Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer att det ändrats så att gående rekommenderas gå på vänstra sidan av väg om det inte finns bättre ställe att gå på. Jag antar att underlaget till detta är att förare av de fordon som vägen främst var avsedd för inte förväntas ha uppsikt. Då kan det finns nytta att gående går mot trafiken så att de har en bättre chans att själva upptäcka om de riskerar att bli påkörda och kan väja av vägen.Det är min uppfattning också. Påbjuden vänstertrafik på GC och landsväg, i övrigt oreglerat.
Samma här men jag märkte det just när jag klev ut från kontoret så jag vände tillbaka in.Himmlen öppnade sig när farbrorn lallade hemåt i tisha, hade behövt snorkel ....
Det tror jag inte stämmer. Det finns ingen påbjuden högertrafik för gående.Mellan gående som går i varsin riktning på samma sida av vägen gäller såklart fortfarande högertrafik.
Samma här men jag märkte det just när jag klev ut från kontoret så jag vände tillbaka in.
Förhoppningsvis lättar det snart.
Längs Gubbängsfältet är det väl bara att blåsa på. Sedan under och över vid Nynäsvägen. Ta det försiktigt förbi Sandåkraskolan och sedan är det fritt blås igen. Vid Ältakrysset är det avstängd cykelbana, men bara en kort bit nu. Du tänker väl ta VuÄltan?Hur är det i Gubbflängen, eller när man kommer till Sköndal, är dom sköna eller? :p
Men är dom sköna eller?Längs Gubbängsfältet är det väl bara att blåsa på. Sedan under och över vid Nynäsvägen. Ta det försiktigt förbi Sandåkraskolan och sedan är det fritt blås igen. Vid Ältakrysset är det avstängd cykelbana, men bara en kort bit nu. Du tänker väl ta VuÄltan?
Vad menar du??? VuÄltan är alltid skön.Men är dom sköna eller?
Jag vet inte vad Staine menade men du känner ju honom, jag blev bara nyfiken.....Vad menar du??? VuÄltan är alltid skön.
Högersvängare, eller? :(Visa bilaga 777276
Död nu, fyfan...
Väldigt många cykelbanor i söderort iaf är nästintill otillgängliga på cykel numera om man inte är lokalexpert i just den förorten. Bara massa avspärrningar (stora höga staket med hotskyltar om kamerabevakning osv) trots att 95% av den 5 km långa fina cykelbanan ser helt orörd ut, sen står det en hjullastare eller nåt parkerad halvvägs men inga tecken på att något bygge/arbete pågår i övrigt. Omdirigeringar som är obefintliga eller till noll hjälp, typ ”Ta den här gatan du aldrig hört talas om istället, för att sen ta in på en annan gata som du inte vet var den ligger”).Valde nyöppnad väg i lokala området, det skulle jag inte gjort. Hamnade i återvändsgränd och fick cykla minst 150 m extra, för jävligt. Typisk Stockholms stad![]()
Just den risken tycker jag oftast går att undvika utan alltför konstiga spårval. Så uppenbart livsfarligt.Jäkla farligt med högersvängade, varit nära flertal gånger. Och varit nära klippa cyklister själv med.
Generellt problem på cykelvägarna från norrort. Moppar som kör om mig när jag rullar i 40km/h i nedförsbackar och ibland kan man se reg.skylten bortplockad för stunden. Ganska läskig upplevelse.En wolt-moppe dammade om i 45 på ca 5 cm avstånd. Hade jag hunnit ifatt vid rödlyset så hade det blivit en rejäl utskällning! Men han hade tur.
Har aldrig sett polisen stoppa några av dessa ekipage som solklart inte har på cykelbana att göra.Generellt problem på cykelvägarna från norrort. Moppar som kör om mig när jag rullar i 40km/h i nedförsbackar och ibland kan man se reg.skylten bortplockad för stunden. Ganska läskig upplevelse.
Tyvärr är det inte helt ovanligt att dessa wolt-mopedister inklusive ex antal konkurrerande företag kör ganska dåligt.En wolt-moppe dammade om i 45 på ca 5 cm avstånd. Hade jag hunnit ifatt vid rödlyset så hade det blivit en rejäl utskällning! Men han hade tur.
Bilist vevade ner rutan och ropade åt mig att "man skall gå på över gångsställe", just efter att jag cyklat på cykelpassagen. Märkliga de där bilisterna. De om några borde ha koll på trafikreglerna.
Annars fint väder, pigga ben och nysmord kedja. Vroom!