Hans Melange
Aktiv medlem
Orbea Oiz (2024-2025)
Är sugen på en Oiz M10 av årets eller föregående års utgåva. Lite avskräckt av kabeldragningen genom styrhuvudet - men också av att styrstammen verkar negativ (-6 grader) och ,enligt vad jag lyckats få fram, är 95mm lång på storlek L. Jag har svårt att föreställa mig att jag skall vilja ha en 95mm lång styrstan, i synnerhet eftersom L blir ganska stor åt mig som är 180cm. Och vill man byta, ja då behöver man alltså av med allt som har en vajer, ink bromsar.
Varför skriver jag här då? Jo, jag tänkte höra om det finns medlemmar här som åker på en nyare Oiz?
Hur ni upplever styrstam, sittposition, kabeldragning.
Är cykeln väldigt rejsig eller känns den också kul på lite tekniska stigar i skogen?
Kommer från en Top Fuel 2020 som var liknande i geometri, kanske aningen mer laid back, och vill ha nåt som är kul men snabbt på kortare intensiva rundor på xc-banor.
Var ängeln eller djävulen på axeln när jag sitter och hovrar med pekaren på köpknappen alltså...
Varför skriver jag här då? Jo, jag tänkte höra om det finns medlemmar här som åker på en nyare Oiz?
Hur ni upplever styrstam, sittposition, kabeldragning.
Är cykeln väldigt rejsig eller känns den också kul på lite tekniska stigar i skogen?
Kommer från en Top Fuel 2020 som var liknande i geometri, kanske aningen mer laid back, och vill ha nåt som är kul men snabbt på kortare intensiva rundor på xc-banor.
Var ängeln eller djävulen på axeln när jag sitter och hovrar med pekaren på köpknappen alltså...