SWE-Cup [LVG] 2025

RobbanE

Medlem
SWE-Cup [LVG] 2025
SWE-Cup [LVG] 2025

Till helgen startar tävlingssäsongen för landsvägscyklisterna i Sverige.
Den 26 april är första SWE-cup tävlingen, det är väl ingen som har missat att det numera är ABC klass?
En bra instegsmodell om man vill testa på att tävla. Information om tävlingsloppen finns på www.sportstiming.se

Kinnekulle Energiloppet, 26 april
Götenetempot, 27 april
Jönköping linjelopp, 4 maj
Lyngbyloppet, 11 maj
Nationaldagslinjet, 6 juni
Svanesund 3-dagar, 29-31 augusti

2024 tog CK Hymer hem vinsten i Herrar A & Stockholm CK i Damer A.
Kommer Motala Aif Continental eller Mölndals CK eller Lucky Sport Cycling Team ta hem det 2025?
Misstänker att det kommer gå hårt redan från start när masterbilen släpper iväg klungen. 😀

SWE-Cup [LVG] 2025
Kantvindsradion sänder live från Jönköpings linjelopp!
SweCup – 4 maj
🚴‍♀️
🚴‍♂️
💨

Kantvindsradion packar väskan och rullar ned till Jönköping för att sända live från ett av årets mest spännande landsvägslopp – Jönköpings linjelopp, en del av SweCup!
Vid mikrofonerna hittar ni stjärnkommentatorer Johan Thorsson & Sebastian Cano, redo att bjuda på taktiknörderi, klungkänsla och sköna cykelsnack i realtid.

🎧
Häng med oss live den 4 maj – oavsett om du står längs banan eller sitter hemma i soffan. https://zeno.fm/radio/kantvindsradion/

SWE-Cup [LVG] 2025
Soliga dagar på Kinnekulle:) Jag reagerade precis på att det inte är några rapporter från tävlingar etc på Happy. Är det för att det blir för många event att följa, eller ses det inte som intressant?

SWE-Cup [LVG] 2025
SWE-Cup [LVG] 2025

Till helgen startar tävlingssäsongen för landsvägscyklisterna i Sverige.
Den 26 april är första SWE-cup tävlingen, det är väl ingen som har missat att det numera är ABC klass?
En bra instegsmodell om man vill testa på att tävla. Information om tävlingsloppen finns på www.sportstiming.se

Kinnekulle Energiloppet, 26 april
Götenetempot, 27 april
Jönköping linjelopp, 4 maj
Lyngbyloppet, 11 maj
Nationaldagslinjet, 6 juni
Svanesund 3-dagar, 29-31 augusti

2024 tog CK Hymer hem vinsten i Herrar A & Stockholm CK i Damer A.
Kommer Motala Aif Continental eller Mölndals CK eller Lucky Sport Cycling Team ta hem det 2025?
Misstänker att det kommer gå hårt redan från start när masterbilen släpper iväg klungen. 😀
Jag tror Hymer vinner totalen i herrar A igen!

SWE-Cup [LVG] 2025
Jag måste säga att kantvindsradion förhöjde upplevelsen för mig som åskådare! Stort tack för det! Vi har inte varit på några tävlingar tidigare, men upplevelsen av att vara "med" i loppet under varven gjorde att passeringarna vid målet fick ett annat sammanhang. Kul!

SWE-Cup [LVG] 2025
Lucky Sport Cycling, så ska ett cykellag heta! Som en travhäst ungefär. På topic igen ingår Stockholmscupen i Sverigecupen eller hur funkar det? Är det bara några race från varje cup som plockas ut och bakas ihop till en egen?

SWE-Cup [LVG] 2025
Lucky Sport Cycling, så ska ett cykellag heta! Som en travhäst ungefär. På topic igen ingår Stockholmscupen i Sverigecupen eller hur funkar det? Är det bara några race från varje cup som plockas ut och bakas ihop till en egen?

SWE-Cup [LVG] 2025
Jag måste säga att kantvindsradion förhöjde upplevelsen för mig som åskådare! Stort tack för det! Vi har inte varit på några tävlingar tidigare, men upplevelsen av att vara "med" i loppet under varven gjorde att passeringarna vid målet fick ett annat sammanhang. Kul!
Håller med, även för mig som körde kvastbil hela dagen så fick man ändå en inblick hur det var i klungan.

SWE-Cup [LVG] 2025
Grattis till CK Hymer som tog hem vinsten i Herrar A och CK Master i Damer A 2025.

Ny tag till 2026 och tävlingskalendern för SWE Cup LVG är spikad.
Jönköpings CK tillsammans med U6-organisationen så mönstrar det en mycket hård och härlig tävlingshelg 25-26 april. Kinnekulleloppet inleder helgen på lördagen med klassiska bansträckningen i Västergötland och avslutar på söndagen med härliga linjebana strax söder om Jönköping.
Dubbla linjelopp och SWECUP, kan det bli bättre.

1. SWE Cup Landsväg #1 - Kinnekulle, 25 april
  2. SWE Cup Landsväg #2 - Jönköping, 26 april
  3. SWE Cup Landsväg #3 - Lyngbyloppet 17maj
  4. SWE Cup Landsväg #4 - Nationaldagsloppet, 6 juni
  5. SWE Cup Landsväg #5 - Falun, 25 juli
  6. SWE Cup Landsväg #6 - Svanesund 28-30 augusti
JCK_SoMe2026-06.webp

SWE-Cup [LVG] 2025
SWE-Cup [LVG] 2025
Kul! Hoppas på bra uppslutning! Svensk cykling behöver en livaktig och intresseväckande SWE-cup.
Hoppas på att det blir en trevlig helg för dom tävlande och publiken.
Är man inte på plats i Jönköping på söndagen, så kommer man kunna höra på webbradion genom Kantvindsradion.

Lucky sport cycling team har annonserat att dom kommer enligt sin kalender.
Är ytterligare ett Contilag som har planerat att komma, men vi får se vilka som står på startlinjen när det är dax.

Tillbaka
Topp