D
Deleted member 77490
Guest
[OT][Politiskt bjäbb] Samlingstråd
Jag har inget att tillägga, mer än att det finns en anledning till att det är Skattebetalarnas förening som driver frågan.Arbetsgivaravgifterna är en klump som skall gå till olika ändamål. Flera är avgifter, men iallafall en är en skatt (11,62%). Varför dölja den som en avgift?
Det är väl bra att det belyses hur mycket av det som arbetsgivaren betalar som går till olika avgifter och skatter innan nettot hamnar på arbetstagarens bankkonto.
För egen del har jag sedan ett tag tillbaka en skattespecifikation på mitt lönebesked. Dock kan jag inte se hur mycket av arbetsgivaravgiften som är avgift och hur mycket som är skatt.
Visa bilaga 742440
Jag är ganska övertygad att många i Sverige inte är medvetna om hur mycket av lönekostnaden som går till skatt, även om det bara är en webbsökning bort. Oavsett om man gillar eller ogillar skatt, så är det bra att vara medveten om den.
Ju mer pengar som går in till statskassan i dessa tider, desto bättre. Gud ska veta att de behövs., framförallt nu när Åkesson sänkt skatten för de som har mest.