Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte ett kort ögonblick att jag skulle flytta över gaffeln från den andra Canfielden, som hjulen sitter på nu, men det går ju inte heller. Den har koniskt styrrör
Nästa fråga, jag kan byta gaffeln jag har nu (483mm AC) mot en med ca 470mm AC som tar 15x100. Original har cykeln en 120 mm dämpargaffel vilken med 30% sag, 500mm AC ca (?). Det borde funka med 470mm också va?
Du behöver bara byta nedre styrlager för att köra koniskt gaffel.
Ja, det ger 5 mm lägre vevlager. Om du inte slår i pedalerna ofta så funkar det.
Ja jäklar vilken skillnad det är att cykla på stel och fs cykel när det gäller pedalislag...Det är sällan ett problem på helstela cyklar för mig. På Neuronen som ändå har kortare vevar slår jag i en del även om jag börjar lära mig.. :-)
HahahavahahahaAdrenalinstinn cyklade jag 3 varv istf tänkta 2 varv och är ganska ensam när jag kommer i mål.
Första brutna revbenet i ryggen var inför SSSM18 i Vetlanda då jag crashlandade på en köksstol![]()
Det är sällan ett problem på helstela cyklar för mig. På Neuronen som ändå har kortare vevar slår jag i en del även om jag börjar lära mig.. :-)
Inte åldrats en dag!Djupdök lite i bildarkivet och hittade faktiskt en bild
Ja jäklar vilken skillnad det är att cykla på stel och fs cykel när det gäller pedalislag...
Efter SSSM22 och några månader på hardtail så körde jag en skojtävling i mörker (med lampor) i Högbo på min fs. Starten går och jag kommer 400 meter till ett stenigt parti och fjädringen jobbar med följden att jag slår i en trampa i en sten, får framvikt och när nästa sten träffar framhjulet är otbn ett faktum.
Landar på ryggen framför hojen och känner att det var en hård landning.
Adrenalinstinn cyklade jag 3 varv istf tänkta 2 varv och är ganska ensam när jag kommer i mål.
Pratar en liten stund med dom 2 som är kvar och blir lite kall.
Åker en halvtimme hem och kommer knappt ur bilen. Visar sig att jag har brutit ett revben i ryggen... Igen!!!
Första brutna revbenet i ryggen var inför SSSM18 i Vetlanda då jag crashlandade på en köksstol![]()
Inte åldrats en dag!
Vilken av dom?Trevligt! Nu har även jag provcyklat.
Visa bilaga 793248
Har oxå provcyklat och visst fan har jag lyckats pricka in formen i år igen!Trevligt! Nu har även jag provcyklat.
Visa bilaga 793248
Ja, jag är hemma med feber, pannknack, svårare att andas, lite hosta så det blir kamp om dflHar oxå provcyklat och visst fan har jag lyckats pricka in formen i år igen!
Visa bilaga 793658
The fight is on!! @Hasse#7 @Manurhin2![]()
Ujjujjujujujjj!Har oxå provcyklat och visst fan har jag lyckats pricka in formen i år igen!
Visa bilaga 793658
The fight is on!! @Hasse#7 @Manurhin2![]()
Jag har en Hermes från 1942 man lida på. Cyklade 50km i ett svep för några år sen, ej skog, singlespeed är misär.Fråga : Kan man använda vilken cykel som helst sålänge den är 1-växlad?
Ex värsta xc:n utan batteri till bakväxeln?
Sådär ja, röstade nu ifall jag blir besviken när jag kommit på platsNi kan redan nu gå in och recensera cyklingen i Jädraås, rösta på Biking Gästrikland så att vi vinner skiten nån gång
![]()
Sveriges bästa cykling 2025! Gör din röst hörd och vinn cykel från Merida
Nu är det återigen dags att rösta fram de bästa Sverige har att erbjuda i cykling! I år så har vi ett jättefint pris från Merida, en Dirtjumpcykel värd 13 000kr! som man kan vinna om man är med och röstar.happyride.se
Hahaha tur att det ett år gamla inlägget är aktuellt igenSådär ja, röstade nu ifall jag blir besviken när jag kommit på plats![]()
Då ligger vi på samma nivåJa, jag är hemma med feber, pannknack, svårare att andas, lite hosta så det blir kamp om dfl![]()
$380 to Keep Your Chain On (Yes, Really)
Reverse just dropped what might be the nicest chain tensioner we’ve ever laid eyes on—fully adjustable clutch, CNC’d everything, laser-etched details, even a chain length calibrator (because, apparently, that’s a thing now). It’s German-engineered jewelry for your drivetrain.
Förlåt@Manurhin2 och @Fd Paco
Är det inte lite osnyggt att hålla på att tjuvträna och formtoppa för DFL med förkylningar och sånt. Känns som doping, vi kommer inte tävla på samma villkor.
Har man råd med den där har man väl råd att muta domarna också?Lite billigare faktiskt hos tysken. Till 20 euro frakt har du den hemma imorgon.
Men är materialdoping tillåten på SSSM?
MähhhHar man råd med den där har man väl råd att muta domarna också?
Verkar vara vanligt förekommande i byn dessutom! https://www.arbetarbladet.se/2025-04-23/ockelbos-byforskolor-raddas/Är lite nyfiken på hur arrangören tänker hantera eventuella aktivister som kan tänkas vilja störa ett sånt enormt medialt uppmärksammat evenemang som SSSM för att skapa uppmärksamhet kring det de brinner för?
Ååååå, det kommer att bli kaosVerkar vara vanligt förekommande i byn dessutom! https://www.arbetarbladet.se/2025-04-23/ockelbos-byforskolor-raddas/
Vi har uppviglerskan på vår sida i form av Gärdsgårds och hon hittar nog på nått kännbart straff i lagboken om någon aktivist hittar på något på eget bevåg.Verkar vara vanligt förekommande i byn dessutom! https://www.arbetarbladet.se/2025-04-23/ockelbos-byforskolor-raddas/
Vi har uppviglerskan på vår sida i form av Gärdsgårds och hon hittar nog på nått kännbart straff i lagboken om någon aktivist hittar på något på eget bevåg.![]()
Kan vi köra dragkamp?Det verkar som att Juha inte får med sig några fler finländare så det blir alla mot en i Finnkampen...