Vart är Strava på väg?

Vart är Strava på väg?
Det tråkiga är att de bara visar ”all time high”, inte - som med effektkurvan - senaste 3 månaderna, innevarande säsong eller valfritt år. Men jag skulle vilja se hur diagrammet ser t för nån som är bra på riktigt.

Vart är Strava på väg?
Det tråkiga är att de bara visar ”all time high”, inte - som med effektkurvan - senaste 3 månaderna, innevarande säsong eller valfritt år. Men jag skulle vilja se hur diagrammet ser t för nån som är bra på riktigt.
Om du använder intervals.icu kan du se exakt vilka tidsintervall du vill (jag har gjort setup på 2023, 2024 och 2025). Känns mer realistiskt än Strava som tycker att jag är national hero på 1-min power och elite på det mest andra (var är mitt kontrakt undrar jag ju då).
1758264780644.webp

Går också att se absoluta watt (om man som mig är tung och vill få en egobekräftelse):
1758264843903.webp

Vart är Strava på väg?
Ja, det kan jag också göra i andra appar och verktyg (Golden Cheetah, TrainerRoad etc) nu var det mer specifikt om Stravas senaste påhitt och hur lite det tillför.

Vart är Strava på väg?
Jag körde ett pass med mywhoosh, stod sedan på Strava, att den var loggad med en Garmin edge 1030 plus, men jag äger inte sådan?

Bilagor

• Screenshot_2025-09-21-18-39-46-51_3bb53944894d9646ec5754b62cc2584b.webp
    Screenshot_2025-09-21-18-39-46-51_3bb53944894d9646ec5754b62cc2584b.webp
    81.8 KB · Besök: 61
Vart är Strava på väg?
För er som jagar elektroniska simborgarmärken på Strava vill jag tipsa om kom.club.

Kom-club är en hemsida man kan knyta till sitt Strava-kto. Funkar som så att det "sniffar" utmaningar hos alla som anmält sig och lägger upp dem för övriga att "joina". Den kan ej anmäla automatiskt utan det kommer ett mail med länkar till de enskilda utmaningarna som man klickar på och så öppnas Strava så kan man anmäla sig till de som passar.

I skrivande stund är jag anmäld till 42 olika utmaningar och har i år fullföljt ca 270 st. :cool: 😃

Vart är Strava på väg?
Inte utan att man undrar hur deras juridiska rådgivning sett ut. DCR såg ju alldeles uppspelt ut i videon, han är väl inte Stravas största fan numera.

Strava äger f-n inte sin data. Det kan inte ens vara 1% som kommer från dera egna appar, resten kommer från andra företags tjänster och i slutänden är det vår data.

Men de blir förhoppningsvis tilltvålade i rätten!

Vart är Strava på väg?
Har inte Zwift redan spammat sönder alla kartor och data med sin logga sedan många år eller är det slut med det nu? Det är bara dåligt när Garmin vill göra samma.

Vart är Strava på väg?
Jag slutade betala när de sa upp alla.

Nu har jag stängt av alla integrationer med Strava, Ska ladda ner allt och sen radera kontot. Nedladdning är iofs overkill eftersom allt borde finnas på Garmin redan.

Vart är Strava på väg?
Använder mest Strava för att sprida cykelpropagande numera (dvs ge folk som stannar inne fomo).

Men det är också länken mellan Garmin och Pro Bike Garage, Där skulle jag behöva hitta ett alternativ
Går inte det att skicka direkt från Garmin?
Edit: Hittade. Önska direkt koppling till Garmin och/eller ProBikeGarage?

Senast ändrad:
Vart är Strava på väg?
Inte helt utan att man borde kolla upp om det är någon gammal anfader som uppfann det där med att ta tiden på när någon tar sig från punkt a till b, och se om man kan söka patent i efterhand och sedan ta ett snack med ALLA….om royalties och prislistor för framtida arrangemang. För att inte tala om faktureringen mot alla privatpersoner som har mage att ta tid på sin träning utan att betala för sig.

Vart är Strava på väg?
Har inte Zwift redan spammat sönder alla kartor och data med sin logga sedan många år eller är det slut med det nu? Det är bara dåligt när Garmin vill göra samma.
Ja, men många anser nog att det var strava som började träta

Nu har jag iofs inte hållt mig uppdatarad om vad som händer med veloviewer osv

Vart är Strava på väg?
Jag använder inte Strava så mycket, mest likes på kompisars rundor - ibland kul att få inspiration till en runda.
Som många skriver - Jag kan leva utan Strava men inte utan min Garmin.

Sade upp Premium för några år sedan och fick nu en anledning till att avstå nyteckning..

Vart är Strava på väg?
Ja, suck sicken soppa, blota ner med logga, vilka idioter.
Tur att man inte hoppas på dessa saker, kör bara Polar, för egen skull, och bara egna segment, skiter fullständigt vad andra har presterat på dessa, är för gammal för sådant tjafs. Vill man mäta sig, så finns tävlingskalendern att tillgå, och vara med på race. I mitt fall i age group/master's klass.
Visst heatmap's, är ju intressant, om man åker till nya ställen

Vart är Strava på väg?
Undrar om detta bråk är något som delvis ligger bakom att jag har problem att få in stravasegment i min cykeldator trotts att jag gör (mig veterligen) rätt... RWGPS funkar hur bra som helst men när jag stjärnar ett stravasegment är det lotteri om det kommer till min dator.

Vart är Strava på väg?
Undrar om detta bråk är något som delvis ligger bakom att jag har problem att få in stravasegment i min cykeldator trotts att jag gör (mig veterligen) rätt... RWGPS funkar hur bra som helst men när jag stjärnar ett stravasegment är det lotteri om det kommer till min dator.
Har aldrig några problem med synken om början på segmentet har lägre altitud än slutet.

Vart är Strava på väg?
Det är enkelt att sitta på höga hästar och fnysa åt pöbeln, men strava-segment är icke desto mindre en succe. Det ger faktiskt svetto svenne bl.a möjligheten att skapa ett segment runt några soptunnor i äppelviken och få sig ett kom för att det är roligt!
(Tycker ändå Strava är på fel väg.)

Vart är Strava på väg?
Ja, suck sicken soppa, blota ner med logga, vilka idioter.
Tur att man inte hoppas på dessa saker, kör bara Polar, för egen skull, och bara egna segment, skiter fullständigt vad andra har presterat på dessa, är för gammal för sådant tjafs. Vill man mäta sig, så finns tävlingskalendern att tillgå, och vara med på race. I mitt fall i age group/master's klass.
Visst heatmap's, är ju intressant, om man åker till nya ställen
Ingen krav på logga från Garmins sida. Det har Strava hittat på.

Vart är Strava på väg?
Undrar just hur det går med Stravas planer på börsintroduktion när man hamnat i konflikt med en av de större aktörerna på marknaden?

Vart är Strava på väg?
Planen måste ha varit att det skulle vara en bra grej.

Frågan är hur stor andel av de betalande användarna som nås av idiotin. Antagligen inte så många.

Tillbaka
Topp