Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.

Precis. Det går nog att göra med ett hjul uppe så länge man har domkraften fri att justera höjden på hjulupphängningen med men det går lättare om man lyfter hela den änden av bilen.Man bör väl upp med den på pallbock/pallbockar så att man har domkraften fri att lyfta/justera hjulupphängningen med. Om båda sidor behöver upp minns jag inte.
Jag skulle förresten rekommendera www.trodo.se framför autodoc. Litar mer på dem. Priserna är nog likvärdiga.
Trodo har även "kolla om delen passar" policy med att dom byter till en dyrare till viss peng osv, riktigt bra och funkar alltid.Tjena!
110% rätt
att köra en snabbare runda på motorvägen lär få en del av stenarna att släppa automagiskt.Vad säger ni om detta. Jag plockade av mina dubbdäck förra helgen. De har bara gått en säsong nu, så jag tänkte man ville vårda däcken lite extra. Såg att det var en massa sådana här vasst smågrus som fastnat i "lameller" som finns på dessa dumma däck. Det är sådana Michelin Ice Frost Winter 4 eller vad de nu hette. De skulle vara bäst, men tror inte de är så bra i Göteborgsvinter ärligt talat.
De här lamellerna borde ju vara till för att det ska bli någon extra sugeffekt där mot is. Men om de fylls igen med smågrus funkar det ju inte så bra. Dessutom. Det lär ju äta upp däcken långsamt men säkert att lämna vasst smågrus kvar där.
Eller eventuellt fungerar det som extra dubb. Då det tenderar att vidga öppningen vartefter så större smågrus blir kvar där. I det läget försvinner även det mindre å andra sidan, det är nästan soprent för övrigt där det hänt. Så det kanske egentligen inte spelar någon roll!?
Hur som helst är det inget roligt jobb detta, tar bra lång tid alltså. Kommer nog inte hända till nästa gång.
Visa bilaga 760454
Dom nya outback är inte speciellt snygg och det är just för dom där takräckena/railsen. Linjerna försvinner helt. Men visst är säkert praktiskt.Tjena!
Bland det bästa Subaru har gjort är dom inbyggda takräckena, så man enkelt kan fälla bort dom när man inte använder dom.
Köpte för att köra bräder, plywood etc, då kändes fyrkant bäst. De ska egentligen inte vara på på långkörning. Och så är jag smålänningFyrkantsräcke är brusigt, så enkelt är det. Jag har lagt de extra slantarna på "wingbars" från t.ex. Thule på de senaste bilarna, det låter knappt alls. Har en uppsättning för rails ligger faktiskt, passar bland annat VW Touran men många andra bilar med. Borde sälja dem. De satt på året om på den bilen, störde inte alls.
Intressant. Vilka modeller/år? Är ju återkommande sugen på subaru...Tjena!
Bland det bästa Subaru har gjort är dom inbyggda takräckena, så man enkelt kan fälla bort dom när man inte använder dom.
Som hittatSvärmor fick två tvåor på besiktningen på sin Micra, en brusten fjäder och en spindelled. Hennes verkstad som hon anlitat i över 20 år ville ha 10k för jobbet. Så det blir till att kavla upp ärmarna och byta skiten under påsken.
Delarna kostade 620 från trodo inkl frakt. Verktygen har jag utom fjäderspännare men det kan jag nog låna av @Raggamuffin om ingen närmare har. 10k för 2-3 timmars arbete är befängt, ohederligt och jävligt taskigt mot en pensionär som inte kan fixa själv eller kan så mycket om bilar. Men det blir ett bra tillfälle att introducera 14-åringen till lite bilmek.Som hittat![]()
Delarna kostade 620 från trodo inkl frakt. Verktygen har jag utom fjäderspännare men det kan jag nog låna av @Raggamuffin om ingen närmare har. 10k för 2-3 timmars arbete är befängt, ohederligt och jävligt taskigt mot en pensionär som inte kan fixa själv eller kan så mycket om bilar. Men det blir ett bra tillfälle att introducera 14-åringen till lite bilmek.
Det här är en icke märkesverkstad i Landskrona.2500 / h är inte ovanligt här i Stockholm att de större drakarna debiterar. Sen ska de ha marginal på delarna osv. men 10 k är brant alltså.....
Nej, gissningsvis max 2 timmar. Sen byter man iofs alltid bägge fjädrarna..Det är inte helt ovanligt att dom tar i när det gäller äldre personer. En kulled och en fjäder tar för en verkstad med kompetent personal inte allt för många timmar att byta.
Byte till sommarhjul tog hela dagen, slutade med att man tog isär bromsarna fram som visade sig vara nästintill fastärgade, inte riktigt men nästan, rostigt mellan bromsskivorna och "hjulspindeln".Visa bilaga 762587
Jupps, plus att gängorna i en glidbult var "strippade" en bra bit. :( Känns som nån amatör varit framme före mig....Oj, inte Stingern va?
Strax över 10000.Hur långt har den gått?
AGM biltema 2012-2019 död
Banner Agm 2019-2022 död
Varta Agm 2022-2024 död
Vilket väljer man om det är 5 års garanti på ett batteri.