[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

20250304_174116.webp

En, lämnade kanelbullarna till ungdomarna.

Fick två i en kartong i går men de gick på något outgrundligt sätt vidare till bättre behövande. Både givaren och mottagaren blev ju glada, jag blev bara mellanhand liksom. Men ändå kul att kunna göra så många glada med ett par semlor!

Samt vaniljkräm och hallonsylt som ger den där extra hjullängden. Den lilla syran som totalt saknas i semlan.
I Kalix har vi en speciell butter Annas butter kaka men det är ingen semla är en typ bull tårta med vanilj kräm mitt i mellan och med glasyr och strössel på.

Senast ändrad:
Två idag. En överbliven på jobbet (vi fick inga men det gick rykten om att jag letade semlor i fikarummen så plötsligt levererades en till mitt bord) och sen en liten hemma. Alla fick dock inte då hunden, som i princip ALDRIG snor mat, slickade i sig en. Gott betyg antagligen, misstänker att han trodde det var mjukglass.

Semmelsäsong är det ju året runt numer, eller iaf mellan jul och påsk.
Ja tyvärr, det gör att känslan/traditionen försvinner. Lika illa med kräftpremiären, idag finns dom i frysdisken året runt.
Men vi är alla olika så låt gå, själv vill jag fortfarande ha 1 semla på rätt dag sen får det räcka🤣

Tillbaka
Topp