "goddag yxskaft" svar imorse om att de gjort en stor insats med salt under natten mot idag. Gick tydligen sådär då. Vi får väl ligga på med felanmälningar ett tag vid behov så att de ser om det inte funkar.
Absolut, lägstanivån är betydligt högre än för ett antal år sedan. Men resultatet är inte tillförlitligt, man kan inte lita på att det är ok underlag utan måste ändå vara kittad för worst case. Som tjejen som vurpade framför mig igår, hon litade på att det skulle vara saltat och körde utan dubb, men så var det inte saltat utan snorhalt.Ändå stor skillnad mot förr då t. ex. Årsta snöröjde max två gånger per vinter. Då kunde man möta en meter snö vid Årstafältet. :) Betydligt jämnare nu även om det fortfarande skiljer sig.
Som tjejen som vurpade framför mig igår, hon litade på att det skulle vara saltat och körde utan dubb, men så var det inte saltat utan snorhalt.
+1 på den. Om man igår cyklade utan dubb i Sthlm, samt faller, så är det bara att titta i spegeln efter den skyldige.Det känns väl dock lite väl naivt, kör man inte utan dubb så blir det antal "lynniga/farliga dagar per vinter", det är nog svårt att komma ifrån. Att sedan skylla på att de missat saltning om/när man vurpar under cykling med odubbat runt -5, jag är "skeptisk" måste jag säga.Känns lite väl svenskt, att man desperat söker något/någon att skylla på när man mest har sig själv att skylla.
+1 på den. Om man igår cyklade utan dubb i Sthlm, samt faller, så är det bara att titta i spegeln efter den skyldige.
Kanske naivt men det gick hur bra som helst under två föregående vintrar genom Nacka. Med undantag för en 5-6 dagar då det var snökaos.Det känns väl dock lite väl naivt, kör man inte utan dubb så blir det antal "lynniga/farliga dagar per vinter", det är nog svårt att komma ifrån. Att sedan skylla på att de missat saltning om/när man vurpar under cykling med odubbat runt -5, jag är "skeptisk" måste jag säga.Känns lite väl svenskt, att man desperat söker något/någon att skylla på när man mest har sig själv att skylla.
Jag hade bar mitts på min förra cykel men nu har jag bytt till en gravel. Saknade verkligen mina bar mitts denna morgon.Barmittstempererat klimat idag. Småhalt och lite spårigt på sina ställen men överlag väldigt bra. Vacker morgon, speciellt när man lyckas timea soluppgång vid skeppsbron.
Det var ingen som skyllde på någon annan, det var bara ett konstaterande. Man kan inte lita på sopsaltningen. Just därför kör jag med dubb både fram och bak när underlaget eller prognosen ser ut att kräva det.Det känns väl dock lite väl naivt, kör man inte utan dubb så blir det antal "lynniga/farliga dagar per vinter", det är nog svårt att komma ifrån. Att sedan skylla på att de missat saltning om/när man vurpar under cykling med odubbat runt -5, jag är "skeptisk" måste jag säga.Känns lite väl svenskt, att man desperat söker något/någon att skylla på när man mest har sig själv att skylla.
Kändes skumt för mig också i morse (samt under hemcyklingen i går), tyckte jag tog i hyfsat men det rör sig knappt, förhoppningsvis berodde det på kylan. Cirka 24 km/h 17 km med ca 200W i snitt (editSov dåligt i natt så pendlingen blev seg. 10bpm högre än normalt, och fick nästan gå upp mot tröskel för att krengka elhojarna. :)
Hoppas det inte är nåt virus är på g.
+1 på den. Om man igår cyklade utan dubb i Sthlm, samt faller, så är det bara att titta i spegeln efter den skyldige.
Då är det Guds straff för att man har Syndat!Om man hade dubb och föll, vem är skyldig då då?
Det beror på om någon hörde det eller ej.Om man hade dubb och föll, vem är skyldig då då?
Aningslösa lallare som inte förstått att det är tävling!Lyckades kränka några oskyldiga som hämnd från i morse.
Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me.Aningslösa lallare som inte förstått att det är tävling!![]()
Tar det också lugnt i tät trafik, vilket inte de med elcyklar verkar göra. Har de fått upp farten så saktar de inte ner så värst och kör om, utan hänsyn till mötande trafik. Jag är alltid försiktig vid tät trafik, men passar på då tillfälle ges. Tävlade under flera år, men var för försiktig för att vinna linjelopp (vann ett i mitt livs bästa form sept. 1984 med 2000 mil i benen).Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me.
Med det citerat vill jag ändå säga att jag aldrig tävlat under pendling och tycker det är en korkad idè i tät trafik.
Luftens densitet och kallrull, inga PR på vinterväglag.Kändes skumt för mig också i morse (samt under hemcyklingen i går), tyckte jag tog i hyfsat men det rör sig knappt, förhoppningsvis berodde det på kylan. Cirka 24 km/h 17 km med ca 200W i snitt (edit)
Luftens densitet och kallrull, inga PR på vinterväglag.
Cykelns! Bara köpa ny.Om man hade dubb och föll, vem är skyldig då då?
Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me.
Med det citerat vill jag ändå säga att jag aldrig tävlat under pendling och tycker det är en korkad idè i tät trafik.