Problem med SRAM P5 klickbox/(vajer)
Strulade till sig med min navväxel när jag bytte cykelslang efter en punka för några veckor sen. Växeln fastnade i lägsta läget och får inte upp den i högre växlar än så.
Provat montera isär klickboxen och göra ren de där två metallgrejorna inne i den, även försökt göra ren stagen som går in i navväxeln (metallpinnarna) och de rör sig obehindrat.
Tittade på flera instruktionsvideor hur man återmonterar.
Monterade tillbaka och det såg ut att funka men sen så blev det samma fel igen. Bytte klickbox och vajer för knappt två år sen.
Kanske ska fettas in något i klickboxen? Vad använder man för typ av fett? Har metallfri pasta jag använde till stången för cykelsadeln.
Kanske behöver nån avfettning på metallpinnarna i navet?
Provat montera isär klickboxen och göra ren de där två metallgrejorna inne i den, även försökt göra ren stagen som går in i navväxeln (metallpinnarna) och de rör sig obehindrat.
Tittade på flera instruktionsvideor hur man återmonterar.
Monterade tillbaka och det såg ut att funka men sen så blev det samma fel igen. Bytte klickbox och vajer för knappt två år sen.
Kanske ska fettas in något i klickboxen? Vad använder man för typ av fett? Har metallfri pasta jag använde till stången för cykelsadeln.
Kanske behöver nån avfettning på metallpinnarna i navet?