Fjärdebrunn
Aktiv medlem
TCR 2025 - Transcontinental Race, no 11
Kusten har väl sina knäppar och mer trafik.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kusten har väl sina knäppar och mer trafik.
Tänkte mer på att avvikandet från SS9:an sker tidigare än de som tidigare fortsatt på Poslätten ner mot Bologna till innan de tagit sig över bergen.Kusten har väl sina knäppar och mer trafik.
Vi får väl se om det spelar någon roll. Där Bosonis och Moritzs rutter skiljdes åt var det ca 7 timmars skillnad mellan dem. Och Bosoni verkar ju konstant ha lite högre fart.Moritz har hittat rätt väg nu. Skippar Vidin och den vidriga bron och smyger söder om Donau. Slipper färja över Donau senare. Skulle tro att han går genom Pleven och Shumen. Vägen mot kusten i Bulgarien är troligen fortfarande en TT-sträcka. Med rätt vind kan det bli bra.
Ja, skulle vara intressant att veta anledningen till "the road less traveled" senaste biten.
Tröttnat på trafiken?Ja, skulle vara intressant att veta anledningen till "the road less traveled" senaste biten.
Visa bilaga 784914
Inte omöjligt. Det är ju ingen direkt stress ner till färjan i Bari.Tröttnat på trafiken?
Hade den rutten som alternativ i mitt planerade race. RWGPS uppskattade kustvägen 2 minuter snabbare. Gick man ner mot Bologna blev det betydligt mer höjdmeter.
Han har verkar ha blivit anklagad via sociala medier att han inte är självsupportad utan har hjälp med raceplanering. Men han har tydligen bevisat för C1 att han inte har hjälp och det ska vara utagerat. Kan vara därför dom stalkat honom.Lite udda att C1, kontrollbilen, har stalkat Bosoni hela dagen.
hur ska de kunna veta vad som sägs i hörsnäckan till mobilen?Han har verkar ha blivit anklagad via sociala medier att han inte är självsupportad utan har hjälp med raceplanering. Men han har tydligen bevisat för C1 att han inte har hjälp och det ska vara utagerat. Kan vara därför dom stalkat honom.
Santhur ska de kunna veta vad som sägs i hörsnäckan till mobilen?
Facit blev 15 för igår. (Jag antar att de tre (175, 304, 325) som verkar strandsatta i Bari sen igår kväll ändå kom med på färjan och det är bara trackerstrul.)Det kom 2 cyklister på första färjan, 5 på nästa, ikväll verkar 14-15 hinna med. Vilket dygn blir peak "TCR-cyklister på färja" ?
Jag har inte studerat reglerna, men kravet på self supported tolkar jag som att rådfrågande kring ruttval under loppet inte är ok. Med den minsta disciplin känns det också väldigt lätt att undvika att ställa den typen av frågor.Men att ringa sin kompis, berätta hur det går hur man mår, och by the way, jag funderar på om jag ska åka söder eller norr om XYZ, vad tror du? Är inte ok? Lär ju vara lätt hänt.
det låter lite som ring så spelar vi. på tellemars tid var han noga med att ingen annan person hjälpte till, nu närmast efterfågas det.Jag har inte studerat reglerna, men kravet på self supported tolkar jag som att rådfrågande kring ruttval under loppet inte är ok. Med den minsta disciplin känns det också väldigt lätt att undvika att ställa den typen av frågor.
Intressant vägval av MM. Rakt över bergen medan VB "bara" har plattcykling kvar. Kan Strasser hinna ikapp och strida om andraplatsen? Inte omöjligt.
Nej..... och följa med strömmen.
är det otillåten hjälp..?
....
Problem att få igenom tax-free ransonen?Undrar vad som gör att vissa "lökar" på färjeterminalen i Durrës? Tullproblem? trackerstrul? De i täten (från tredje färjan) har hunnit cykla drygt två mil.Visa bilaga 784989
Var det verkligen någon tydlig medvind över Poslätten när täten passerade? Nedanstående data tycker jag snarare indikerar en rätt fladdrig vindriktning.sen kan ju strömmen gå mindre optimalt, men gör det egentligen så mycket?, som den t ex gjorde när tåget missade po-slätten i medvind och istället sökte sig till den bergiga kusten. om man varit på plats rätt svårt förstå faktiskt.
Läste någonstans att de(?) behövde nå CP3 innan cut-off och inte skulle göra det om de tog parcouren på väg dit. Valde istället att ta CP3 först och sedan ta parcouren från andra hållet, vilket enligt info innan start ska vara tillåtet på denna sträcka.Intressant ruttval: Först ner till CP3 och sen upp för att cykla Assietta-parcoursen.
Visa bilaga 784910
inte mycket vind alls om data stämmer. men vädret är exempel på en faktor som kan påverka vägvalet och om man har tid att optimera rutten undervägs, och kan ge en del vinster. eller snarare handlar det väl om att minska förluster. efterforskningar som kan ta en del tid att genomföra, tid som den som sitter på cykeln knapppast har.Var det verkligen någon tydlig medvind över Poslätten när täten passerade? Nedanstående data tycker jag snarare indikerar en rätt fladdrig vindriktning.
Piacenza den 1/8 - täten hade passerat där på seneftermiddagen:
Visa bilaga 784998
Bologna den 2/8 - om täten tagit vägen som leder ner till Prato hade den nog passerat i närheten på morgon/fm
Visa bilaga 784999
Jo, cut-offen var ju med all sannolikhet anledningen då de var bland de sista att nå CP3 innan den och det är mkt raskare att nå den via asfaltsvägen än Assietta-parcoursen. Funderar lite på om det indikerar att de åter gjort cut-offerna "hårdare"; läst med detta inlägg från @lenniandrichie i tankarna.Läste någonstans att de(?) behövde nå CP3 innan cut-off och inte skulle göra det om de tog parcouren på väg dit. Valde istället att ta CP3 först och sedan ta parcouren från andra hållet, vilket enligt info innan start ska vara tillåtet på denna sträcka.
Skulle så vara fallet även framöver bör färjan inte ha spelat någon avgörande vad gäller "pallen" på damsidan vilket jag tycker skulle kännas bra.Damernas topp 3 verkar ha fallit in i tidigare ställning, dvs Lael sist och Jana som trycker på och redan börjat bygga upp distans igen
Det måste verkligen kännas skönt att vara vid färjan. Att äntligen börja se slutet och att få vila några timmar.Richard är vi färjeterminalen nu. När var det nästa går?
Ja. Kan nog var jäkligt skönt med några timmar där man inte kan cykla vidare utan bara tvingas till vila. Nog lätt känns stressen vid vila annarsDet måste verkligen kännas skönt att vara vid färjan. Att äntligen börja se slutet och att få vila några timmar.
Kl 13 enligt tidtabellen.Richard är vi färjeterminalen nu. När var det nästa går?
Vilken kubbning i backen upp från hamnen det kan bli.Kl 13 enligt tidtabellen.