Någon som säljer Norco i Sverige nu för tiden?

Finns det någon som säljer Norco i Sverige 2025?
Bikster har slutat sälja Norco och jag hittar ingen annan som säljer de heller, så jag väcker liv i tråden. Bike24.com i tyskland har några få av föra och förr förra årets modeller tillsalu, men annars verkar de nästan försvunnit från marknaden. Är det någon som vet om det finns någon som säljer de i Sverige eller har en webshop i Europa de går att beställa ifrån?

Norcos hemsida finns kvar men de verkar i praktien försvunnit från marknaden.

Tack!

Tyvärr verkar det som om dessa företag inte saluför Norco aktvtlängre. Det danska företaget har modeller från fjolåret på sin hemsid men annars saknas märket hos övriga. Några av de finska butikerna saknar hemsida så de t skulle kunna finnas i dessa butiker.

Synd. Gillade Norcos hojar, även om jag äldrig ägt någon själv så var det väldigt nära att jag köpte en Optic för några år sedan.

Synd. Gillade Norcos hojar, även om jag äldrig ägt någon själv så var det väldigt nära att jag köpte en Optic för några år sedan.

Jag och sonen hyrde Optic i La Thuile föra året. De hade just fått den två veckor innan, gamla modellen utan high pivot. Det verkar som Norco hade/har många gamla modeller kvar. Trevlig cykel, förutom att hjulen var för veka. Jag fick tre exemplar med ekerbrott (på cyklar som har varit i uthyrning mindrenän en vecka).

Optic var/är nog fin.

Det verkar som de tävlar i wc fortfarande så helt dött är det nog inte.

Det var nåt märke som sköt på nya modeller. Minns inte om det var norco och hittar inget på nätet

Norco is expected to launch new mountain bike models in 2025, including updates to the Sight and Optic lines, and potentially a new flex-pivot suspension platform. The new Optic may also feature aluminum frames and mixed-wheel options. Additionally, Norco is known for its innovative suspension designs, such as the VPSHP platform in the Optic.

Tack!

Tyvärr verkar det som om dessa företag inte saluför Norco aktvtlängre. Det danska företaget har modeller från fjolåret på sin hemsid men annars saknas märket hos övriga. Några av de finska butikerna saknar hemsida så de t skulle kunna finnas i dessa butiker.
Ikonen var annorlunda för bl a det danska företaget. De finska var dock normala.

Det är med Norco som med många andra märken. Kollar man hemsidor efter återförsäljare så har de sällan nåt i lager ändå. Sverige och norden är väl för små marknader för att det ska vara lönt att försöka konkurrera med tyskarna.

Norco is expected to launch new mountain bike models in 2025, including updates to the Sight and Optic lines, and potentially a new flex-pivot suspension platform. The new Optic may also feature aluminum frames and mixed-wheel options. Additionally, Norco is known for its innovative suspension designs, such as the VPSHP platform in the Optic.

Det finns nya modeller för 2025 på hemsidan men de verkar inte finnas till försäljning.
Jag är ute efter en Sight och har hittat 2023 modellen som är generationen innan den som kom 2024 och den nya dämningen. Men som jag förstått det så är det utöver det i stort sätt samma cykel.

Jag och sonen hyrde Optic i La Thuile föra året. De hade just fått den två veckor innan, gamla modellen utan high pivot. Det verkar som Norco hade/har många gamla modeller kvar. Trevlig cykel, förutom att hjulen var för veka. Jag fick tre exemplar med ekerbrott (på cyklar som har varit i uthyrning mindrenän en vecka).

Ah, det var modellen Sight, inte Optic.

Minns du vilken modell av Sight som du hyrde?

En cykel som hade problem med hjulen var en 2023 A3 Shimano. Jag fick två andra med problem, en kanske samma modell och en modell som inte hade standard komponenter men också enkla hjul.

Efter det fick jag en dyrare modell: 2023 A1, som var helt oproblematiskt (minns inte om hjulen stämmer med specs). Hyrde den en dag till, utan problem.

A3 från 2023 har dessa fälgar
-WTB ST I30 TCS 2.0, 32H

A2 har:
-Stan's Flow D, 32H

A1 har:
-Stan's Flow S2, 32H

Någon som har erfarenhet av om Stan's Flow D, 32H är tillräckligt hållbara?

Tillbaka
Topp