Koltrasten
Aktiv medlem
[OT] Djurplågeri!
Kan inte se att jag svarat dig angående konsekvenserna av djurplågeri!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det har jag aldrig påstått!Kan inte se att jag svarat dig angående konsekvenserna av djurplågeri!
Jag kommenterade inlägg #217, gjort av dig, och som inte handlar ett dyft om djurplågeri. Så vill du att alla inlägg i tråden ska handla om djurplågeri undrar jag varför du skrev detta inlägg. Och att försöka kväsa människor som kommenterar det du skriver tycker jag är ganska osnyggt.Jaså! Varför kommenterar du då i den här tråden, "Ang djurplågeri"?
Ja "GoranS"! Vad har du på den här tråden öht att göra?Jag kommenterade inlägg #217, gjort av dig, och som inte handlar ett dyft om djurplågeri. Så vill du att alla inlägg i tråden ska handla om djurplågeri undrar jag varför du skrev detta inlägg. Och att försöka kväsa människor som kommenterar det du skriver tycker jag är ganska osnyggt.
Vad hade du i Skidskyttetråden att göra?Ja "GoranS"! Vad har du på den här tråden öht att göra?
Grattis för detta historiska perspektiv. Mycket intressant. Menar du därmed att vi 2000år senare tar detta, som biljett på att försvara ursinnigt djurplågeri!
Kan du utveckla vad avsikten med detta inlägg syftar till?
Finns det i forumreglerna någon begränsning i vilka trådar olika personer får skriva svar på andra personers inlägg?Ja "GoranS"! Vad har du på den här tråden öht att göra?
Korrelerar detta till trådens innehåll "Oskar"?
Vad har detta med ursinnigt systematiskt djurplågeri att göra?Du verkar ha svårt att förstå och ta till dig andras inlägg. Men, men, enligt ovan så är tanken att inte skada någon levande varelse mkt gammal. Inte döda eller äta djur, inte ens skada insekter. Men det är väldigt få som följer detta nuförtiden, och det är nog kört att försöka omvända någon.
På sidan 6 kan man ha bild på diktatorsstyrt cykellag, så det blir lite balans i kaoset.
Visa bilaga 766106
Grävlingar ser väldigt dåligt, var går gränsen?Aa, vegetarianer äter inget som kan titta på dig.
Räknas fiskar som djur ?
Ja fiskar är också djur (har du inte google?). Och ja det industriella fisket är också djurplågeri. Inte ett dugg okänt för övrigt.Om inte så måste det finnas ett utbrett fiskplågeri oxå, som man aldrig hört talas om.
Jag kollar menyn på alla kinaresturanger, i Sverige och utomlands, har de hajfenssoppa så går jag, beställer inget. Så har jag gjort i över 15 år.Apropå fisk, betydligt tjaskigare än det mesta är väl att skära fenor av levande däggdjuren haj och sen slänga ner dom i havet där dom drunknar! Våga vägra hajfenssoppa!
En sak hade varit om du ville informera om hur det är, men nu så attackerar du alla som äter kyckling. Du skapar lite din egen situation här, att det blir lite hårda ord mot dig och din sak. I am just sayin.För en utomstående som ser svaren på den här tråden, kommer nog reaktionerna att framstå som häpnadsväckande!
Initialt handlade tråden om medvetenhet om djurplågeri i form av att vi konsumenter blir medskyldiga till historiens värsta djurplågeri. Detta vad gäller tortyren av ihjälplågade kycklingar och vårt eget ansvar för vår konsumtion!
Svaren, som visas på frågan i den här tråden, kan var och en läsa själv...
Du har ju klagat på de som har egna frigående höns, det känns lite som att attackera alla faktiskt. Att alla som svarar på något sätt i tråden får veta att de är kass oavsett vad de svarat.På vilket vis menar du att jag attackerar alla?
Jag har endast tagit upp situationen på hur "Billiga" kycklingar får leva sina liv! Och att vi alla har ett ansvar som medskyldiga...
Din första del hade nog varit okontroversiell. Det är fortsättningen som gör att det blir lite svårt, det ser för mig ut som att du "attackerar" de som svarar dig.På vilket vis menar du att jag attackerar alla?
Jag har endast tagit upp situationen på hur "Billiga" kycklingar får leva sina liv! Och att vi alla har ett ansvar som medskyldiga...