Slowbuild leverans

Slowbuild leverans
Jag är mycket sugen på att beställa följande:
De finns dock inte med HG-body. Är det bara att be om problem om man ber dem leverera med HG-body?

Andra alternativ i deras utbud som någon vill rekommendera?

Förutsättningar:
  • Front: Boost 15 x 110 mm (Thru Axle)
  • Rear: Boost 12 x 148 mm (Thru Axle)
  • Centerlock
  • Freehub: Shimano HG (11-delad)
Mest XC-betonad cykling. Mkt rötter och stenar (Järvafältet).
Vikt ca 83 kg.
Ska sitta på en Scott Spark 710 plus 2017-års modell. Ramen ska vara densamma som Spark 910 av samma årsmodell och jag vet att gaffeln rymmer 29 tums hjul.

Slowbuild leverans
Jag är mycket sugen på att beställa följande:
De finns dock inte med HG-body. Är det bara att be om problem om man ber dem leverera med HG-body?

Andra alternativ i deras utbud som någon vill rekommendera?

Förutsättningar:
  • Front: Boost 15 x 110 mm (Thru Axle)
  • Rear: Boost 12 x 148 mm (Thru Axle)
  • Centerlock
  • Freehub: Shimano HG (11-delad)
Mest XC-betonad cykling. Mkt rötter och stenar (Järvafältet).
Vikt ca 83 kg.
Ska sitta på en Scott Spark 710 plus 2017-års modell. Ramen ska vara densamma som Spark 910 av samma årsmodell och jag vet att gaffeln rymmer 29 tums hjul.
Du får nog gå upp till 350 och lägga till HG
IMG_6333.jpeg

Skulle inte prova maila eller lägga till custom-förfrågningar.
Jag försökte få svar om dom kunde bygga med mässing istf aluminiumnipplar men blev bara ghostad

Slowbuild leverans
Slowbuild leverans
Hur har ni gjort som har beställt och valt att betala med banköverföring? Har ni betalat direkt eller inväntat någon form av räkning eller dylikt? Det som står explicit på hemsidan är att beställningen skickas först när de har fått pengar på sitt konto.

Slowbuild leverans
Hur har ni gjort som har beställt och valt att betala med banköverföring? Har ni betalat direkt eller inväntat någon form av räkning eller dylikt? Det som står explicit på hemsidan är att beställningen skickas först när de har fått pengar på sitt konto.

Svarar mig själv. I bekräftelsemejlet står det tydligt att bearbetningen börjar efter mottagandet av betalningen.

Uppskattad leveranstid 3-4 veckor efter betalning. Det ska bli spännande att följa.

Slowbuild leverans
Svarar mig själv. I bekräftelsemejlet står det tydligt att bearbetningen börjar efter mottagandet av betalningen.

Uppskattad leveranstid 3-4 veckor efter betalning. Det ska bli spännande att följa.
Jag körde banköverföring och hjulen är påväg nu efter ca. 2 veckor… det blev ett par påminnelsemail men ganska smidigt ändå.

Slowbuild leverans
Japp. Men jag fick lov att prata med banken för att det skulle fungera… det blir nog att skaffa PayPal för framtida betalningar.

I mitt fall hade banken spärrat utlandningsbetalningar då jag inte hade gjort någon sådan på länge.

Att notera att det referensnummer Slowbuild anger inte går att använda vid en Sepa-betalning. () och # är otillåtna tecken.

Slowbuild leverans
Någon som haft med Slowbuild att göra på sistone? Beställde hjul 7 april som då var 1-3 dagars leveranstid på, betalade 11 april när jag fick fakturan. Efter det har det varit total radiotystnad. Jag har mailat tre gånger samt skickat meddelande via kontaktformuläret utan svar.

Lätt irriterande.

Slowbuild leverans
Någon som haft med Slowbuild att göra på sistone? Beställde hjul 7 april som då var 1-3 dagars leveranstid på, betalade 11 april när jag fick fakturan. Efter det har det varit total radiotystnad. Jag har mailat tre gånger samt skickat meddelande via kontaktformuläret utan svar.
Har för mig konsensus är att telefonsamtal är bästa kontaktvägen.

För mig gick det som följer:
2024-03-30: Beställning, 1-3 dagar leveranstid angivet
2024-04-07: Mailade, fick inget svar
2024-04-15: Ringde, fick svar. (Försening p.g.a. försenad fälgleverans)
2024-04-30: Fick Sändningsnummer
2024-05-04: Leverans

Läste du tråden innan du beställde?

Slowbuild leverans
Har kollat in slowbuild tidigare och först nu tänkt att lägga en beställning då jag ändå har tid att vänta över vintern.
Verkar dock som dom tagit bort sverige som leveransalternativ på hemsidan som jag kan se? Tråkigt i så fall, svårt att hitta andra budgethjul med DT350 nav i den prisklassen.

Slowbuild leverans
Har fått hjulen ganska snabbt dom andra två gångerna jag beställt. Denna beställningen från början på maj har jag i slutet av september avbeställt, då det först bara lovades att dom kommer i veckan till total tystnad..

Slowbuild leverans
Har kollat in slowbuild tidigare och först nu tänkt att lägga en beställning då jag ändå har tid att vänta över vintern.
Verkar dock som dom tagit bort sverige som leveransalternativ på hemsidan som jag kan se? Tråkigt i så fall, svårt att hitta andra budgethjul med DT350 nav i den prisklassen.
För många från denna tråd som inte förstår vad slow build betyder o klagar o jagar honom kanske?

Slowbuild leverans

Du bör nog tänka om. Jag gjorde min beställning 27/1 och har fortfarande inte fått mina hjul.

Eftersom folk verkade få sina hjul även om det ibland tog lång tid så frångick jag för första gången min princip om att alltid betala med kreditkort. Han erbjuder inte det betalningsalternativet. Det var också svårt att hitta systemhjul för hg-body. En hel missad säsong och i värsta fall 10 tkr fattigare ångrar jag mig rejält.

Slowbuild leverans
Du bör nog tänka om. Jag gjorde min beställning 27/1 och har fortfarande inte fått mina hjul.

Eftersom folk verkade få sina hjul även om det ibland tog lång tid så frångick jag för första gången min princip om att alltid betala med kreditkort. Han erbjuder inte det betalningsalternativet. Det var också svårt att hitta systemhjul för hg-body. En hel missad säsong och i värsta fall 10 tkr fattigare ångrar jag mig rejält

Eftersom folk verkade få sina hjul även om det ibland tog lång tid så frångick jag för första gången min princip om att alltid betala med kreditkort. Han erbjuder inte det betalningsalternativet. Det var också svårt att hitta systemhjul för hg-body. En hel missad säsong och i värsta fall 10 tkr fattigare ångrar jag mig rejält.
Gör inlägg på facebok till honom Carlz och ring hans mobil sen annars svarar han inte på varken email mobil eller messenger, har inte whatsapp så vet inte där.. sen får du räkna med att du är tvungen att ringa antal gånger och "påminna" honom om att du behöver dina pengar fick till slut mina 10 tusen tillbaka, lite jobb men det gick.. han är väldigt duktig på att lova att dom är på väg hahahah

Slowbuild leverans
Gör inlägg på facebok till honom Carlz och ring hans mobil sen annars svarar han inte på varken email mobil eller messenger, har inte whatsapp så vet inte där.. sen får du räkna med att du är tvungen att ringa antal gånger och "påminna" honom om att du behöver dina pengar fick till slut mina 10 tusen tillbaka, lite jobb men det gick.. han är väldigt duktig på att lova att dom är på väg hahahah

Tack för tipsen! Jag har påminnt honom ett antal gånger och lyckades en gång få tag i honom när han satt i bilen. Då bad han mig ringa tillbaka dagen efter en tid när jag inte kunde. Jag har haft annat som har haft högre prio och därför inte orkat ligga på mer. Risken att förlora pengar är ju om han faktiskt konkar eller det händer något annat strul.

Mitt råd till alla är att köp hjul någon annanstans.

Slowbuild leverans
Tack för tipsen! Jag har påminnt honom ett antal gånger och lyckades en gång få tag i honom när han satt i bilen. Då bad han mig ringa tillbaka dagen efter en tid när jag inte kunde. Jag har haft annat som har haft högre prio och därför inte orkat ligga på mer. Risken att förlora pengar är ju om han faktiskt konkar eller det händer något annat strul.

Mitt råd till alla är att köp hjul någon annanstans.
Har du försökt häva köpet?
Jag väntade ett par månader och jagade han på mejl och telefon. Sen skrev jag ett mejl och bad att få häva köpet och då tog det typ en halvtimme för han att svara. Då var det en fälgmodell som utgått och han väntade på en annan modell som ersättare. Killen är ett jävla anus men han/de bygger bra hjul.

Slowbuild leverans
Han har inte samma nivå på servicen som innan.. möjligen går det snabbare att få hjulen om du köper hans "egna" fälgar, lite osäkert på om dom fått ordning på xc-master många har haft problem med att få på däck på dom utan våld och däck järn med betoning på just järn..

Slowbuild leverans
Har du försökt häva köpet?
Jag väntade ett par månader och jagade han på mejl och telefon. Sen skrev jag ett mejl och bad att få häva köpet och då tog det typ en halvtimme för han att svara. Då var det en fälgmodell som utgått och han väntade på en annan modell som ersättare. Killen är ett jävla anus men han/de bygger bra hjul.

Nej. Jag utgår från att han kommer att leverera, men det är djävligt surt att inte ens ha en bekräftelse att han ser att pengarna har kommit in, vilket jag uppfattade som ett krav för att han skulle börja bygga hjulen. Jag vill ha hjulen.

Vid en ev återbetalning är risken stor att han återbetalar eurobeloppet och jag tar valutasmällen. Den vill jag att han ska ta i så fall.

Det drar en massa energi att hålla på med strulpellar.

Slowbuild leverans
Beställde ett hjul-set den 21 juli och har fortfarande inte fått dem. Den 12 juli kom ett meddelande att dom skulle gå iväg med DHL men sedan har det varit helt tyst. När jag försökte spåra via DHL så har dom aldrig blivit registrerade i deras system. Har därefter skrivit e-post till Stefan med jämna mellanrum och även ringt ett par gånger men får aldrig svar.
Hjulen var en extra starka modell, Z42Traveller (finns inte längre på hemsidan),och tänkta för det lopp som jag körde i somras, North Cape 4000. Loppet fick jag tyvärr bryta p g a trasiga hjul...
Ville verkligen ha dessa hjulen men nu har jag nyss skrivit i klartext till Stephan att jag vill häva köpet.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp