[OT] Djurplågeri!

[OT] Djurplågeri!
Hoppas att Admin läser detta inlägg. För trots att det är skrivet av en vuxen människa. Kan man bara uttolka det som nonsens av en 7åring!
Stort grattis "ooms", för detta insiktsfulla inlägg. Hoppas att många kommer att läsa detta!

[OT] Djurplågeri!
Måste vara lite jobbigt att vara över-Empatisk. Som Jainister, som inte ens vill döda en myra. Men försök inte att övertyga någon annan, det är nog kört !

j2.webp

[OT] Djurplågeri!
Jaså! Varför kommenterar du då i den här tråden, "Ang djurplågeri"?
Jag kommenterade inlägg #217, gjort av dig, och som inte handlar ett dyft om djurplågeri. Så vill du att alla inlägg i tråden ska handla om djurplågeri undrar jag varför du skrev detta inlägg. Och att försöka kväsa människor som kommenterar det du skriver tycker jag är ganska osnyggt.

[OT] Djurplågeri!
Grattis för detta historiska perspektiv. Mycket intressant. Menar du därmed att vi 2000år senare tar detta, som biljett på att försvara ursinnigt djurplågeri!
Kan du utveckla vad avsikten med detta inlägg syftar till?

[OT] Djurplågeri!
Jag kommenterade inlägg #217, gjort av dig, och som inte handlar ett dyft om djurplågeri. Så vill du att alla inlägg i tråden ska handla om djurplågeri undrar jag varför du skrev detta inlägg. Och att försöka kväsa människor som kommenterar det du skriver tycker jag är ganska osnyggt.
Ja "GoranS"! Vad har du på den här tråden öht att göra?

[OT] Djurplågeri!
Grattis för detta historiska perspektiv. Mycket intressant. Menar du därmed att vi 2000år senare tar detta, som biljett på att försvara ursinnigt djurplågeri!
Kan du utveckla vad avsikten med detta inlägg syftar till?

Du verkar ha svårt att förstå och ta till dig andras inlägg. Men, men, enligt ovan så är tanken att inte skada någon levande varelse mkt gammal. Inte döda eller äta djur, inte ens skada insekter. Men det är väldigt få som följer detta nuförtiden, och det är nog kört att försöka omvända någon.

Senast ändrad:
[OT] Djurplågeri!
[OT] Djurplågeri!
Ja "GoranS"! Vad har du på den här tråden öht att göra?
Finns det i forumreglerna någon begränsning i vilka trådar olika personer får skriva svar på andra personers inlägg?

Om du inte kan hänvisa till någon sådan regel eller förklara att jag bryter mot någon annan forumregel anser jag inte att det finns något problem med mitt inlägg då det just var en kommentar på ditt inlägg. Om du tycker jag gör fel som tar upp saker som ligger utanför trådens ämne förefaller det rätt konstigt att du själv gjorde det i ett inlägg före mitt inlägg.

[OT] Djurplågeri!
Du verkar ha svårt att förstå och ta till dig andras inlägg. Men, men, enligt ovan så är tanken att inte skada någon levande varelse mkt gammal. Inte döda eller äta djur, inte ens skada insekter. Men det är väldigt få som följer detta nuförtiden, och det är nog kört att försöka omvända någon.
Vad har detta med ursinnigt systematiskt djurplågeri att göra?

[OT] Djurplågeri!
Ja sanningen om vårt beteende är svår att erkänna. har full förståelse för detta!
Ingen vill väl ta ansvar för att dom medvetet bidrar till djurplågeri och därmed också har ett ansvar!

Tips till alla: besök en broilerfabrik där djuren lever en dryg månad och äter dygnet runt. Detta trots avklippta näbbar. Säg sedan att du känner dig okej med detta!

Kom sedan aldrig tillbaka hit till den här tråden och nämn ordet empati!

[OT] Djurplågeri!
Apropå fisk, betydligt tjaskigare än det mesta är väl att skära fenor av levande däggdjuren haj och sen slänga ner dom i havet där dom drunknar! Våga vägra hajfenssoppa!

[OT] Djurplågeri!
Apropå fisk, betydligt tjaskigare än det mesta är väl att skära fenor av levande däggdjuren haj och sen slänga ner dom i havet där dom drunknar! Våga vägra hajfenssoppa!
Jag kollar menyn på alla kinaresturanger, i Sverige och utomlands, har de hajfenssoppa så går jag, beställer inget. Så har jag gjort i över 15 år.

[OT] Djurplågeri!
För en utomstående som ser svaren på den här tråden, kommer nog reaktionerna att framstå som häpnadsväckande!

Initialt handlade tråden om medvetenhet om djurplågeri i form av att vi konsumenter blir medskyldiga till historiens värsta djurplågeri. Detta vad gäller tortyren av ihjälplågade kycklingar och vårt eget ansvar för vår konsumtion!

Svaren, som visas på frågan i den här tråden, kan var och en läsa själv...

[OT] Djurplågeri!
Whop, du kan väl gnälla på djurskyddslagarna istället. Mums - Gott med kyckling, helst med vitlök & chili & någon gräddsås ! Väldigt smarrigt !!

[OT] Djurplågeri!
För en utomstående som ser svaren på den här tråden, kommer nog reaktionerna att framstå som häpnadsväckande!

Initialt handlade tråden om medvetenhet om djurplågeri i form av att vi konsumenter blir medskyldiga till historiens värsta djurplågeri. Detta vad gäller tortyren av ihjälplågade kycklingar och vårt eget ansvar för vår konsumtion!

Svaren, som visas på frågan i den här tråden, kan var och en läsa själv...
En sak hade varit om du ville informera om hur det är, men nu så attackerar du alla som äter kyckling. Du skapar lite din egen situation här, att det blir lite hårda ord mot dig och din sak. I am just sayin.
Jag tror alla har fattat att kycklingar behandlas så hemskt att det är hemskt, utöver det så tror jag inte du har mer att vinna på att jaga folk om det. Menat helt vänligt det här, inte som ett påhopp.

[OT] Djurplågeri!
På vilket vis menar du att jag attackerar alla?

Jag har endast tagit upp situationen på hur "Billiga" kycklingar får leva sina liv! Och att vi alla har ett ansvar som medskyldiga...

[OT] Djurplågeri!

Jag har endast tagit upp situationen på hur "Billiga" kycklingar får leva sina liv! Och att vi alla har ett ansvar som medskyldiga...
Du har ju klagat på de som har egna frigående höns, det känns lite som att attackera alla faktiskt. Att alla som svarar på något sätt i tråden får veta att de är kass oavsett vad de svarat.

[OT] Djurplågeri!

Din första del hade nog varit okontroversiell. Det är fortsättningen som gör att det blir lite svårt, det ser för mig ut som att du "attackerar" de som svarar dig.
Om vi är medskyldiga till att kycklingen har det dåligt, genom att vi äter den, då är vi också lika ansvariga för allt annat skit under "framställning" som vi får mat eller varor från.

Ingen av oss har rent på den tallriken, människor lider av dålig framställning av kläder, telefoner, olja, bygga fotbollstadium etc. etc. Så ser hela vårt samhälle ut, det går inte att leva utan att "förstöra" för djur/natur/människa.
Du brinner för kycklingar, det är bra, men ditt case är långt från det enda som finns, och andra kanske har valt andra än dig, är de sämre människor än dig då?

Så ta det lugnt, jag tror du har kommit så långt du kan komma.

[OT] Djurplågeri!
Så du skriver detta inlägg utan att ens orka kommentera, hur kycklingindustrin hanterar våra djur.
Beror detta enbart på bristen av empati, ifrån din sida?!

Har aldrig klagat på hanteringen av frigående djur. Tips till dig och din ev familj. Besök en fabrik, som tillverkar kycklingnuggets och återkom sedan hit och berätta för alla denna hantering är helt okej ifrån din sida!

[OT] Djurplågeri!
Hmm.. När polletterna för det egna ansvaret konsumtionsansvaret äntligen trillade ner. Tystnade antagonisterna på den här tråden.
jag antar att bilderna ifrån det urskiljningslösa och meningslösa djurplågeriet etsade sig fast!

[OT] Djurplågeri!
OT: jag har en nära anhörig som är väldigt ”diskussionssugen”.
Han snöar in på ämnen (ett i taget) och kan mycket om dem från ett perspektiv och vill prata om det ämnet med allt och alla alltid under några år. Det har varit klimatet nu senast, men genom åren allt möjligt annat. Ibland tror man att han lyssnar och beaktar de synpunkter eller invändningar man kommer med men det gör han aldrig. Han upplever sig väldigt lätt angripen och svarar då tillbaka med hög och arg röst. Han upprepar samma argument om och om igen i varje konversation man har som snarare är en monolog.
Det har nu slutat med att ingen vill prata om något annat än vädret med honom. Han tror därmed att han har rätt i allt och att alla håller med honom. Det gör honom ganska nöjd, men han tycker det är tråkigt att ingen vill diskutera längre. Ganska sorgligt faktiskt.

Senast ändrad:
[OT] Djurplågeri!
Finns ens hästar, tycker det dödas för få djur......slentriandöda alltså.

Kul tråd, detta vill man ju följa.

Fö hatar jag koltrastar, sitter och sjunger nätterna igenom, borde förbjudas (eller döda dem bara)

Tillbaka
Topp