[OT] Memes, den stora tråden.

Bilagor

• Screenshot 2024-12-04 15.49.10.png
    Screenshot 2024-12-04 15.49.10.png
    24 KB · Besök: 168
Till och med stenåldersfolk måste ju sett att den är rund?
Jo, rund, men platt. Varje gång dom kollade på den såg dom samma sida. Hela tiden, år ut och år in. Till sist hajade dom vinken. Den måste vara platt, så det måste alltså finnas en baksida som inte är lika fin. Precis som pannkakan.

Vilken fin bild! Stort tack, det värmer hjärtat att du också vill uppmärksamma alla milöinsatser!

Till er andra. Har man nått en gren högre i klätterträdet så hjälper man sina polare så att de också kommer upp.

Det är konsumtionen som är problemet, och vi är blan de rikaste, dvs kan konsumera mest.

En gång i tiden var den här tråden kul. Nu är den nästan uteslutande tragisk. Dips är alltid kul. Åtminstone första säsongen.
Håller med. Mycket synd. Vissa kan bara inte låta bli att sunka till det. Tyvärr tycks kulturkrigarna upptäckt Happy.

Apropå att delar av Europa vill göra något åt växthuseffekten såg jag att det kommit en ny, svensk forskningsrapport om Arktis. Det lär vara stor risk för ett helt isfritt hav där inom fem år, med alla de effekter det får på faunan, på människan och hur det bidrar till en ännu snabbare global uppvärmning.

”Höhö.” ”😂

Godnatt.

Senast redigerad av en moderator:
Fajten mellan Åsiktskorridoren och Dom Onda är ganska tröttsam faktiskt, den leder inte till något annat än trist tjat tjat tjat.

Kan ni ta det i någon annan tråd, eller kanske annat forum? IRL tror jag inte är någon idé att föreslå för jag antar att ni inte förpestar er omgivning med sånt tragg.

Fajten mellan Åsiktskorridoren och Dom Onda är ganska tröttsam faktiskt, den leder inte till något annat än trist tjat tjat tjat.

Kan ni ta det i någon annan tråd, eller kanske annat forum? IRL tror jag inte är någon idé att föreslå för jag antar att ni inte förpestar er omgivning med sånt tragg.
Så länge det postas skit tror jag inte vi kommer undan det, tyvärr. Bara att gilla läget. Jag tänker i alla fall inte sitta ned i båten. 🤷🏼‍♂️

Förslagsvis markerar vi mot skräpet, och hoppas på att det återvänder till Flashback, där det hör hemma.

Jag tar ALLTID striden, även i verkliga livet. Viktigt. Accepterar inte att sitta på ett sluttande plan och åka med ned i dyngan.

Senast redigerad av en moderator:
Så länge det postas skit tror jag inte vi kommer undan det, tyvärr. Bara att gilla läget. Jag tänker i alla fall inte sitta ned i båten. 🤷🏼‍♂️

Förslagsvis markerar vi mot skräpet, och hoppas på att det återvänder till Flashback, där det hör hemma.

Jo det bästa att möta skit med är att posta skit, eller?
Det räcker kanske med att någon postar en invändning, sen kan alla förståndiga lajka den istället för att spamma tråden och trigga ännu mer tjat.

Dom senaste inläggen tillförde väl inget mer än bara tjat?

Jo det bästa att möta skit med är att posta skit, eller?
Det räcker kanske med att någon postar en invändning, sen kan alla förståndiga lajka den istället för att spamma tråden och trigga ännu mer tjat.

Dom senaste inläggen tillförde väl inget mer än bara tjat?
Inte sett någon skit annat än skiten i de ursprungliga ”humoristiska” postningarna. Tänker inte sitta på relativiseringståget och åka med heller. ”Båda sidor är lika illa.” Så är icke fallet.

Någon anonym moderator har bestämt att detta är den nivå man vill ha. Det är inte så mycket att tjafsa om. Att man vill ha tjafs alltså.

Vi får hoppas det är högre i tak efter maktövertagandet när olydiga journalister och politiker hissats upp. Rent logistik bör det bli rätt behagligt. För mig som inte är polack eller annat skit alltså (20% vend bara)

Någon anonym moderator har bestämt att detta är den nivå man vill ha. Det är inte så mycket att tjafsa om. Att man vill ha tjafs alltså.

Vi får hoppas det är högre i tak efter maktövertagandet när olydiga journalister och politiker hissats upp. Rent logistik bör det bli rätt behagligt. För mig som inte är polack eller annat skit alltså (20% vend bara)
100 procent svensk underklass här. Pigor, drängar, matroser och fattighjon i generationer. Inget att oroa mig för. 😂

Det skånska herrefolket har i alla tider plockat in vendiska jordgubbsplockare och då går det som det brukar gå
Mormors mormor blev påsatt av storbonden i Karl Gustav. Fick flytta till Kungsbacka och föda. The same old story. I slutet av sitt liv blev hon ”socialbidragstagare” istället för ”fattighjon” i rullorna i alla fall. Alltid något. 😂

OT, jag vet...
"Tröttsamt" och "förpestande" att ta "fajten" med "Dom Onda". Att bemöta fel är att "posta skit".
Kan inte de som vet hur man bemöter skit på rätt sätt visa hur man bemöter skit på rätt sätt?

Alltid uppfostrad att inte tillåta mobbing, rasism och liknande. Jag kommer aldrig att stillatigade stå bredvid och se på när gränsen ständigt flyttas för vad som ok. Ledsen men sån är jag.

Jag antar att ditt inlägg till viss del är en reaktion på vad jag skrev en bit upp.
Som jag skrev så är det bra om någon säger ifrån, det jag reagerar på är när det blir tjatigt, och övergår i en helt vanlig simpel Internetfajt.

Jag har läst en del inlägg som varit mycket bra, sansade och vettiga - alltså mot det sunkiga. Men sedan är det som att det väcker Internetfightern hos vissa typer och det blir mest en massa tjat. Som att ämnet egentligen inte är det viktiga utan här ska en diskussion vinnas, och man kan vältra sig i ryggdunkningar.

I en del fall har det nästan tenderat till vuxenmobbing, och det gör mig ledsen faktiskt. Jag tror jag sympatiserar med dom flesta "PK-åsikter", men "PK-mänskor"? Not so much.

Jag antar att ditt inlägg till viss del är en reaktion på vad jag skrev en bit upp.
Som jag skrev så är det bra om någon säger ifrån, det jag reagerar på är när det blir tjatigt, och övergår i en helt vanlig simpel Internetfajt.

Jag har läst en del inlägg som varit mycket bra, sansade och vettiga - alltså mot det sunkiga. Men sedan är det som att det väcker Internetfightern hos vissa typer och det blir mest en massa tjat. Som att ämnet egentligen inte är det viktiga utan här ska en diskussion vinnas, och man kan vältra sig i ryggdunkningar.

I en del fall har det nästan tenderat till vuxenmobbing, och det gör mig ledsen faktiskt. Jag tror jag sympatiserar med dom flesta "PK-åsikter", men "PK-mänskor"? Not so much.
Om man har upplevt riktig mobbning, och dessutom vet vilka människor (med vilka åsikter) som brukar mobba på nätet, så kan jag bara konstatera att jag inte håller med dig. Alls. En enorm skillnad på att mobba, och på att reagera på skit från användare som fortsätter sunka ned tråden och visar att de inte bryr sig alls.

Med förhoppning om en trevligare tråd,

//e

Om man har upplevt riktig mobbning, och dessutom vet vilka människor (med vilka åsikter) som brukar mobba på nätet, så kan jag bara konstatera att jag inte håller med dig. Alls. En enorm skillnad på att mobba, och på att reagera på skit från användare som fortsätter sunka ned tråden och visar att de inte bryr sig alls.

Med förhoppning om en trevligare tråd,

//e

Jag börjar tröttna rejält på att vissa tolkar inlägg så att man kan brassa på med något klokt. På vilket sätt har jag skrivit att det är fel att "reagera på skit från användare som fortsätter sunka ned tråden"?

Är det detta i det du citerade som föranledde ditt inlägg?
"Som jag skrev så är det bra om någon säger ifrån"

Tillbaka
Topp