Snulfert
Aktiv medlem
Skadad ram samt storlek?
Hej,
Hade turen att få utöka cykelstallet igår igen. Denna gång en cykel med skadad ram som jag skulle vilja ha lite tankar kring.
Under-röret har en större bögel på undersidan enligt bild. Knackar man med handen så blir det lite annan resonans/ljud vid detta område. Vad kan jag förvänta mig av detta tror ni här på internet?
Nästa fråga är kring storleken. Jag har testat den lite men oklart om den är för liten?
Jag har försökt söka lite men hittar inget bra tycker jag.
Mått som jag tänker är till er nytta enligt nedan:
Överrör 51cm
Cc vevparti till sadelstolpen 58cm
Grenmått mig själv 90cm
Längd 189 cm
Jag har en annan ”racer” från 70-tal som är några cm längre på alla måtten.
Vilka mått bör en racer ha för en åkare på 189cm?
Just det.. Eventuellt söker jag efter en ny ram med så då kanske mina mått kommer till användning med :)
Hade turen att få utöka cykelstallet igår igen. Denna gång en cykel med skadad ram som jag skulle vilja ha lite tankar kring.
Under-röret har en större bögel på undersidan enligt bild. Knackar man med handen så blir det lite annan resonans/ljud vid detta område. Vad kan jag förvänta mig av detta tror ni här på internet?
Nästa fråga är kring storleken. Jag har testat den lite men oklart om den är för liten?
Jag har försökt söka lite men hittar inget bra tycker jag.
Mått som jag tänker är till er nytta enligt nedan:
Överrör 51cm
Cc vevparti till sadelstolpen 58cm
Grenmått mig själv 90cm
Längd 189 cm
Jag har en annan ”racer” från 70-tal som är några cm längre på alla måtten.
Vilka mått bör en racer ha för en åkare på 189cm?
Just det.. Eventuellt söker jag efter en ny ram med så då kanske mina mått kommer till användning med :)