Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lite OT, men jag hade lite att bevisa efter att ha ögnat igenom "bruksanvisningen".Mycket finmeck i tråden nu. Kan ingen slänga in något riktigt rackligt?
Vad fan - det där löste jag enkelt, krävdes bara ett ryggskott.Lite OT, men jag hade lite att bevisa efter att ha ögnat igenom "bruksanvisningen".
Visa bilaga 770713
Det fixar jag lätt. Några pinnar och 15 minuter senare:
Visa bilaga 770714
Tada!
Visa bilaga 770715
Monterade däcket idag igen och upptäckte att det är massor av likadana revor längs BÅDA däcksidorna. Vissa stora, andra små.Ur tomma intet fick jag en ~4cm reva i däcksidan.
Många mil kvar i mönstret…
Visa bilaga 770659
Dubbeltvinnad björntråd med överdimensionerad lagningslapp på insidan som nu ligger och torkar i press.
Djupt vatten? Kanske det.
Går det så går det.
Diagonaldäck. Cordens kanter där de överlappar varandra. Lär väl inte hända nånting där. Det borde vara ett par-tre lager minst som korsar varandra.Monterade däcket idag igen och upptäckte att det är massor av likadana revor längs BÅDA däcksidorna. Vissa stora, andra små.
Visa bilaga 771602
Kollade noggrannt att ram, skärmar och bromsklossar snurrade helt fritt.
Visa bilaga 771603
Även på insidan finns spår.
Har aldrig varit nära de 5,5 bar som de ska klara av.
Däcket har suttit på min pendlarcykel, så ingen hård körning eller slitsamt underlag.
Cyklade hela vintern men parkerar alltid inomhus.
Framdäcket har inga tecken på liknande skador.
Visa bilaga 771604
Mönstret må vara slitet, men inte slut. Eller?
Vad är det som händer här?
Däcket är ett billy bonkers 2.1
priset för "rätt" (lågt) däcktryck skulle jag säga. som jag förstår det deformerar däcket i diagonala veck och tenderar att vika sig på samma ställe hela tiden så att det till slut går sönder. men preliminärt tycker jag att problemet upphört när jag skaffat bredare fälgar, men vet inte varför riktigt.Monterade däcket idag igen och upptäckte att det är massor av likadana revor längs BÅDA däcksidorna. Vissa stora, andra små.
Visa bilaga 771602
Kollade noggrannt att ram, skärmar och bromsklossar snurrade helt fritt.
Visa bilaga 771603
Även på insidan finns spår.
Har aldrig varit nära de 5,5 bar som de ska klara av.
Däcket har suttit på min pendlarcykel, så ingen hård körning eller slitsamt underlag.
Cyklade hela vintern men parkerar alltid inomhus.
Framdäcket har inga tecken på liknande skador.
Visa bilaga 771604
Mönstret må vara slitet, men inte slut. Eller?
Vad är det som händer här?
Däcket är ett billy bonkers 2.1
Är det exakt samma avstånd mellan dem på båda sidor runt hela däcket? Ser ut som tillverkningsfel.Vad är det som händer här?
Orange?Bråkade med gummigenomföringarna från helvetet och behövde nåt "snällare" än en skruvmejsel. Slöjdade ett verktyg av ett gammalt däckjärn (i plast). #hatainternkabedragning
Visa bilaga 771010
/J
Ganska länge faktiskt. Börjar nog närma sig tio år. Men så ser den rätt racklig ut ocksåHur länge har den där pendlaren överlevt i Uppsala?!
Liiite nördpoäng ändå!Korrekt
/J
Inget tillverkningsfel. Sådär såg alla mina bakdäck ut på den tiden då jag körde HT och körde med minimalt lufttryck. Att dessutom styla genom att cykla på bakhjulet bidrog säkert också.Är det exakt samma avstånd mellan dem på båda sidor runt hela däcket? Ser ut som tillverkningsfel.
va hände med originaldistansen?Lite akut moppemek, men så fult att jag måste bikta mig. Tidigare ägare har gjort en riktigt usel svetsning av baksvingen på grabbens moppe så avståndet stämmer inte. En 12 mm distans för bakaxeln behövde således uppbådas för att kunna monteras ihop inför morgondagens transport. Ett gammalt skevt styre fick fräsas upp för att passa över axeln.
Nytt hjul med 150 mm nav istf 135, så nya distanser behövs.va hände med originaldistansen?
Hoppas det går bra! Vi vill inte se några inlägg i tråden "Fulmek" på HappyDentist senare.Visa bilaga 773950
Har monterat på gaffel med alldeles för kort styrrör och cyklar väääldigt försiktigt.
Eller "visa din misär " trådenHoppas det går bra! Vi vill inte se några inlägg i tråden "Fulmek" på HappyDentist senare.
Funktion före flärd när det är som bäst.
Har roat mig med samma övning, fast på nåt billigare 5-bults.Deore mellanklingan hade tydligen annat mått på styrklackarna än original XT fast det är samma bultmönstet.
Så 10 minuters jobbet att byta lilla och mellanklingan tog närmare timmen för att lyckas hitta en plattfil i gömmorna och handjaga till presspasning på grejerna. Visa bilaga 775566
Mycket finmeck i tråden nu. Kan ingen slänga in något riktigt rackligt?
Fyll den med Biltemas propelleraxelfett så får du fem stjärnor.Den snart patenterade v2.0 av min inget-jävla-vatten-i-min-bromsvajer-lösning.
v1.1 med plastpåse har gått sönder…
Visa bilaga 776757
Den snart patenterade v2.0 av min inget-jävla-vatten-i-min-bromsvajer-lösning.
v1.1 med plastpåse har gått sönder…
Visa bilaga 776757
Låter otroligt opraktiskt att ha puttande motor på ledad vagn ;)Årets fulmek rullade precis förbi. Hann inte fota. Tänk er en hoj med påhängd lastkärra av en-hjulstyp. Typ sådan "extra wheel". MEN, detta var ingen lastkärra utan en motor som drev hela hojen. Lät som en gräsklippare. Ett brett hjul hade han. Typ scooter. Allt hembyggt. Det var nog det värsta jag sett på länge![]()
ja. För den borde ju vart ledad? Annars blir det väldigt dumt. Eller så kanske det var finmek av högsta graden så leden svänger synkront med styret?Låter otroligt opraktiskt att ha puttande motor på ledad vagn ;)
kom inte dragande med fakta när vi har så kulLedbussar har ofta motorn och drivning längst bak så det är inte ett helt oprövat koncept.