Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Återigen ett gränslöst ironiskt inlägg! Det är ju dig själv du skriver om här!Som väntat kom ingen ursäkt ifrån "Bikzz"! Själv hade jag genast bett om ursäkt och skämts över mig själv!
Men det finns människor, med så stora egon att det inte finns utrymme för någon som helst form av empati!
Fråga till alla här på "Happy". Skall vi tillåta den här formen av grava kränkningar, eller skall vi visa att detta inte är okej, genom att öppet ta avstånd ifrån dessa individer? Som inte verkar ha något som helst intresse av cykling, öht!
Och jag samarbetar med universitet om AIHm, kul att Mannen, "ooms", som; (enilgt egen utsago) skriver vetenskapliga avhandlingar i ämnet "AI", hör av sig. Tyvärr har vi inte sett något av dessa alster ännu! Men det kanske kommer?!
Nåväl:
Universitet jorden över samarbetar kring ämnet AI. Vilket gynnar oss alla. Informationsmassan är nu dock enorm. Vad skall vi förvänta oss av detta?
Tyvärr så funkar inte aprilskämt i juni månad. Här är du ett par månader för sent ute!Och jag samarbetar med universitet om AI![]()
Alla här på "Happy", kan nog själva se hur svårt det är att diskutera ett högaktuellt ämne här på "Happy".
Men skall försöka fortsätta ändå. Vad gäller AI, har Europa kommit på efterkälken. Som det verkar har Europa inte tagit fenomenet AI, på tillräckligt stort allvar i ett tidigt skede. Men nu verkar full gas vara syftet. (tog tid att läsa in detta). Kanske kan vi i Europa komma ifatt Kina och USA. Men detta är fn högst tveksamt.
Mycket verkar handla om att engagera och behålla forskare inom ämnet, så deras möjligheter stannar inom utvecklingssfären.
I Sverige har vi framför allt Lunds Universitet, som visar framfötterna! Kanske får vi se mer engagemang ifrån Uppsala framöver.
Den dörr som är stängd, är blicken emot Ryssland och Kina. En stor del av världens inteligensia och utveckling finns här. Och utvecklas i en rasande takt. Vad kapplöpningen i slutändan kommer att hamna, är det nog knappast någon som ens kan ana sig till!
Snälla "ooms". Det är nu Juni och inte April. Försök komma med något annat än barnmat!Grattis, du har lyckats läsa dig till saker som varit allmänt kända i flera år. Ett annat stort problem som gör att Europa hamnar på efterkälken på många teknikområden är alla eu-direktiv och regulations. Nu har man väl börjat inse det (läs t.ex. Draghi-rapporten) men hur mycket man kommer att lätta i praktiken återstår nog att se.
När det gäller AI finns ju bl.a.
EU Artificial Intelligence Act | Up-to-date developments and analyses of the EU AI Act
artificialintelligenceact.eu
Snälla "ooms". Det är nu Juni och inte April. Försök komma med något annat än barnmat!
Du syftar på liknande detta?Fråga till alla här på "Happy". Skall vi tillåta den här formen av grava kränkningar, eller skall vi visa att detta inte är okej, genom att öppet ta avstånd ifrån dessa individer? Detta pga att dessa skadar oss alla och hela "Happy":s framtid som forum.
Har intilligensian sjunkit så långt ner i nivån, vad gäller mänsklig IQ att vi tappat förmågan att diskutera ämnen
här på Happy?
Problemet är att Koltrasten inte förstår någonting om ämnet (AI), utan istället försöker låtsas. Med en total brist på kunskap så ägnar han istället tiden åt att skriva ihop elaka påhopp på alla andra.Jag läser här och fattar inte om det här är på riktigt eller om allt är ett internskämt eller något slags trollande från fågeln. Tror inte jag skulle få något vettigt svar om jag frågade, så det tänker jag inte göra. Men tråden är underhållande så fortsätt gärna!
Alan var verkligen en smart person. En lätt underdrift är att påstå att samhället svek honom. Det hade inte behövt sluta med cyanid.Ja, AI kan väl sägas ha klarat Turing-testet nu, sådär en 75 år senare. Alan Turing var en mkt smart person, en av grundarna till all datavetenskap. Ca år 1950 föreslog han en test för att avgöra om en maskin kan tänka som en människa. Prata med en människa och med en maskin enbart via textmeddelanden, separat, och se om du avgöra vilken som är människa.
Synd att han inte fick se det själv....
Men det betyder inte att AI kan tänka eller är "intelligent", utan det är baserat på statistik och smart textanalys.
Alan var verkligen en smart person. En lätt underdrift är att påstå att samhället svek honom. Det hade inte behövt sluta med cyanid.![]()
vem pratar du med ?Är personangrepp det enda som går att tillföra ämnet AI här på Happy?
Det går utmärkt att diskutera ämnet på andra forum, inte minst X. Men här på "Happy", kommer inte några som helst fakta i dager!
Nåväl!
Det kanadensiska företaget Brookfield, planerar nu att satsa på ett gigantiskt AI projekt utanför Strängnäs.
Projektet kommer förmodligen på sikt, lyfta hela regionen rent ekonomiskt. Enligt uppgift handlar det om hela 95 miljarder.
Vad detta slutligen hamnar, återstår så klart att se. Men mycket talar för att Sverige äntligen kan få en mer aktiv roll inom utvecklingen av AI!
En rejäl milstolpe för AI var när programmet AlphaGo lyckades slå dom bästa mänskliga spelarna i Go.
Innan dess så trodde alla att Go var ett spel som inget program kunde spela & vinna, för svårt att programmera, mkt svårare än Schack.
AlphaGo - Wikipedia
en.wikipedia.org
Det där är en korp...
Hittills i tråden summerar jag till tre AI-bilder på vad jag förmodar skall vara en koltrast. Gemensamt för alla är att de ritat en kråka i stället. AI är inte perfekt alltså. En egenskap som delas men våra hjärnor så då blir det mänskligt?
Hittills i tråden summerar jag till tre AI-bilder på vad jag förmodar skall vara en koltrast. Gemensamt för alla är att de ritat en kråka i stället. AI är inte perfekt alltså. En egenskap som delas men våra hjärnor så då blir det mänskligt?
Det går säkert att göra det mkt bättre om man försöker. Det finns ju oxå ett flertal olika verktyg med olika egenskaper, en del ganska dyra att använda, en del kan nog göra det mer fotorealistiskt. Men kul att testa lite, lite extra kul om det blir annorlunda och fantasifullt, och lite oväntat. Bilden i #32 tycker jag blev häftig !
Absolut, jag har rätt bra koll på möjligheterna och jobbat lite med detta. Tyckte mest det var intressant att ingen hade fått orange näbb på koltrasten. Kan inte låta bli att fundera på vad i algoritmen eller prompten som gjort det. Kanske har alla använt samma verktyg, Microsofts?Det går säkert att göra det mkt bättre om man försöker. Det finns ju oxå ett flertal olika verktyg med olika egenskaper, en del ganska dyra att använda, en del kan nog göra det mer fotorealistiskt. Men kul att testa lite, lite extra kul om det blir annorlunda och fantasifullt, och lite oväntat. Bilden i #32 tycker jag blev häftig !
Med inbyggd ass saver.Ni promptar fel bara, även om de flesta modeller inte verkar fatta att en Turdus merula har gul näbb så spottar de ibland ur sig okej bilder på koltrastar som dennaVisa bilaga 773277
Kan man ha sitt ass som ass saver alltså?Med inbyggd ass saver.
Det finns ju hurmånga somhelst. Förr brukade jag köra hemma med diverse modeller och comfyui men nu när ai-slop börjar ta över internet har jag tröttnat på att labba hemma med sånthär. Gjorde denna på FLUX playground:Var gör ni bilderna? Skulle behöva en bild på en KTM-motorcykel som hoppar ut från en vägg av eld/explosion. Lite dramatiskt, ödesmättat och dystopiskt sådär.
Det finns ju hurmånga somhelst. Förr brukade jag köra hemma med diverse modeller och comfyui men nu när ai-slop börjar ta över internet har jag tröttnat på att labba hemma med sånthär. Gjorde denna på FLUX playground:
Visa bilaga 773330