Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man behöver alltid en Bullit, min son är 18år och över 190cm, jag köpte ändå en.![]()
Bra tips med distanserna också! Håller på att beställa en Bullitt nu så behöver alla tips jag kan få
Vilken spec ska du beställa? Eller bygga själv?Bra tips med distanserna också! Håller på att beställa en Bullitt nu så behöver alls tips jag kan få.
Det blir en race-grön eBullitt med e6100 och remdrift. Och så sidopaneler, kapell och stol.Vilken spec ska du beställa? Eller bygga själv?
Bullittlådan funkar fint för ett barn eller två små. Mina är 6 och 1,5år så det börjar bli trångt.
Omnium hägrar men det blir ett år till minst med Bullen.
För mig är 25 alldeles utmärkt, blir ändå nästan jobbigt att köra fortare i Stockholmtrafiken. Blir så många omkörningar och det är ju inte direkt smidigare med en lång cykel.Kul! Jag hade exakt en sån först. Sålde den kvickt då jag blev galen på motorn som slår av vid 25kmh, precis i marchfart. Tänkte först trimma men var inte villig att göra det på en hoj för 50 papp.
Men har man inte bråttom som jag så är den kalas!
Det blir en race-grön eBullitt med e6100 och remdrift. Och så sidopaneler, kapell och stol.
Ska framförallt pendla med den, handla och så småningom skjutsa barn. Helt enkelt dra ner på användandet av bil och kollektivtrafik.
Håller med om Rad3 boxen men så farligt mycket dyrare är den väl inte. Jag gav 500 euro 2017, nu 640 euro.För oss ersätter den behovet av att ha två bilar, det är ganska få lokala aktiviteter som inte går att göra med bara Bullitten. Vill man ha större låda än original så finns det många alternativ, jag kan varmt rekommendera Kidsbox från Rad3 (https://erp.rad3.de/shop/rad3-bullitt-kidsbox-v2-3964#attr=) förutom att den har blivit hejdlöst dyr.
Håller med om Rad3 boxen men så farligt mycket dyrare är den väl inte. Jag gav 500 euro 2017, nu 640 euro.
Precis, det är tanken. Har bara en bil i dagsläget men ser fram emot att använda den avsevärt mindre med cykeln.För oss ersätter den behovet av att ha två bilar, det är ganska få lokala aktiviteter som inte går att göra med bara Bullitten. Vill man ha större låda än original så finns det många alternativ, jag kan varmt rekommendera Kidsbox från Rad3 (https://erp.rad3.de/shop/rad3-bullitt-kidsbox-v2-3964#attr=) förutom att den har blivit hejdlöst dyr.
Har kikat på den lådan också. Får se hur det funkar med sidopanelerna plus Bullitts fällbara säte. Jag tror sidopaneler plus kapell blir ypperligt med det jag kommer använda den mest till: pendling/handling.
Så länge vi har en unge så tänker jag att det borde funka bra men ärligt talat tror jag att jag blev lite ivrig i beställningen då jag antagligen inte kommer ha så mycket användning för sätet på typ 1,5 år.
Har för mig att vår minsta började åka lastcykel från 1.5 år ungefär men alla gör ju olika. Det går att sätta en barnstol för bil baklänges om man vill, har sett de som satt fast byglar att klicka fastisofix-stolar i för att göra det jätteenkelt. Sen får man köra försiktigt bara.
Smart! Det som är trevligt med fästet jag länka är att man får fjädring på babyskyddet, kräver såklart att man har en stol som passar men det råkar jag ha. Men får se om det blir aktuellt över huvud taget.Annars kan man köpa Volvos isofixfästen om man vill ha något mer kosher, det är en platta med två skruvhål + byglar för stolens klickfästen. Kostar 500 kr på Vparts.
Visa bilaga 799428
Förslag på golv i lådan förresten, så att det inte dånar när det ligger lösa grejer i lådan?
Något som inte binder fukt.. funderade på konstgräs.
Tack för svar! Raw = ej el om jag fattat det rätt? Precis vad jag letar efter med andra ord. Det stora bekymret för mig är att få in den i cykelrummet. Behöver mäta lite.
Sen på bullen-jag-menar-bollen men pm:a om fortfarande aktuellt.Någon med en Bullitt i Jönköpingstrakten och kan tänka sig att erbjuda en provtur?
Jag körde förvisso bara ett barn på min bullitt, men när han blev ~3,5 nånting så satte jag en vanlig sadel med buntband på överröret och så satt han på den med fötterna nere på plattformen och händerna på styret. Det innebar förstås att han inte var fastspänd, så sportigheten i körning och vägval fick bli därefter, med annars funkade det utmärkt.Lurigt att hitta den "bästa" lösningen. Har suttit och tittat på olika konfigurationer och BBX sidepanel kit + den vikbara stolen verkar mest lovande och långsiktigt smartast. Men då sitter ett (1) barn bekvämt och säkert i den? Försöker hålla vikten nere då jag planerar att köra utan el. 2.5 km till förskolan, droppa av barn och sedan 5 km till jobbet. Barnen är 18 månader och 5 år.
Någon som känner till om någon klassisk cykelsits man fäster på sadelröret funkar annars? Tänker att den lille får sitta där och den stora där fram tills hen börjar i skola som ligger runt hörnet. Två barn i lådan där bara ett är fastspänt känns rätt osäkert. Lite bakvänt att sätta cykelsits på lastcykel dock. Vägen till förskolan går genom en stockholmsförort med allt vad det innebär.
Tacksam för förslag.
Kör samma lösning som LWB med sadel på överröret utan bälte. Här är ju barnet aktivt och håller i styret på samma sätt som en vanlig cykel utan bälte. Har inte något bälte på min Macride heller.Jag körde förvisso bara ett barn på min bullitt, men när han blev ~3,5 nånting så satte jag en vanlig sadel med buntband på överröret och så satt han på den med fötterna nere på plattformen och händerna på styret. Det innebar förstås att han inte var fastspänd, så sportigheten i körning och vägval fick bli därefter, med annars funkade det utmärkt.
Visa bilaga 819080
larryvsharry.com
Hur skavfötters? Stora på sätet och lilla fram vänd mot dig?Min 7- och 4-åring
åker numera obältade skavfötters i min standrad bbxlåda med folsingseat.
Försöker hitta lösningar till min 1åring som växer ur babyskyddet strax.
3 barn i en standard Bullitt :/
1- och 4-åring i lådan och 7 åringen får stå bakom styret/cykla själv?
Har ett par sidebars liggande som jag eventuellt skulle kunna får fast och göra något nätskydd för sidorna.
Visa bilaga 819529
Bild saxxad från nätet.
‐----
Är det någon som är i behov av en bättre begagnad Honeycomb Board, innan den läggs ut för försäljning? Finns i Stockholm.
![]()
Honeycomb Board
Our highly developed, Larry vs Harry-designed Honeycomb Board is constructed from an aluminium lattice. This design is strong as hell and integrates perfectly with your bike, creating the base for a flexible and fully modular cargo system, be it for passenger or goods transport. The top layer is...larryvsharry.com
Nästan, har inga fasta platser men de verkar föredra att "lilla" sitter i sätet och "stora" åker baklänges sittandes med ryggen fronten.Hur skavfötters? Stora på sätet och lilla fram vänd mot dig?
Min 7- och 4-åring
åker numera obältade skavfötters i min standrad bbxlåda med folsingseat.
Försöker hitta lösningar till min 1åring som växer ur babyskyddet strax.
3 barn i en standard Bullitt :/
1- och 4-åring i lådan och 7 åringen får stå bakom styret/cykla själv?
Du ska ju ha en Burley Piccolo åt 7-åringen som då kan hjälpa till och trampa!
Mitt ekipage när barnen var små. I och för sig bara två barn.
Visa bilaga 819683
Om det är bättre med en hel barncykel Så införskaffar du den och en FollowmeTandem eller Trailgator. :-)Det hade varit något och sambon hade stenhårt ifrågasatt varför jag köpt en halv barncykel. ;)
Jag tror det bli distansbreddning av lådan till att börja med.
+1 på FollowMe Tandem.Om det är bättre med en hel barncykel Så införskaffar du den och en FollowmeTandem eller Trailgator. :-)
Så kan den största både cykla själv och hänga på beroende på humör och tempo.
Tack! ska kolla upp dem. Har bara ett par km till skolan/förskola så en rätt lätt lösning skulle vara najs då jag även brukar pendla (19km) på bullitten.+1 på FollowMe Tandem.
Den har också fördelen att det går att hänga på och ta med barnets cykel till ex. hämtning på fritids och sedan låta henne/honom cykla på egna hjul hem.
Litar du på att äldsta barnet kan hugga bromsarna och hålla linjen efter dig själv kan du ju fixa draghjälp med en TowWhee bogserlina eller motsvarande istället. Den är lättare. Och billig(are).Tack! ska kolla upp dem. Har bara ett par km till skolan/förskola så en rätt lätt lösning skulle vara najs då jag även brukar pendla (19km) på bullitten.
Jag landade på den lösningen. 15månaders och/eller 4/7åring i lådan sittandes bredvid. Kapade till en bit liggunderlag att ha som mjukare botten.19-månaders och 5-åring sida-vid-sida i BBX side panel kit bältade med vikbara stolen, låter det rimligt? Eller ordna mjukt på golvet och fronten så kan 5-åringen sitta obältad som de vill? Förskola är 2 km bort. Blir till att ta det jävligt lugnt hur som helst då bältet bara sitter vid midjan. Sitter och läser alla erfarenheter, tar gärna mer om någon vill dela.