[OT] Roliga skyltar

[OT] Roliga skyltar
Kommer man utanför Sveriges gränser är kulturen annorlunda. Hotellet har uppenbarligen internationella gäster. Jag minns en gång på 80-talet då jag besökte en amerikansk flygbas och blev mäkta förvånad över amerikansk frukostkultur. De hade både Coca Cola, Fanta och sockriga donuts på frukostbuffén.

Jag har bott på hotell i USA där "frukost ingår" det enda som fanns var doughnuts och flottiga våfflor 😄

[OT] Roliga skyltar
Åk till Kina och kolla på deras överdådiga frukostbufféer så kommer ni längta till USA…
Näääää. Håller inte med. Kineserna kan ju iaf fixa en god kaffe. Sen lite ”lunchmat” på det så är jag nöjd.

Detta är från ett hotell i USA

Bilagor

• IMG_4347.webp
    IMG_4347.webp
    512.6 KB · Besök: 132
[OT] Roliga skyltar
Nu är det några år sedan jag reste en del i jobbet. Överlag tyckte jag det var ett litet äventyr utomlands att få i sig en rejäl frukost. Men även i Sverige på många ställen. En del hotell i Sverige hade jättemycket uppdukat, men fokus var kvantitet framför kvalité, lite som grupparbeten på mellanstadiet, skriv flera sidor utan något egentligt innehåll.

[OT] Roliga skyltar
Tjena!

Det räcker ju med påbudsskylten för det. Tillägsskylten är ju väldigt överflödig eftersom det är relativt svårt att hålla till vänster om refugen med en spårvagn.
Spårvagnstrafik, har jag för mig, regleras dessutom inte av trafikförordningen och vägmärkesförordningen utan av en lokal instruktion för spåranläggningen. Ett vanligt vägmärke gäller därför inte spårtrafiken om inte just den trafikregeln på den platsen är inskriven i den lokala instruktionen.

(Med reservation för att jag antingen har fel och/eller använder fel terminologi - spårtrafik är en extremt udda verksamhet som man som trafikplanerare i stort sett aldrig kommer i kontakt med.)

Tillbaka
Topp