Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Flamberad semla, då? "Brandvägg" istf hetvägg.
Den jag syftade på.![]()
Här flamberas semlan
Hetvägg blir brandvägg på semmeldagen. Se när konditor Jesper Långström flamberar en semla, tillsammans med SVT:s reporter William Brynolfsson.www.svt.se
65???Men kostar den 65 spänn så måste den väl ändå per definition vara asgod?
Absolut. Du kan väl det gamla ordspråket "kostar det så smakar det"!Men kostar den 65 spänn så måste den väl ändå per definition vara asgod?
Två, bara två.En, bara en.
Oätlig m.a.o.!Hade missat den, värd klart mer än den kostade dock!
Och de andra tre tar du under kvällen? Starkt jobbat.
Aaah, och det bruna är resterna ur skurhinken?
Bröd, grädde och mandel. Är det inte det som är definitionen av semla?Den här slår vilken semla som helst med åtminstone en hjullängd
Visa bilaga 755334
För mera information hänvisas till Göttetråden.
Samt vaniljkräm och hallonsylt som ger den där extra hjullängden. Den lilla syran som totalt saknas i semlan.Bröd, grädde och mandel. Är det inte det som är definitionen av semla?
I Kalix har vi en speciell butter Annas butter kaka men det är ingen semla är en typ bull tårta med vanilj kräm mitt i mellan och med glasyr och strössel på.Samt vaniljkräm och hallonsylt som ger den där extra hjullängden. Den lilla syran som totalt saknas i semlan.
Sockerkaka är jolmigt. Jag vill hellre ha mjuk pepparkaka.
För att citera en av bovarna i en Ture Sventon-bok.
Låter som en annorlunda semla men jag är iofs såväl smak- som formpurist.Tjena!
Smörstekt i tunna skivor (eller rostad) mjuk pepparkaka med St Agur och lite fikonmarmelad är en stor favorit hos mig
Så kombination av vanlig semla, vaniljsemla och norsk semla/fastelavnsboll alltså!Samt vaniljkräm och hallonsylt som ger den där extra hjullängden. Den lilla syran som totalt saknas i semlan.
Finns tydligen någon smaulänning på kontoren.Den här slår vilken semla som helst med åtminstone en hjullängd
Visa bilaga 755334
För mera information hänvisas till Göttetråden.
Det där lärde jag mig nyss av en tjej kontoret..
Och julen sträcker sig mellan påsk och nyår?Semmelsäsong är det ju året runt numer, eller iaf mellan jul och påsk.
Ja tyvärr, det gör att känslan/traditionen försvinner. Lika illa med kräftpremiären, idag finns dom i frysdisken året runt.Semmelsäsong är det ju året runt numer, eller iaf mellan jul och påsk.