Visa din misär!

Visa din misär!
Visa din misär!
Jag blir sjukt sugen på att köra <icke-PK> och blasta den på hög volym på kontoret för att få det ur vägen.
Fast nu nu heter ju tråden "visa" din misär. Spela in en film där du själv sjunger en fin jullåt för dina kollegor. Förslagsvis den där av hon Mariah Carey + den förmodligen grova misshandeln du får utstå därefter.

Då kan vi snacka misär!

Visa din misär!
Om man inte fäller träd, drar stock, sågar och klyver, så får man frysa hela vintern. Det är inte heller bra för ryggen och kan bidra till misären.
Enligt min erfarenhet sysslar ingen (jag känner några) med ved för att alternativet är att frysa. De gör det för att de gillar det. Jag förstår dem. Men, numera prioriterar jag ryggen. En paj rygg gör att jag förlorar pengar (och ffa livskvalitet).

Visa din misär!
Inte rimligt att du ska offra din rygg ändå. Jag vet hur verkligheten är (har gjort många dumma saker själv). Kalla in gentjänster. Det är bättre/rimligare än att paja din rygg (och hoppa tillbaka några hack i formkurvan).
Vår stuga ligger lite för ensligt till. Man får offra några värktabletter och rehabpass då. Lyckades sitta av ett par timmar trainer igårkväll så det kan ha del i komplotten.

Visa din misär!
Vår stuga ligger lite för ensligt till. Man får offra några värktabletter och rehabpass då. Lyckades sitta av ett par timmar trainer igårkväll så det kan ha del i komplotten.
Jag är övertygad att nån gärna hjälper dig/din pappa om de får möjligheten. Har du otur offrar du mer än värktabletter. Jag "tröstade" mig länge (utsäktade min dåliga strategi) med: "Nåja, det är ju inte diskbråck, iallafall". Sen kom diskbråcket.

Visa din misär!
Ingen misär att visa men imorse hörde jag Last Christmas på radio…
1000028671.jpg

Visa din misär!
Glömde fotografera när jag körde in i garaget med cykeln kvar på taket. Flög delar, invbucklat biltak osv. Tur i oturen att det var frugans hoj.

Men då borde du ha postat i det kunde ha varit mycket värre tråden 😉

Visa din misär!
Ser inte helt skönt ut. Inga benskador hoppas jag.

Du får skaffa en hover-säng utan ben (om det nu var sängbenet som attackerade tån).
Jag vet inte om nåt gick sönder (och de gör ju ändå inget åt det). Har inte hindrat mig från att jobba (jag har dock inte sprungit eller skidat fram till igår). Det känns idag (15 löpning på löpband). Det gör inte ont, men det känns i tån att jag gjorde nåt igår. Så, nåt gick nog sönder ändå.

Kan egentligen inte skylla på sängen heller. Förutom att det inte var min säng.

Visa din misär!
Tänkte att det var dags att ta fram landsvägscykeln idag med fem grader och ingen frost i Örebro. Första kröken som jag tog i 35 km/h enligt Strava gick både jag och min tjej i backen på grund av ishalka. Det blev bara blåmärken för oss båda som tur var, lite skrap på växelhandtagen och några hål i kläderna. Vi håller oss ett par månader till nästa säsongspremiär

Bilagor

• PXL_20250126_093938568.webp
    PXL_20250126_093938568.webp
    599.2 KB · Besök: 116
  • PXL_20250126_093925257.webp
    PXL_20250126_093925257.webp
    1,013.7 KB · Besök: 121
Visa din misär!
Tänkte att det var dags att ta fram landsvägscykeln idag med fem grader och ingen frost i Örebro. Första kröken som jag tog i 35 km/h enligt Strava gick både jag och min tjej i backen på grund av ishalka. Det blev bara blåmärken för oss båda som tur var, lite skrap på växelhandtagen och några hål i kläderna. Vi håller oss ett par månader till nästa säsongspremiär
Läskigt. Jag var med om en mindre dramatisk variant i vintras när jag rullade i max 20 km/h på en asfalterad raksträcka och plötsligt kände hur cykeln började försvinna under mig. Insåg att det inte gick att rädda och försökte lägga mig ner så försiktigt som möjligt, inga skrapor och endast ett blåmärke på smalbenet som ramen slog emot.

Visa din misär!
Ajajaj 😬. Tänkte oxå ta mig en tur utomhus idag men noterade svarstisen så la ner den idén.

Visa din misär!
Läskigt. Jag var med om en mindre dramatisk variant i vintras när jag rullade i max 20 km/h på en asfalterad raksträcka och plötsligt kände hur cykeln började försvinna under mig. Insåg att det inte gick att rädda och försökte lägga mig ner så försiktigt som möjligt, inga skrapor och endast ett blåmärke på smalbenet som ramen slog emot.
Rekommenderar grus och skog eller möjligen dubbat för early birds. Nåja, hoppas cyklar och kroppar läker väl.

Visa din misär!
Har hittat en inflammation å vänster höft. Flera års bekymmer med värk längs utsida/baksida lår kan ha sin förklaring i typ tronkanterit. Även promenader liksom hårdare cykling/benträning gasar igång besväret. Effekten blir att jag ständigt går med påslag i hela låret. Bekymren har funnits några år nu.

Har börjat testa hos sjukgymnast. Fått beting att köra 2x10, ibland 3x dagliga seated one leg squats. De laddar på ordentligt i höften.

Någon här som har betvingat liknande bekymmer i höfter?

Tillbaka
Topp