Fjärdebrunn
Aktiv medlem
[OT] Skidskyttetråden
Tränar inte svenskarna på att skjuta i blåst?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men kanske inte i regn!Tränar inte svenskarna på att skjuta i blåst?
Svenskarna kanske kan få dispens och bruka hagelbössa.Men de kanske var på samma nyårsfest? Det får vi se i eftermiddag.
De svenska framgångarna i formel 1 är ju verkligen enorma i jämförelse med längdtjejernas under senaste, säg, tio åren.Dags att sluta titta på sånt där. Ska nog gå över till fotboll & hockey & formula 1 istället.
Skidskyttetjejerna missar allt, och längdtjejerna orkar inte ens komma till tävlingarna.
Det var tack vare mig eftersom jag bedömde att det var kört för svenskorna och därför inte tittade på loppet!Hyfsat lopp av Elvira.
Kan du tänka dig att hålla dig till att titta på hockey denna säsong och skippa skidskytte och längdskidor helt? Blir utfallet i så fall lika gott som idag kan jag tänka mig att sponsra en randostart från Uppsala under våren.Det var tack vare mig eftersom jag bedömde att det var kört för svenskorna och därför inte tittade på loppet!
Mästerlig jinxning.Det var tack vare mig eftersom jag bedömde att det var kört för svenskorna och därför inte tittade på loppet!
Kunde du inte ha tagit ditt ansvar och hållit dig borta som igår?Fiasko på gång i singelmixeden
Eller kombinera det med backhoppning och skjut under luftfärden.Skidskytte börjar bli tråkigt, kan dom inte utveckla lite ? Tex ta av skidorna, ta sig runt en lagom hinderbana med geväret, sen skjut, och åk vidare.
Måste ha varit bland det snabbaste som skjutits mellan första och sista skott och med fem träff i VC. Enligt grafiken var det 4,0 +/- 0,2 sekunder (1,2 s, 1,1 s, 0,9 s och 0,8 s)."Vid det sista stående skyttet brände han [Thingnes Bö] av en snabb serie på 20,6 sekunder och vände sig sedan till publiken och bugade – och hasade sedan ut utan någon insats alls. Norrmannen vinkade förbi en oförstående Emilien Jacquelin när han tänkte bryta.
– ”Den som har den gula västen får inte bryta” sa Jacquelin till mig och då fick jag fortsätta, säger Thingnes Bö."
Det var löjligt snabbt. :)Måste ha varit bland det snabbaste som skjutits mellan första och sista skott och med fem träff i VC. Enligt grafiken var det 4,0 +/- 0,2 sekunder (1,2 s, 1,1 s, 0,9 s och 0,8 s).
www.langd.se
Men det där är väl gårdagens nyhet? Kom väl på förmiddan och tjatades ju både på radio och tv in i absurdum hela dagen.
Då jag såg skidskyttet strax innan jag gick och la mig igår höll jag mig borta från nyhetssajterna från det loppet gick och tills det jag såg det. Sen blev det så att jag inte gick in och kollade efter loppet heller utan då tittade på IBU-cupsresultaten och sedan gick och la mig.Men det där är väl gårdagens nyhet? Kom väl på förmiddan och tjatades ju både på radio och tv in i absurdum hela dagen.