D i U
Aktiv medlem
Isaberg
Sett några bilder på lederna? Hoppas dom blir roliga då variationen i isaberg börjar bli rätt tråkig för ens en dags cykling.Man får vara glad för det lilla kanske.
Visa bilaga 759641
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sett några bilder på lederna? Hoppas dom blir roliga då variationen i isaberg börjar bli rätt tråkig för ens en dags cykling.Man får vara glad för det lilla kanske.
Visa bilaga 759641
Priserna har gått ner? Tycker inte några priser gått ner. Allt blir ju bara dyrare.Inga bilder, bara ett reportage på svt om arbetet med nya hoppbanor.
![]()
Isaberg bygger Nordens största hopp- och freestylepark
På Isaberg rullar grävmaskiner över området och de stora jordhögarna ska snart bli Nordens största hopp- och freestylepark. – Cykling är det som är i ropet, det är en trevlig folksport, säger Isabergs vd Louise Söderlund.www.svt.se
Ser ut som det finns en MagerValp-anpassad skuttlinje till höger om den gröna.Verkar mest va för dom som verkligen kan hoppa.
Jag har kört allt men crashade illa på stora gaphoppet för längesen. Tyckte allt ändå va snällt byggt förr men dessa ser bara riktigt krävande ut, både branta,höga och långa :O.När man äntligen hade skjutit in sig på mittenlinjen förra året så bygger dom såna där hopp som åker rätt upp i himlen. Samma skit som i U-hamn. Förstår att det är så hopp "ska" byggas men jag gillar inte branta kickers helt enkelt. Bara att vänja sig antar jag.
Det stora gap-hoppet har jag aldrig tagit (det som var längst till höger va?) men så är jag lite av en fegis oxå.Jag har kört allt men crashade illa på stora gaphoppet för längesen. Tyckte allt ändå va snällt byggt förr men dessa ser bara riktigt krävande ut, både branta,höga och långa :O.
Hestra Rygg- och Idrottsklinik har gått in som huvudsponsor i Isaberg?Gissar att det kommer att gå en hel del nyckelben de kommande månaderna...
Det stora gap-hoppet har jag aldrig tagit (det som var längst till höger va?) men så är jag lite av en fegis oxå.
Gissar att det kommer att gå en hel del nyckelben de kommande månaderna...
Kände precis samma. Sjukt besviken. Jag har nära till Tranås, så kan träna på hopp där. Lite snällare hopp på deras nya arena.När man äntligen hade skjutit in sig på mittenlinjen förra året så bygger dom såna där hopp som åker rätt upp i himlen. Samma skit som i U-hamn. Förstår att det är så hopp "ska" byggas men jag gillar inte branta kickers helt enkelt. Bara att vänja sig antar jag.
Jag jobbar inte där men cyklar en del där. Absolut hade varit kul med fler enduro leder men hoppen är det roligaste de byggt på längeÄndå kommer du hit och klagar? Kolla med arbetsgivaren innan du jiddrar med kunder på internet
Lite storhetsvansinne kanske. Jag förstår inte en del investeringar. Tex hur betalar sig base camp?Tog en dagstur till isaberg idag, lederna känns bättre underhållna än kanske nångång tidigare, hela området är i väldigt fint skick och nya hopparken var riktigt snyggt byggd. Men, hopplinen längst till höger kändes väldigt skumt utformad, rytmiskt kass och hoppen var lätta att överhoppa på, något jag såg flera allt från 10 år till gubbar landa fel och hårt. Mellanlinjen med väldigt höga och branta kickar med jättelandningar men nästan inget gap kändes lite svårt att ta sig an.
Sen då, allt galet dyrt, parkering 30kr per påbörjad timma :O , samma som centrala Göteborg fast man slipper per påbörjad timma i Gbg. Liftkort 365kr per dag för vuxen att jämföra med Åre som tar knappt mer 381kr för en väldigt mycket större bikepark, ladda elbil, 7kr/kilowatten, billigare på macken för supersnabbladdning. Har isaberg fått något slags storhetsvansinne?
Förstår heller inte hur bikeparken kan tillåta folk att cykla på citybikes på lederna? Sett dem både med och utan packväskor.
Nja, isaberg har blivit för dyrt och för luffigt så väljer nog att åka någon annanstans.
Ja där uppe e ju gratis men svårare att orka tillbaka upp efter att liften stängt med barn men åker jag dit nån mer gång så absolut att jag hellre parkerar där istället med tanke på priset. För mig är också isaberg den närmsta parken bortsett från bollekollen och Ale bikepark och precis som du också säger så med barn finns de inte så mycket annat i närheten, Ulricehamn e nog inget för mina döttrar på 10 å 12 heller :PLite storhetsvansinne kanske. Jag förstår inte en del investeringar. Tex hur betalar sig base camp?
Men vad vet jag. Fullbelagt är det i alla fall.
Vi åker dit i år igen men reagerade på priset. Tror det är dubbelt mot första gången 2020.
Isaberg är svår ersatt för oss. Lagom cykel intresserade barn som vill ha hela paketet
På dagstur är det väl smidigt att parkera där uppe?
Om du ger dig fan på det så kan du ju skicka en löpare att hämta bilen medan resten av familjen äter glass!Ja där uppe e ju gratis men svårare att orka tillbaka upp efter att liften stängt med barn men åker jag dit nån mer gång så absolut att jag hellre parkerar där istället med tanke på priset. För mig är också isaberg den närmsta parken bortsett från bollekollen och Ale bikepark och precis som du också säger så med barn finns de inte så mycket annat i närheten, Ulricehamn e nog inget för mina döttrar på 10 å 12 heller :P
Åker upp i slutet på nästa vecka. Barnen brukar bli glada om de träffar jämnåriga så pinga gärna om ni är på plats. (Pojke 10år och flicka 13).
Kommer åka dit eller till Ulricehamn en dag nästa vecka, beroende på vädret, med en 14-årig kille.Åker upp i slutet på nästa vecka. Barnen brukar bli glada om de träffar jämnåriga så pinga gärna om ni är på plats. (Pojke 10år och flicka 13).
Vi är där 7e-11e. Skjut ett pm om du är därKommer åka dit eller till Ulricehamn en dag nästa vecka, beroende på vädret, med en 14-årig kille.
Ja mycket nytt och avancerat. Vi hoppar ju inte men de ska ha lite nya leder också.Vi tänkte då precis att åka upp till Järvsö. Kan du inte byta destination?
Jag har aldrig åkt i Isaberg, men sonen tyckte om det:
Visa bilaga 783735
Visa bilaga 783736
Ja, jag såg det också. De är väldigt hårt bokade nästan hela säsongen och dyrt har det blivitJag såg en artikel i DI om Isaberg (ej läst p.g.a. paywall) och att sommarsäsongen nu ska ha gått om vintersäsongen. I omsättning antar jag då.
Ja mycket nytt och avancerat. Vi hoppar ju inte men de ska ha lite nya leder också.
Järvsö är för långt tyvärr och vi har bokat stuga sen länge.
Flickan är taggad i år säger hon. Vi får se vad det innebär. Mest grönt och lite blått misstänker jag.
Fast parkeringen är max 90kr för en dag!Tog en dagstur till isaberg idag, lederna känns bättre underhållna än kanske nångång tidigare, hela området är i väldigt fint skick och nya hopparken var riktigt snyggt byggd. Men, hopplinen längst till höger kändes väldigt skumt utformad, rytmiskt kass och hoppen var lätta att överhoppa på, något jag såg flera allt från 10 år till gubbar landa fel och hårt. Mellanlinjen med väldigt höga och branta kickar med jättelandningar men nästan inget gap kändes lite svårt att ta sig an.
Sen då, allt galet dyrt, parkering 30kr per påbörjad timma :O , samma som centrala Göteborg fast man slipper per påbörjad timma i Gbg. Liftkort 365kr per dag för vuxen att jämföra med Åre som tar knappt mer 381kr för en väldigt mycket större bikepark, ladda elbil, 7kr/kilowatten, billigare på macken för supersnabbladdning. Har isaberg fått något slags storhetsvansinne?
Förstår heller inte hur bikeparken kan tillåta folk att cykla på citybikes på lederna? Sett dem både med och utan packväskor.
Nja, isaberg har blivit för dyrt och för luffigt så väljer nog att åka någon annanstans.
Parkerade där nere 3 gånger/dagar utan att aktivera någon parkeringsapp eller liknande. Det står att man checkas in och ut automatiskt, och första timmen är gratis.Åker upp i slutet på nästa vecka. Barnen brukar bli glada om de träffar jämnåriga så pinga gärna om ni är på plats. (Pojke 10år och flicka 13).
Parkerade där nere 3 gånger/dagar utan att aktivera någon parkeringsapp eller liknande. Det står att man checkas in och ut automatiskt, och första timmen är gratis.
En vecka senare fick jag tre stycken separata räkningar från Svea, med en faktureringsavgift per brev. Detta gjorde mig jävligt förbannad.
Det är väl easypark?Parkerade där nere 3 gånger/dagar utan att aktivera någon parkeringsapp eller liknande. Det står att man checkas in och ut automatiskt, och första timmen är gratis.
En vecka senare fick jag tre stycken separata räkningar från Svea, med en faktureringsavgift per brev. Detta gjorde mig jävligt förbannad.
Det är en kamera som tar regnummer när man kör in. Sen när man lämnar så tar man qr koden på skylten och swishar. Men ja det är easy park med, men behöver inte in i den appen och hålla på.Det är väl easypark?
Nu har vi iofs nåt på Ica i byn som påstås fixa det utan app men är det easypark så måste man väl trixa med appen för att det ska funka automatiskt?
Hur som helst. Vi hyr stuga och då fixas easypark när man checkar in och det ingår i hyran.
Sen kan man väl, om man cyklar, också parkera en bit upp i backen med infart från byn. Då tror jag det fortfarande är gratis? Funkar så klart om man inte cyklar också, men är ju smidigt att ta liften upp och avsluta med ett halvt åk.Det är en kamera som tar regnummer när man kör in. Sen när man lämnar så tar man qr koden på skylten och swishar. Men ja det är easy park med, men behöver inte in i den appen och hålla på.
Japp det går det medSen kan man väl, om man cyklar, också parkera en bit upp i backen med infart från byn. Då tror jag det fortfarande är gratis? Funkar så klart om man inte cyklar också, men är ju smidigt att ta liften upp och avsluta med ett halvt åk.
Ok, trodde easypark app i automatiskt läge hade med saken att göra men det är kanske nåt annat. Det är min fru som pillat med det så jag fattar inte riktigt.Det är en kamera som tar regnummer när man kör in. Sen när man lämnar så tar man qr koden på skylten och swishar. Men ja det är easy park med, men behöver inte in i den appen och hålla på.
Dålig koll med easyparkappen. Använder bara psrkster. Men för att swisha på isaberg behövde man inte logga in via easy park. Känns rätt smidigt system ändå.Ok, trodde easypark app i automatiskt läge hade med saken att göra men det är kanske nåt annat. Det är min fru som pillat med det så jag fattar inte riktigt.
Numera fungera det i alla fall perfekt på tex Emporia. Jag har bara ingen aning om varför det funkar....
Fast man måste ändå ha appen installerad eller swisha?
Dålig koll med easyparkappen. Använder bara psrkster. Men för att swisha på isaberg behövde man inte logga in via easy park. Känns rätt smidigt system ändå.
Å nej då, min kameraavläsning fakturerade 160.Fast parkeringen är max 90kr för en dag!
Jag betalde bara 90kr för en dag när jag var där förra vecka iallafallÅ nej då, min kameraavläsning fakturerade 160.
Helt sjukt!Parkeringen kostar 90kr/dag. Men betalar du inte med en gång så är det 75kr i fakturaavgift.![]()
Parkeringsavgift gäller april till november
www.isaberg.com