Värt med backspegel?

Värt med backspegel?
Nu får du det att framstå som att det är jag som gör fel och det är lite otrevligt! Jag ”kräver” det inte men man tycker ju att de inte borde vilja krocka. Och jag cyklar bara så för att jag vill komma snabbt till jobbet så egentligen har jag förkörsrätt kan jag tycka. Jobbet är viktigt.
Problemet är ju inte att just du tänker så. Det är när många andra också gör det. För mig funkar det bäst när jag antar att ingen sett mig, och dom som faktiskt gjorde det inte kommer att bete sig som jag förväntar mig. Tex att mötande kan gå ut lite i gång-delen av GC-banan, många ligger och balanserar på strecket men inte mer.

Värt med backspegel?
Du har inte förstått hur bevisbörda funkar. Om jag utan några som helst belägg påstår att gud finns så är det inte du som ska bevisa motsatsen.
exakt. Du var först med ett påstående, så fram med bevisningen?

(Retorisk fråga, vill såklart bara påpeka att ditt sätt att framställa dina känslor som fakta och att dina erfarenheter skulle gå att applicera på andra bara är larvigt. Att du påstår att yrkesförare är dåliga är ungefär lika sant som när jag säger att de inte är det. Styrkekram.)

Värt med backspegel?
exakt. Du var först med ett påstående, så fram med bevisningen?

(Retorisk fråga, vill såklart bara påpeka att ditt sätt att framställa dina känslor som fakta och att dina erfarenheter skulle gå att applicera på andra bara är larvigt. Att du påstår att yrkesförare är dåliga är ungefär lika sant som när jag säger att de inte är det. Styrkekram.)
Skillnaden är att jag framför en åsikt medan du framför ett påstående, "fakta".
Men visst, mitt enda bevis för att min åsikt skulle stämma är att jag ser alla dessa galenpannor varje dag i trafiken. Du som har "fakta" om motsatsen borde kunna visa denna fakta, eller?

Edit: Bara för att ta ett exempel; när såg du senast en taxi som använde blinkers?

Värt med backspegel?
Tror AdamLR skojade till det lite och menade att ni var 987 respektive 89 år, eftersom uffe tydligen är 43 som man kan se av hans användarnamn. Fullt logiskt....(?)

@CykelUlf_43 , byter du användarnamn till CykelUlf_44 nästa år eller tänker du dig mer som ett stjärnskott som brinner starkt men kort och lägger ner din happykarriär innan du är 44?
Oj, har faktiskt inte tänkt på hur jag ska göra då men får antingen döpa om kontot eller kanske skriva en förklarande signatur!

Värt med backspegel?
Nu får du det att framstå som att det är jag som gör fel och det är lite otrevligt! Jag ”kräver” det inte men man tycker ju att de inte borde vilja krocka. Och jag cyklar bara så för att jag vill komma snabbt till jobbet så egentligen har jag förkörsrätt kan jag tycka. Jobbet är viktigt.
Förlåt mig, när jag läser noga inser jag att du faktiskt inte kräver att de mötande ska väja, du ger dem bara riktigt dåliga alternativ. De kan välja mellan att väja eller krocka med dig. När du tränger dig är valet att väja eller gå i backen.
Om det är någon som gör fel så ör det du.

Värt med backspegel?
Många har den prioriteringen. Det är en del av dem du möter på väg till jobbet. Förmodligen har de också samma åsikt om dig som du har om dem.

Senast ändrad:
Värt med backspegel?
"Värt" eller inte med spegel spelar egentligen ingen roll. Det är förbjudet genom regel 66. @CykelUlf_43, du kan ju behålla 43:an i ditt användarnamn som en påminnelse om att följa regel 43.

Värt med backspegel?
43 kan väl även vara ett födelseår. Eller en dryck?
IMG_3919.webp

Tillbaka
Topp