Garmin Edge Explore 2
Ja det låter rimligt, men vilken enhet är det? Har "metriska mått" inställt men det verkar inte ha nån effekt på detta. Är det nån form av imperie mått möjligen?Västlig vind, 13 enheter?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja det låter rimligt, men vilken enhet är det? Har "metriska mått" inställt men det verkar inte ha nån effekt på detta. Är det nån form av imperie mått möjligen?Västlig vind, 13 enheter?
Ja det låter rimligt, men vilken enhet är det? Har "metriska mått" inställt men det verkar inte ha nån effekt på detta. Är det nån form av imperie mått möjligen?
Om ni snackar väderappen (?) så kan det vara samma som på Garmins klockor, där har de lyckats visa vinden i knop (har jag kommit fram till), men bara på första sidan, inte i prognosen.Ja det låter rimligt, men vilken enhet är det? Har "metriska mått" inställt men det verkar inte ha nån effekt på detta. Är det nån form av imperie mått möjligen?
Jag har någon enstaka gång haft samma problem, eller att den strular till det när man avvikit från rutten. Jag tror att det kan ha något med funktionen att garmin drar om riten automatiskt. Men det har hänt för sällan för att jag ska ha orkat lägga energi på detIdag gjorde min fru en fikapaus 200 meter från rutten. När hon kom tillbaka på rutten, på samma punkten där hon lämnade den, var rutten på Explorern inverterad och ledde hon tillbaka isf vidare på planerade rutten. Hon har inte nuddat inte datorn. Vet någon varför det händer och hur man kan föreböja det?
Jag letade på nätet men hittade bara en 8 år gammal inlägg om en bug som verkar handla om samma problem.
Vilka funktioner som finns i en Edge Explore 2 eller inte har jag ingen aning om.Hur skulle ni säga att Explore 2 är i jämförelse? Jag vill gärna ha en minst lina stor skärm, möjlighet till träningsstatistik (vo2 max mm).
Just det! Jag håller ju till på landsbygden numera och njuter av att bli uppmärksammad på kommande bakomvarande bil av Varia rtl515 så jag har gärna en skärm "up front" med radar, hastighet, effekt, tid mm. Har en forerunner 935, men den är väl liten för cyklingen.Vilka funktioner som finns i en Edge Explore 2 eller inte har jag ingen aning om.
Men tränar du ngt annat än på cykel?
För då kanske en Garmin GPSklocka + en Edge Explore 2 skulle vara en bättre lösning
Vad gäller detaljer finns det som vanligt mkt hos Ray
och vill du på ett överskådligt sätt jmf GPSklockor finns![]()
![]()
Klarar inte en Edge Explorer 2 av att visa det plus navigering (på en annan sida om det behövs)?Just det! Jag håller ju till på landsbygden numera och njuter av att bli uppmärksammad på kommande bakomvarande bil av Varia rtl515 så jag har gärna en skärm "up front" med radar, hastighet, effekt, tid mm.
Men den kan väl användas för att logga din träning?Har en forerunner 935, men den är väl liten för cyklingen.
www.dcrainmaker.com
Asch då!Explore 2 har inte di2 synk.
"One ring to rule them all"Egentligen var inte Lezyne(?) helt fel ute, men "cykelskärmen" ska koppla mot klockan istället för mobilen. Vill man logga både cykelträning och löpträning så föredrar jag att låta klockan logga allt och då blir en hel del funktionalitet på cykeldatorn överflödig.
Det finns GPSklockor som skall stödja di2Kunde inte hitta om Explore 2 har den funktionen.
Att visa klockdata på Edge-skärmen skall även funka för åtminstone vissa av Garmins GPSklockor. Men vilka klockor och vilka Edge-modeller har jag ingen aning omEgentligen var inte Lezyne(?) helt fel ute, men "cykelskärmen" ska koppla mot klockan istället för mobilen.
+1Vill man logga både cykelträning och löpträning så föredrar jag att låta klockan logga allt och då blir en hel del funktionalitet på cykeldatorn överflödig.
Känns som ett litet problem som inte borde styra inköpet i sig. De flesta köper säkert ändå ett nytt fäste för att passa ens egen setup. Det som följer med duger gott men vill du ha ett outfront fäste så finns det en uppsjö varianter från billig peng till dyrt.Är ute efter min första GPS, har nöjt mig med Fenix 8 på armen hittills men vill kunna visa kartor och navigering mer effektivt.
Har sett att Explore 2 rekommenderas som ett vettigt och ekonomiskt alternativ för just detta.
En nackdel verkar dock vara att man inte får med det "riktiga" fästet som väl ingår i dom övriga edge modellerna?
Känns det som att man behöver lägga till det fästet?
Duger det som ingår?
Det out-front fäste som förekommer på alla reklambilder ingår inte, och det är jäkligt sniket av dem. Nej, det som följer med duger inte, utan man är tvungen att köpa till ett riktigt out-front fäste.En nackdel verkar dock vara att man inte får med det "riktiga" fästet som väl ingår i dom övriga edge modellerna?
Duger det som ingår?
Det out-front fäste som förekommer på alla reklambilder ingår inte, och det är jäkligt sniket av dem. Nej, det som följer med duger inte, utan man är tvungen att köpa till ett riktigt out-front fäste.
Jag har märkligt nog kört flera bikepackingturer med väska fram vilket omöjliggör outfrontfäste och därmed använt det vanliga fästet på styret eller styrstammen. Lyckades både navigera och logga turen. Men visst är det bättre att få fram datorn, lite lättare att titta på denNej, det som följer med duger inte, utan man är tvungen att köpa till ett riktigt out-front fäste.
Magicshines funkar och är inte så dyrt. Jag här även en lampa från moon med garmin fäste på ovansidan, funkar bra på den med.Dessutom var det riktigt svårt att hitta ett rimlig fäste till sån stor dator. Det finns några som har infästning till 35 mm styre med distans, men tycker att det blir för klumpig. K-edge är orimligt dyr. Köpte en Sram som är billig men egentligen för kort. Hittade till slut en BBB som är riktigt snygg, har ett lampfäste som går att tar bort och är lite mindre orimligt prissätt:
Visa bilaga 783932
Magicshines funkar och är inte så dyrt. Jag här även en lampa från moon med garmin fäste på ovansidan, funkar bra på den med
Edge explore är ju inte monsterstor tycker jag.
Edit, hade ett billigt fäste från Amazon som funkade bra med min 530 men det var precis på gränsen med Explore 2. På håret att man fick den förbi skruvarna på styrstammen när man vred på den. Hade skruvarna varit typ 1mm grundare hade det inte varit något problem alls
Fästet gick inte att montera på min styrstam, en helt vanlig Ritchey 4-axis 10 cm lång, gummibanden var för korta. Och hade det gått så hade det inte gått att vrida dit datorn för den slog i styrstammen under den rörelsen. På styret tar den för mkt plats och ser dum ut, där vill man ju inte ha den.Jag har märkligt nog kört flera bikepackingturer med väska fram vilket omöjliggör outfrontfäste och därmed använt det vanliga fästet på styret eller styrstammen.
Cyklar man med andra och/eller bland fotgängare är det bra med ringklocka, dels för att signalera till de andra cyklisterna dels för att slippa att hojta bakom virrande fotgängare. Att hojta bakom fotgängare kan ge alla möjliga reaktioner, men när man plingar vet alla(?) vad det är fråga omEn nackdel verkar dock vara att man inte får med det "riktiga" fästet som väl ingår i dom övriga edge modellerna?
www.closethegap.cc
+1Känns som ett litet problem som inte borde styra inköpet i sig. De flesta köper säkert ändå ett nytt fäste för att passa ens egen setup. Det som följer med duger gott men vill du ha ett outfront fäste så finns det en uppsjö varianter från billig peng till dyrt.
Verkar som jag hade fel där, men hur man laddar ner den här programvaran vet jag inte.Explore 2 har inte di2 synk.
Garmins själva har en instruktion för hur du laddar ner och installerar en Connect IQ appVerkar som jag hade fel där, men hur man laddar ner den här programvaran vet jag inte.
Ok, tack. Nu ser jag dock att det är en betalapp, så på så vis ingår det inte som standard explore 2.Garmins själva har en instruktion för hur du laddar ner och installerar en Connect IQ app
Installera applikationer till en enhet från Connect IQ | Garmin Support
På Garmins svenska supportcenter kan du få svar på vanliga frågor och hitta resurser för att hjälpa dig med alla dina Garmin-produkter.support.garmin.com
Det finns andra Di2-appar för Explore 2Ok, tack. Nu ser jag dock att det är en betalapp, så på så vis ingår det inte som standard explore 2.
Det finns olika varianter av Openstreetmap-kartor att ladda ned, det har även varit uppe här flera ggr tidigareVad finns det för andra kartor att ladda ner med mer detaljrikedom, gärna med höjdkurvor.
Nu har jag ingen Explorer, men det där låter fel... Har du pluggat in den i datorn och kört Garmin Express och kollat om det finns några uppdateringar till kartan, alternativt att du har fel region installerad? (det är East som gäller här i Norden)Jag tycker standardkartorna i explorer 2 är skittråkiga, inne i stan ser man bara en massa parkeringsplatser, ute på landet är det helt tomt förutom vägnätet. Inga hus, ingen bebyggelse, inga landmärken. Ingenting av det som gör riktiga kartor roliga att betrakta.
Vad finns det för andra kartor att ladda ner med mer detaljrikedom, gärna med höjdkurvor. Vad finns det för nackdelar? Kommer en mer detaljerad karta att käka mer batteri? Jag upplever att navigerings moden drar tydligt mer ström än att köra den som vanlig traditionell "cykeldator".
Jag gjorde det du sa, laddade ner de senaste uppdateringarna för Eastern Europe. Det blev totalflopp, nu har jag inget användbart alls, bara de fyra största vägarna i Värmland utan någon upplösning alls.Nu har jag ingen Explorer, men det där låter fel... Har du pluggat in den i datorn och kört Garmin Express och kollat om det finns några uppdateringar till kartan, alternativt att du har fel region installerad? (det är East som gäller här i Norden)
Jag har som sagt ingen Explore men antar att den också har olika profiler, och att du i varje profil måste markera vilka kartor den ska använda, är det i så fall gjort?Jag gjorde det du sa, laddade ner de senaste uppdateringarna för Eastern Europe. Det blev totalflopp, nu har jag inget användbart alls, bara de fyra största vägarna i Värmland utan någon upplösning alls.
Försökte även exportera från OpenStreetMap, det gick inte heller. Det var för stort för att exportera hur litet utsnitt jag än valde, så hänvisade han till nån annan exportmetod, som jag inte förstod hur jag skulle använda.
Hur backar jag tillbaks till det jag hade när jag köpte dosan? Det var ju iofs kass, men ändå användbart, i motsats till det jag har nu.