Hur länge håller Wahoo Kickr V5?

Marten D

Aktiv medlem
Har någon erfarenhet av hur länge en Wahoo Kickr V5 håller? Hur många timmar, månader eller år verkar troligt? Vad brukar gå sönder eller behövs bytas?

Min sambo börjar tjata om en ny trainer. Men den vi har är fortfarande som ny, trots att den använts regelbundet sedan december 2020. Undrar vad en ny trainer eller trainer-cykel skulle medföra som vara revolutionerande bättre?

1730041051243.webp

Senast ändrad:
Jag kan ju passa på att låna tråden lite, jag köpte själv en Kickr Core för kanske 6 veckor sedan, jag tycker nästan att svänghjulet låter lite obalanserat, är det normalt? slutar man trampa när svänghjulet har hög hastighet här man ett pulserande klickande typ

'Jag kan ju passa på att låna tråden lite, jag köpte själv en Kickr Core för kanske 6 veckor sedan, jag tycker nästan att svänghjulet låter lite obalanserat, är det normalt? slutar man trampa när svänghjulet har hög hastighet här man ett pulserande klickande typ
Kan ju vara frihjulsmekanism/body som låter lite. Prova också om svänghjulet är tillräckligt hårt draget. Finns manualer på nätet o Youtube.
Min v1. Kickr klickade lite när man trampade. Löstes med en ny låskil från den svenska agenten.
Bytte själv och fick en matta o framhjulsstöd som tack för att jag gjorde jobbet själv. Minskade också spänningen på drivremmen, som varv löjligt hårt spänd. Inga problem efter det.

Kan ju vara frihjulsmekanism/body som låter lite. Prova också om svänghjulet är tillräckligt hårt draget. Finns manualer på nätet o Youtube.
Min v1. Kickr klickade lite när man trampade. Löstes med en ny låskil från den svenska agenten.
Bytte själv och fick en matta o framhjulsstöd som tack för att jag gjorde jobbet själv. Minskade också spänningen på drivremmen, som varv löjligt hårt spänd. Inga problem efter det.
Tack ska kika på det 👍

Tillbaka
Topp