Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fett löser problemet temporärt om pumpen redan har slutat fungera.Låter konstigt med tanke på att den ser helt ny ut. Jag hittade en sliten Rennkompressor från 80-talet på en loppis som garanterat aldrig fått en service, och den går som en klocka helt utan åtgärd. Har en till som jag haft och använt i 5-7 år och den är tokfräsch än. Tror inte din pump fått utsliten packning så fort..
Som föregående skribent säger så ska det vara lite fett på packningen!
På min SKS Rennkompressor sitter "röret" helt fast. Jag misstänker att det kan vara ett luftläckage där. Börja i den ändan innan du köper reservdelar.Något speciellt fett man ska använda?eller bara ta vanlig "grease"
Noterade att det oranga röret snurrar runt "basen" också...den ska väl sitta fast?
Smörj med vaseline, det torkar aldrig!Något speciellt fett man ska använda?eller bara ta vanlig "grease"
Noterade att det oranga röret snurrar runt "basen" också...den ska väl sitta fast?
Medhåll. Tror röret är gängat ner i basen och att om det gängats löst lär man inte få upp något tryck. Har aldrig skruvat isär men gissar att det är gängat och att det är gängtätat på något lämpligt vis. Om röret skruvats loss är tätningen ur funktion så att säga.På min SKS Rennkompressor sitter "röret" helt fast. Jag misstänker att det kan vara ett luftläckage där. Börja i den ändan innan du köper reservdelar.
Jag har också en sk. "booster" för att "poppa" tubeless-däck (istället för kompressor). Den kräver att man pumpar upp till 11-barÄr själv ägare till en "Rennkomressor". Köpte den pga det höga tryck den kan lev, utan problem 10Bar. Använder den dock ytterst sällan. Detta pga bekvämlighets skäl. Kopplar man förbi säkerhetsspärren på en vanlig kompressor, kan man utan problem, blåsa upp till 10Bar. Men då måste man vara vaksam! Passerar trycket 13 bar, riskerar säkerhetsventilen sprängas. Nåja! Det är inte så farligt som det låter. Ventilerna är normalt riktade lodrätt, försedda med plomber och skjuter då rakt upp som 1 raket. Kanske ett tips inför "Nyårsafton".
Skämt åsido! Har den liggande någonstans. Tror den är använd ca 3ggr. Kan sälja den billigt. Men tyvärr tillkommer då fraktkostnad. Annars tror jag inte det finns en mer tillförlitlig pump på marknaden. Framför allt inte med 1 större luftkammare. Säger inte detta för att göra reklam, utan för att tillgången till billiga reservdelar är så god!
Ps glöm inte nyårstipset!
Ds Någon kanske undrar vad i h:e man skall ha lufttryck över 8Bar? Mkt enkelt svar. Vill man ha minimalt aero och för viktens skull kör på 23mm fälgar. Är detta max. Men detta grundar sig på mina egna erfarenheter och är inte hugget i sten!
Jag har också den andra från vänster. Min pump kom med den 3:e från vänster, och den fick jag aldrig att fungera. Så jag bytte till den andra från vänster. Någon packning verkade dock slitas ut efter några år, så jag köpte en till fråm Amazon. Jag är nöjd med funktionen, men som sagt det verkar som om den slits. Andra tycker tvärtom, den jag har är kass, den jag inte fick att fungera är toppen.Efter lite kvällspyssel så tog jag lossa allt och smörjde in med lite shimano-lager-fett.
Visa bilaga 733480
Pumpen verkar funka bra nudock så har jag även även problem med mitt munstycke då det bara blåser genom "scharder" hålet så det får bli att beställa ett nytt munstycke.
Vilken av dessa rekommenderas? (Har i dagsläget den andra från vänster dvs med MV-huvud)
Visa bilaga 733481
Efter lite kvällspyssel så tog jag lossa allt och smörjde in med lite shimano-lager-fett.
Visa bilaga 733480
Pumpen verkar funka bra nudock så har jag även även problem med mitt munstycke då det bara blåser genom "scharder" hålet så det får bli att beställa ett nytt munstycke.
Vilken av dessa rekommenderas? (Har i dagsläget den andra från vänster dvs med MV-huvud)
Visa bilaga 733481
Ska testa. Den är ca 10 år gammal.Har en likadan. Hur gammal är din pump? Det händer att nålen fastnar om det kommit in fukt i mätarhuset. Pröva att knacka på mätaren...
Det känns ju faktiskt mycket mer rätt. Det är ju knappast 0 bar i pumpen.Min visar 1 bar istället för 0 i trycklöst läge.
Det får du förklara för mig som inte är ingenjör.Det känns ju faktiskt mycket mer rätt. Det är ju knappast 0 bar i pumpen.
Jo jo, men det hade ju varit snäppet enklare om pumpen visade rätt från början.Testa pumpen enkelt: Fyll däcket till 7Bar med pumpen. Mät sedan lufttrycket. Om detta visar 6Bar, är det bara att lägga till 1bar,för rätt resultat!