Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det finns olika operationer efter nyckelbensfrakturer, vilken man har gjort spelar säkert in på läkning etc. Jag fick en platta insatt och kunde cykla landsväg ganska normalt 6 veckor efter operation. Hade inte velat cykla MTB då dock.Skulle våga ni åka ner till mallis o cykla typ 20dagar efter operation, de blir 6 cykel dagar för en eller de dumdristigt att göra de o inte boka av resan+cykeln
Ja de är landsväg som gäller där nere för mejTveksamt !
om du cyklar landsväg och de spikar ihop det så kanske det funkar , med risk för att spikarna släpper ...
Jag blev opererad i början av december och väntade 8 veckor (enduro) innan jag körde igen, trist att krascha för tidigt....
Självklart ska ja göra deFråga läkaren, är nog bra, låt hen bestämma.
Om inte läkare (lite mot min förmodan) säger att det är totalt problemfritt och bara att köra på hade nog jag skjutit upp resan till ett annat tillfälle. Roligare att vara på cykelresa om man kan göra sig själv rättvisa än om man riskerar att behöva behålla på och kompromissa en massa.
Att behöva få hookplate vs inte hookplate verkar göra en stor skillnad på hur länge man har hur ont, enligt de jag har pratat med och min egen erfarenhet. Fick "hookplatefri" platta inopererad för mitt nyckelbensbrott, och simmade och cyklade knappt 5 veckor senare.Visa bilaga 775623
Det beror på... Opererad 19 mars, har inte börjat cykla så mycket. Den där kroken ut över axeln gör att vissa rörelser gör ont som fan, ibland kan jag inte sträcka ut armen framför mig.
Nyckelbenet var i flisor + ac-luxuation.
Deprimerande.