[Kalender] Randonée 300 km Södertälje 2025-04-12

1743788997649.webp

För en som inte vet bättre, varför ligger alla lopp så tidigt? Har ju knappt hunnit bli plusgrader och så är det redan 30 miladags.
Efter sommaren så kommer ju några av dom kortare tillbaka, då kan dessa tidiga kilometer användas för att "skina" hela vägen in i kaklet.

Är det samma 300-ing som vanligt från Sötälje? Alltså den enligt bild? Jag lyckades anmäla mig men lyckas inte logga in i ebrevet för att se rutten.
IMG_3639.webp

Denna eller Uppsala lockar får nog skicka in en anmälan till bägge två och vänta in vädergudarnas slutbesked
När det gäller vädergudar så är det inte enkom vänta som gäller utan även offra. Har själv varit upptagen på annat håll och prognosen nu ser betydligt sämre ut nu än när jag aktivt offrade. Vore sålunda tacksam med lite hjälp där så att vi kan få tillbaka solen och pluss 18 grader.

Gjorde en snabb koll på internet på vad man kan förvänta sig av förnödenheter längs vägen.
Åkers styckebruk: Cafeverksamheten verkar dessvärre ha upphört. Ica finns öppet för att införskaffa mat.
Skottvång öppnar först 12:00 och vi förväntas passera innan dess.
Stigtomta, Lilla killen med kiosken var inte öppet sist vi var där, Macken brukar var bra och pizzan bra om man håller sig till pizza.
Golfklubb Jönåker: Lördag den 5/4 och söndag 6/4 tänkte vi smyg öppna restaurangen. Det kommer finnas ett lunch alternativ dessa dagar. Priset är för lunchen är 145kr ink sallad, bröd och måltidsdryck. Öl kl II ( 3.5%) finns att köpa.
Oscarshäll 10-16.
Kvarsebo kafe oklart
Nävekvarn Systrarna Brådhe's LIVS & DELI & CAFE 10-18.
Nyköping finns mycket som är öppet. Vi brukar ta McDo eller Cirkel K. Då det förstnämnda är Trumpland så bojkottar vi det men tror att cirkel K är Canada och därmed OK. Vagnhärad brukar vara stängt när vi kommer dit stänger 20:00 så klokt är att bunkra i Nyköping.
Familjen brukar köpa något att äta och äta det i Åker, sedan brukar nästa stopp bli pizzan i Stigtomta alt macken, sedan nästa stopp Oskarshäll fika, sedan stopp i Nyköping (ev stopp i Kvarsebro om kafeet är öppet) och ta med sig något då Vagnhärad brukar vara stängt när vi kommer dit.

Anmäld och fått bekräftelsemejl från RS. Borde jag ha fått mejl från ebrevet också, med inloggning till digitala brevetkortet?

Ica-affären i Åkers öppnar strax efter att de snabbaste brukar komma till orten. Det är alltså ingen ide att cykla snabbare än min-tid.
(Jag hade planerat att starta men har något i benet så jag är osäker).

Det börjar arta sig. Solen har återvänt så jag skulle tro att med ytterligare några offer till vädergudarna så kan vi få upp kvicksilvret till 18 igen.
1744051580357.webp

ebrevet- inloggningsuppgifterna. Kommer de i separat mail eller i bekräftelsemailet?

(Har mailat organisationen, men jag har kanske missat något jag inte borde missat)

Hittar ju ingenting om registrering på ebrevet, bara logga in.

Edit:

Hittade och fick samma fina error som ovan

Senast ändrad:
Inte helt klara instruktioner. Tror det ingår i charmen med rando ;)
Känner att jag kanske borde förtydliga detta. Anmälan till loppet sker på Randonneur Stockholms hemsida. Randonneur Stockholm vill att de som kör använder elektronisk stämpling. För att göra detta måste man även anmäla sig på ebrevet.org. Inte en helt optimal lösning men en lösning som uppstått mellan nytt och gammalt. Det jag vill förtydliga i denna post är att vi önskar att man registrerar sig både på Randonneur Stockholms hemsida och på ebrevet.org. På sikt kommer det säkerligen ett mer slimmat anmälningsförfarande, men just nu är vi mellan två världar och hankar oss fram. :-)

Känner att jag kanske borde förtydliga detta. Anmälan till loppet sker på Randonneur Stockholms hemsida. Randonneur Stockholm vill att de som kör använder elektronisk stämpling. För att göra detta måste man även anmäla sig på ebrevet.org. Inte en helt optimal lösning men en lösning som uppstått mellan nytt och gammalt. Det jag vill förtydliga i denna post är att vi önskar att man registrerar sig både på Randonneur Stockholms hemsida och på ebrevet.org. På sikt kommer det säkerligen ett mer slimmat anmälningsförfarande, men just nu är vi mellan två världar och hankar oss fram. :-)

Ja, nu i övergången kommer vi gamla gubbar som vill ha förändring och att det ska funka som förr nog sitta och muttra en del 😂

Själv förstod jag inte innebörden i detta stycke, trots att det är ganska solklart. Men nu har jag lärt mig 😅

Screenshot_20250408-224855~2.webp

Lyckats att anmäla mig på Stockholm randosida och på e-brevet (även om jag bara fick ett spännande felmeddelande) men mailet dök upp en stund senare. Har inte lyckats logga in i e-brevet, men tänker att det kanske "öppnas" när eventet närmar sig? Det är ju spännande när det är lite motstånd redan i anmälningsförfarandet, bådar gott inför helgen.

Är det någon som kör bil till starten, passerar Sundbyberg och har plats och lust att ta med en extra passagerare med cykel? Pendel funkar men lite drygt i arla morgonstund..

Hoppla, hoppla ser ut att bli ett underbart lopp imorgon. Prognosen säger 18 grader och sol när vi passerar Norrköping. Får tacka alla som offrat till vädergudarna. För egen del så ser det ut som jag kommer till start. Fick ont i halsen, snuva och feber igår och trodde att det var kört. Mirakulöst så verkar det dock som att kroppen kommer åter. Räknar därför att komma till start. Imorgon så blir det vår andra start med ebrevet. Svårt med ny teknik, ibland funkar det bra Ibland inte. Kan även kännas lite svårt att be om hjälp, tänk inte så. Har du inte problem fråga gärna personen bredvid dig om personen har det och erbjud hjälp. Vi befinner oss med ett ben i det gamla och ett i det nya. Det är sålunda en tid där vi behöver hjälpa varandra. Vilket känns helt rätt då rando är en social sport.

Tillbaka
Topp