Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonée 600 km Barkarby 2025-08-09, 6 Färjor, 60 Backar och 600km
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja men det fixar du utan problem, håll igång träning under vinternSer ut som en otroligt trevlig runda. Känns som lite russinen ur kakan i vad som finns här kring Stockholm. Är tyvärr inte i skick eller har tiden att ge mig på den dock. Nästa år ska jag klara en serie dock.
nej det är ok att köra bara asfalt den biten.Nu har jag kollat på kartan. Måste man cykla grusvägen genom Tullgarns naturvårdsområde?
Tidig morgon så det kan ju gå bra. lite tuff start för mig dock.Man ser ut att behöva uppåt 31 km/h i snitt för att hinna med en tidigare färja i Vaxholm. Vad säger du @Steel is Real?![]()
åhh ännu en glassig glassrunda från Barkarby.31 i snitt på de vägarna med två starkingar. Ni hinner köpa glass också![]()
Det är väl alltid en bra idé att hetsa i början på ett Rando. Det ökar ju chansen till misärbonk senareMan ser ut att behöva uppåt 31 km/h i snitt för att hinna med en tidigare färja i Vaxholm. Vad säger du @Steel is Real?![]()
31 i snitt som partempo är ju rätt soft på de vägarna.Det är väl alltid en bra idé att hetsa i början på ett Rando. Det ökar ju chansen till misärbonk senare![]()
Med ett gäng bilar på färjan från Vaxholm kan ni lägga er i karavanen till Oxdjupet.Man ser ut att behöva uppåt 31 km/h i snitt för att hinna med en tidigare färja i Vaxholm. Vad säger du @Steel is Real?![]()
Jag blir så besvikenInget beslut taget, jag är ju tillfälligt en löpare nurisken för bonk 73,5% men däremot siktar jag på UTU 26 efter mitt fiasko 22.
I "ett sträck" med 6 st färjeturer? Jag behöver nog läsa på om denna rutt också. Efter att ha följt TCR tråden har jag blivit livrädd för färjor.
Ingen fara. De där går jätteofta i jämförelse med flytetygen på TCR.Inget beslut taget, jag är ju tillfälligt en löpare nurisken för bonk 73,5% men däremot siktar jag på UTU 26 efter mitt fiasko 22.
I "ett sträck" med 6 st färjeturer? Jag behöver nog läsa på om denna rutt också. Efter att ha följt TCR tråden har jag blivit livrädd för färjor.
Ingen fara. De där går jätteofta i jämförelse med flytetygen på TCR.
Klart du ska med. Som Goran skriver så är det lugnt, färjorna går varje halvtimme och tar bara några minuter per styck.Inget beslut taget, jag är ju tillfälligt en löpare nurisken för bonk 73,5% men däremot siktar jag på UTU 26 efter mitt fiasko 22.
Man skulle kunna lägga en fotostämpling i något lustigt uthus vid färjeläget nu när du säger det. ja detta får jobbas på ser jag till nästa år.Ingen passkontroll eller behov av att åka iväg ett par km till biljetthallarna heller.
Antar jag.
Generellt brukar det inte behövas på vägfärjor. Så gissningsvis inte på någonÄr det någon som ens kräver biljett för cyklister?
Nej, jag tror inte heller det. Förr i tiden hade Slagstafärjan en avgift (5 kronor?) men det är väl rätt många år sen den försvann nu.Generellt brukar det inte behövas på vägfärjor. Så gissningsvis inte på någon
Absolut, in och anmäl dig nu! Och ni andra också. Bara 4 anmälda hittills. Men 5 nu då @MrSthlm är ofrivilligt anmäldÄr sugen. Kör vi partempo @Steel is Real ?
som semesterrandonneur så har jag typ alltid för mycket... det är inte där bristen på fart sitter :)Jag packar för att klara kyla och regn. Har aldrig ångrat att jag har tagit med för mycket kläder, däremot det motsatta.