[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

IMG_6067.webp

Men det var en miss att prova två dipor i följd. Det blev lite för mycket. Nya Carnegiebryggeriets Aurora Borealis är inget dåligt öl men jag är för ovan vid öltypen för att kunna göra en rättvis bedömning. Det är bara samsamma som de skulle ha sagt i Hofors.
Visa bilaga 789245

Dipa är ett ganska tungt öl, det ska jag komma ihåg i fortsättningen.
Ny chans för Aurora Borealis idag. Doft av grapefrukt. Frisk beska, smak av ananasjuice, lite kryddigt. Alkoholsött. Det här är kraftigt öl, inget man hinkar. Jag kanske ska unna mig lite fler såna här som avbrott från trappister och tokstark porter.

Uppsala Brygghus Imperial. En OK elak stout men lite tunn i smak och konsistens. Det finns en bitterhet med drag av umami i eftersmaken som tar över. Burk två får ligga till sig minst ett år.Visa bilaga 794770
Också spännande. Jag dricker mest vin och upplever ofta öl (liknande detta som jag ser som rätt ambitiöst) som jäkligt spretigt. Drar åt alla jäkla håll smakmässigt. Låter som det är ungefär det du beskriver (känslan). Elak är bra men tunn känns tveksamt - i förhållande till tid 🤷🏻‍♂️ - Uppskattar din analys!

Tillbaka
Topp