MagerValp
Aktiv medlem
[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?
Precis, lite Märzen hade livat upp. Eller någon mörk variant.Nå, recensenten ger faktiskt exempel på andra tyska ölstilar som hade kunnat vara aktuella.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Precis, lite Märzen hade livat upp. Eller någon mörk variant.Nå, recensenten ger faktiskt exempel på andra tyska ölstilar som hade kunnat vara aktuella.
Klockan är ju inte ens 12!
Östeuropeisk tid vettö.Klockan är ju inte ens 12!
Ny chans för Aurora Borealis idag. Doft av grapefrukt. Frisk beska, smak av ananasjuice, lite kryddigt. Alkoholsött. Det här är kraftigt öl, inget man hinkar. Jag kanske ska unna mig lite fler såna här som avbrott från trappister och tokstark porter.Men det var en miss att prova två dipor i följd. Det blev lite för mycket. Nya Carnegiebryggeriets Aurora Borealis är inget dåligt öl men jag är för ovan vid öltypen för att kunna göra en rättvis bedömning. Det är bara samsamma som de skulle ha sagt i Hofors.
Visa bilaga 789245
Dipa är ett ganska tungt öl, det ska jag komma ihåg i fortsättningen.
Synd för den "vanliga" Levon är en av favoriternaOmnipollo levon xv
Klart intressant. Sätter den på listanSmakar som svettiga arbetskläder luktar!
Är det inte amerikanska humle som förstör så är det Nyzeeländsk! Nej tack till Nelson sauvin!
Visa bilaga 794460
Omnipollo levon xv
Innan kl9 är bra jobbat
Nu börjar det bli mera 'min färg' i glaset! Kan bli hur bra som helst innan det är natt detta. Bara den inte var för söt...Sånt händer
Såg god ut... Lite ljus men ändå
Också spännande. Jag dricker mest vin och upplever ofta öl (liknande detta som jag ser som rätt ambitiöst) som jäkligt spretigt. Drar åt alla jäkla håll smakmässigt. Låter som det är ungefär det du beskriver (känslan). Elak är bra men tunn känns tveksamt - i förhållande till tidUppsala Brygghus Imperial. En OK elak stout men lite tunn i smak och konsistens. Det finns en bitterhet med drag av umami i eftersmaken som tar över. Burk två får ligga till sig minst ett år.Visa bilaga 794770