Enda logiken varför jag kan komma på är att det är bekvämt och det har vi nämnt. Sitter själv så ibland, lite inåtlutad i bilen med armbågen på mittkonsolen. Hade varit intressant med en analys om det mest är folk som tidigare kört manuellt. På den tiden var den en rimligare avslappnad position.
Förstår din poäng, det är enklare när man vet att de andra kör rätt, men marginalerna i underlaget är borta och det går fort. Hastighet för mig är egentligen mest tid, desto fortare det går desto mindre tid har man till sina beslut, farten i sig är inte relevant.
Och det är bara det att jag på över 100 000 mil än så länge så har jag kanske flyttat mig lite i sidled 5 gånger. Oavsett Paris, London, Stockholm, autobahn, essingeleden eller Berlin osv. Jag känner att min beredskap är god nog med en hand på ratten, den andra är inte låst bakom ryggen så den hinner upp i så fall. Går det i 110 så behöver man inte bromsa så mycket för att problemet ska flytta sig framför en på några tiondelar.
Jag kan absolut med min bakgrund ha en annan lugnare bedömning av vad som är "nära" eller att något "sker fort" än många, jag är inte så brydd. Man får chilla lite, att någon slänger sig in framför en är väl egentligen inget problem, släpp av lite och virra på huvudet så är det löst. Börjar man väja för allt så skapar man nog snarare mer bekymmer.