Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En tisha med texten: "Min farsa tycker jag är spinkig" är ett alternativ.
Edit: Förlåt, dålig humor. Jag tycker det är en bra ide i allmänhet men har inga konkreta förslag.
Den jag återvänder till för råd och inspiration är Norstedts "Styrketräning, den stora steg-för-steg-guiden...". Mitt ex. är från 2011, men en välsorterad bokhandel har säkert den eller dess släktingar.
Verkar slut on-line. Här en dess släkting: https://www.adlibris.com/se/bok/styrketrana-hemma-delaviermetoden-en-anatomisk-guide-9789173630375?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=AR:+BOK+-+pMAX+Shopping+-+Generic+-+Böcker&gad_source=1&gad_campaignid=17340209662&gclid=EAIaIQobChMIucff0dzajQMVLQuiAx0mYRfSEAQYBCABEgJPFvD_BwE![]()
Styrketräning : den stora steg-för-steg-guiden till en stark och vältränad kropp
Köp begagnad på Studentapan.se och spara pengarwww.studentapan.se
Kan rekommendera denna, tyvärr kostar den mer än 300kr.
![]()
Form och prestation : utveckla din fysik med forskning i fokus av Nicklas Neuman, Jacob Gudiol (Häftad)
Vill du förstå hur kroppen verkligen fungerar när det gäller att bygga muskler, minska fettmassan eller nå dina personliga träningsmål? Då är det här boken för dig! Författarna Jacob Gudiol och Nic...www.bokus.com
En bra bok, men över budget och kanske inte passande beroende på var i intresset ligger.
Styrketräning för idrott, motion och rehabilitering - Jesper Augustsson, Sofia Ryman Augustsson, Roland Thomeé, Jon Karlsson - häftad (9789177270454) | Adlibris Bokhandel
häftad, 2019. Köp boken Styrketräning för idrott, motion och rehabilitering av Jesper Augustsson, Sofia Ryman Augustsson, Roland Thomeé, Jon Karlsson (ISBN 9789177270454) hos Adlibris. Fraktfritt över 299 kr Alltid bra priser och snabb leverans. | Adlibriswww.adlibris.com
Begagnat? En av de mer givande böckerna i styrke-kategorin jag köpt är en "antik" bok, som heter något med Kraftkarlar och...
Edit: https://www.bokborsen.se/view/Järnsida-Björn/Kraftkarlar-En-Bok-Om-Världens-Starkaste-Män/13896120 Men den är mer som inspiration, man får inte så många träningstips.
Jag hade valt den med Jacob Gudiol utan vidare eftertanke
Om man vill förmedla en sund inställning så tycker jag att den här var bra. Verkar bara finnas beggad dock... https://www.bokus.com/bok/978918544...6Jho3PmAmap_65Zpzs6_SQS235mCjSFg1cqLWs0wLVCOO Visa bilaga 773765
Du får gärna utveckla vad du menar.Jag skulle kanske åtminstone först hmmm "ifrågasätta" en Gudiol bok om det handlar om konditionsträning (cykling/löpning etc) men däremot för styrketräning som det kanske var i detta fall, absolut![]()
Du får gärna utveckla vad du menar.
Kost har väl rent generellt varit en knäpp diskussion från många håll rätt länge (ät bra vanlig mat, hallå!)... tror också Colting är lite av en skojare, som Björn Ferry. Om man gillar kissobajshumor och lite tränande så är Ferrys Ferrytales ett annat tips :)Colting (tillsammans med "Fett-Lisa"(?)) och Gudiol hade väl för flera år sen en ganska infekterad diskussion om kost?
Colting må ha varit en duktig triathlet, men jag har inget större förtroende för honom. Anekdotiskt - jag hörde ett radioprogram med honom där han tvärsäkert pratade om pungskav. Enligt honom var det något som alla cyklister kunde relatera till. Då, trots att jag hade cyklat massor innan, hade jag aldrig fått det. Sen fick jag det faktiskt en gång några år senare. Undrar om det är min eller Coltings pung som är olämpligt utformad för cykling...
Jag som lekman läser hellre något som summerar, destillerar och förenklar vad vetenskapen säger just nu. Att komma med egna teorier är inte en fördel i fallet, snarare en riskfaktor. Gör hen djup, bra forskning som ligger bakom de teorierna, absolut, tack för bidraget, men då har man nog svårare att hinna med, och ha talang för, det första.Är det inte så att Gudiol har avsevärt mer erfarenhet inom styrkebyggande/bodybuilding samt kost etc jämfört med konditionsidrottande specifikt för cyklister? Vi är på happyride nu, ett forum för cyklister? Sedan är det väl också frågan om vad Gudiol har kommit med för nya egna teorier/slutsatser genom årens lopp vs oändligt med forskningsreferenser.
Ja, jo, så är det nog, du har rätt, hur som helst, jag har absolut bra förtroende för Gudiol gällande tex kost och styrketräning, mera ett frågetecken för hans kompetens/erfarenhet inom konditionsidrottande som tex cykling även om det självfallet finns gemensamma nämnare. Å andra sidan börjar happyride forumet spreta ganska mycketJag som lekman läser hellre något som summerar, destillerar och förenklar vad vetenskapen säger just nu. Att komma med egna teorier är inte en fördel i fallet, snarare en riskfaktor. Gör hen djup, bra forskning som ligger bakom de teorierna, absolut, tack för bidraget, men då har man nog svårare att hinna med, och ha talang för, det första.
traening - Böcker
www.akademibokhandeln.se
www.styrkelabbet.se