[Kalender] BRM 200 km Norrköping

Det är Smålandsutflykten som går. Det enda fel jag hittat är att det även går 12:e april, inte 5:e som sidan säger.

Det är Smålandsutflykten som går. Det enda fel jag hittat är att det även går 12:e april, inte 5:e som sidan säger.
Genom Åtvidaberg (första kontrollen) går spåret på väg 35, som kan vara rätt trafikerad men är cyklingsbar. Det finns också mer cykelvänliga alternativ parallellt med vägen

Undrar varför spårbyggaren inte använder dom mer cykelvänliga alternativen?

Jag vill inte svara för spårläggaren men de gånger jag cyklat har det varit överkomlig trafik. GPS-spåret går så vitt jag vet på de cykelvänliga alternativen, men kodat gult vilket spårläggaren förtydligar att det i detta fall betyder att man får cykla den alternativa väg 35 den korta sträckan. Det kan vara så att det primära och sekundära valet har bytt plats med varandra sedan första upplagan.

Jag fick svar att arrangören också tänker cykla så vi blir minst två. Jag kör kvasten som vanligt men hoppas jag klarar mig på lite snabbare tid än tidigare årspremiärer. Förra året tog det 9:59 med kramp sista 110km och en lång sittande matpaus i Ringarum. Cyklade även rundan solo hösten 23 på 8:02 efter att ha cyklat från Linköping till starten på grund av inställt tåg. Det slår jag nog inte den här gången men nånstans mellan de två resultaten får bli målsättningen.

Jag fick svar att arrangören också tänker cykla så vi blir minst två. Jag kör kvasten som vanligt men hoppas jag klarar mig på lite snabbare tid än tidigare årspremiärer. Förra året tog det 9:59 med kramp sista 110km och en lång sittande matpaus i Ringarum. Cyklade även rundan solo hösten 23 på 8:02 efter att ha cyklat från Linköping till starten på grund av inställt tåg. Det slår jag nog inte den här gången men nånstans mellan de två resultaten får bli målsättningen.
Vi blir nog några till, har helt enkelt inte fått tummen ur och anmält oss än.

Knappt en vecka till start igen. Lördag 12/4 går samma runda igen. Vädret ser än så länge ut ungefär som förra veckan. Får se om jag vågar mig på att ta ut fincykeln.

Förra veckan gick över förväntan för premiär, men vill nog försöka putsa tiden ytterligare lite. Med ett lopp i benen och lite bättre näringsintag borde jag kunna skjuta krampen ännu lite längre in i loppet.

Tillbaka
Topp