Koltrasten
Aktiv medlem
[OT] AI Den sk "Artificiella" Intelligensen har kommit...
Svaret på frågan är mycket enkelt. Framtiden kring AI, är ett oskrivet blad i mänsklighetens historia!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Framtiden är ett oskrivet blad … inte bara avseende AI, och just nu tycker i alla fall jag att det finns andra faktorer som är betydligt mer svåra att förutsäga och riskerar att ha större påverkan. Men vad är frågan avseende AI?Svaret på frågan är mycket enkelt. Framtiden kring AI, är ett oskrivet blad i mänsklighetens historia!
Framtiden - Det oskrivna bladetSvaret på frågan är mycket enkelt. Framtiden kring AI, är ett oskrivet blad i mänsklighetens historia!
Framtiden - Det oskrivna bladet
Alone of all the creatures in the world, trolls believe that all living things go through Time backwards. 'If the past is visible and the future is hidden,' they say, 'then it means you must be facing the wrong way. Everything alive is going through life back to front.
Är det en bild från framtiden? Hur långa är vevarmarna?
Det här känns svårt att diskutera när vi uppenbarligen har väldigt olika utgångsförutsättningar ifråga om insikter i vård-IT och e-hälsa.Du förstår att om du vill ha en båt och fiska med, så behöver du inte köpa en Finlandsfärga?
Att en eka inte har 300 toaletter ändrar inte det faktum att även ekan är en båt.
Vad SU har åstadkommit måste specificeras betydligt mer, för överlag ligger som långt från framkant av utvecklingen.
Jag hade velat se och veta all spec på den SAAB, BAE eller Lockheed martin har utvecklat.
Jag är helt med på din linje och det du beskriver. Men "vården" är ett väldigt brett begrepp som inte bara handlar om hard-core kliniska verktyg som de exemplen du nämner. Det finns en lång svans, eller rättare sagt cirklar på vattnet, och det finns oerhört mycket småsaker (relativt AI-EKG tex) långt där ute där ringarna på vattnet knappt märks. Där kan faktiskt en tonåring med AI-talang göra nytta, i rätt sammang och på rätt ställe. Jag tycker inte vi ska sitta på för höga hästar och dissa de som presenterar saker som går att använda. Det handlar om att hitta rätt område för tillämpning.Det här känns svårt att diskutera när vi uppenbarligen har väldigt olika utgångsförutsättningar ifråga om insikter i vård-IT och e-hälsa.
Jag vidhåller att "en datorintresserad tonåring" har ytterst begränsade möjligheter att skapa något med faktiskt värde för vården, på några helger för ett par tiotusingar. Det är en helt enkelt en verklighetsfrämmande föreställning.
Vad SU åstadkommit ifråga om mjukvaruutveckling med AI-stöd är inga hemligheter, det är öppen information som alla intresserade har möjlighet att ta del av. Ett exempel är CULPRIT-AI för automatiserad EKG-tolkning, ett annat är beslutsstödet SCARS för prognoser i samband med hjärtstopp, ytterligare ett är ett verktyg för analys i nära realtid av CT-hjärna vid misstänkt stroke.
Men du lovade ju köra vättern!? Hur ska du klara det om du nu är en ai?I ai'nt
But i ai'ntMen du lovade ju köra vättern!? Hur ska du klara det om du nu är en ai?
Även om AI skapat dessa konstigheter skulle jag inte beskylla AI för detta. Om man genererar ett reklammaterial behöver man granska det. Det gäller ju oavsett vilken metod man använt. Här har det uppenbarligen inte gjorts. Det är alltså den som släppt ut detta material utan granskning som är skyldig.Sydsvenskan skriver om ny snabbmatskedja, SHIBU SHIBU, så jag tittade lite snabbt på hemsidan för att se vad det handlar om.
Hoppas verkligen på att AI ska dö när folk tröttnar på allt slask som produceras. Hur kan dom ens lägga upp en bild på hemsida & Facebook som är så uppenbart full av bajs. Flera AI skapade filmer har dom också, som är fulla av fel.
Visa bilaga 810680
Två avslöjande punkter:AI så klart. Pog ger vinsten till Trump. Kan man hitta detaljer på bilden som verkligen avslöjar att den inte är äkta?
Varför inte, han sponsrade ju en cykeltävling. https://en.wikipedia.org/wiki/Tour_DuPontTvå avslöjande punkter:
Trump har en acceptabel hållning på bilden. Aldrig i verkligheten.
Tänkte mest på att han står rak i ryggen. Har du sett Trump rakryggad? (Nu menar jag alltså bokstavligen). Inte ens när han såg ut som ett barn på julafton för att han fått någon annans medalj var han ju rak.Varför inte, han sponsrade ju en cykeltävling. https://en.wikipedia.org/wiki/Tour_DuPont
Går åt mycket el till AI-genereringVarför ligger denna i elcykel-forumet?