[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Skänkes: cykelkartong, finns i Hägersten, skickas ej...

Kartong.webp

Borta!

Senast ändrad:
Har någon en styrstam av motsvarande kvalitet och vill byta mot en sån här? Har två såna här fina och (som jag förstår det) ganska eftertraktade styrstammar. Tror den här är 100 mm men den jag vill byta bort är kortare (typ 90 mm).

Vill gärna ha Synchros, Tune eller något i titan och kan lägga till någon hundralapp för rätt stuk. Måste ha 25.4 eller 26 mm klämma och 100-120 mm. Snyggare spacers är också intressant om någon har liggandes!

Skärmavbild 2025-10-06 kl. 12.03.07.webp

104bc kedjedrev i rätt fint skick. Vänstra från STX RC och högra från Deore LX. Bytes mot nåt kul

Bilagor

• PXL_20251009_144706364.webp
    PXL_20251009_144706364.webp
    1.2 MB · Besök: 44
Sökes: Skruvset med bricka till framskärmen på en POC Tectal hjälm.

Dottern tappade de här delarna nånstans i skogen…IMG_6325.webp

Någon som har från t.ex. en kraschad hjälm eller vet något ställe som har utan att totalkostnaden blir flera hundra?

Ute efter cage och trissor till en XT M750. Är det nån som har en trasig måntro? Jag har en fullt fungerande fast utan nämnda delar. Främst ute efter cagen

Bilagor

• Skärmbild 2025-10-13 102929.webp
    Skärmbild 2025-10-13 102929.webp
    73.2 KB · Besök: 26
Göteborg: Skänker ett par fullt funktionella SPD-skor som är använda med plattisar men har några år på nacken. Bra om man vill testa på SPD eller kanske köra som inomhussko? Ganska luftiga, snörning plus strap över fotleden. Storlek 46 och normala i storlek.

Hämtas i Hindås eller Göteborg enligt ök, kan ev skickas, originalkartong finnes, om frakt betalas.
/D

Bilagor

• IMG_7825.webp
    IMG_7825.webp
    176.2 KB · Besök: 41
  • IMG_7826.webp
    IMG_7826.webp
    279 KB · Besök: 38
Någon som sitter på ett styrlager EC44/40? Går i tankarna att byta från icke-taper gaffel till gaffel med taper.

Någon i Göteborg som har ett par adapters för PM 160mm > 180mm? De Formula jag köpte passar inte ens i närheten till mina nya Hayes-bromsok...orkar inte vänta i en vecka till nu när cykeln äntligen är färdigbyggd.

Hej !
Söker efter följande för ett projekt, köper gärna beg, har lite att byta med bla en del 26 tums hjul, annars pengar/ happyvaluta
Sthlm området

- 28 tums fälg med skiva, gärna silvrigt.
- mekaniskt bromsok, gärna tpr spyre för enhetligt med bak.
- Styre , ss , gravel race aktigt
- bromshandtag likn sram s500 eller annan modell, gärna svarta handtag.
- sadel

Skänkta: Avid /SRAM Elexir 1 bromsar.

Suttit på en 2013 års Kona hardtail. Slangar 75 respektive 125 cm. Bytte till Shimano när oken stumnade, så helt oskruvade.

Skänkes i Göteborg/Gårda, gärna mot en liten slant till Stuvarns insamling.

Bilagor

• IMG_7994.webp
    IMG_7994.webp
    857.2 KB · Besök: 39
  • IMG_7995.webp
    IMG_7995.webp
    830.8 KB · Besök: 41
Senast ändrad:
Hjulpar med tre växlar och styre (till elcykel?) Skänkes Eller bytes mot bakhjul utan växlar, till äldre gubbcykel.

Bilagor

• IMG_1162.webp
    IMG_1162.webp
    83.5 KB · Besök: 69
  • IMG_1183.webp
    IMG_1183.webp
    24 KB · Besök: 61
Hej, söker en Claris RD-2000 bakväxel, helst lokalt i Stockholm. Eventuellt intressad av Single speed kit också. Finns blandat att byta emot och helst lokalt i Stockholm.

Har 28mm breda Conti Ultrasport på racern, vilket är i bredaste laget för ramen. Gått 100 mil. Finns det någon i trakten runt Linkan med en uppsättning 25mm breda racerdäck som vill byteshandla?

Önskar även köpa fälgbromsar till racer

Tingade!
Ett par packboxar/skrapringar inkl skumringar 35 ID ~44 YD (mätt i påsen) kan fås alldeles gratis genom avhämtning alt porto.
20251021_163211.webp

Senast ändrad:
Ena sonen börjar växa ur sin cykel och behöver nog en large snart. Jag funderar på om jag ska köpa en hel begagnad eller plocka ihop lite delar. Tanken är en 29" hardtail. Någon som sitter på ram, gaffel eller hjul som de vill bli av med billigt?

Någon som har volume spacers 8cc till en fox 32 rhythm 2018 (dom rosa) övers? Tyckte att min gaffel betedde sig dumt - visade att den inte innehöll några alls.

Shout-out till @twinspark som donerade ett hjulpar och styre till mitt välgörenhetsprojekt, trots att jag inte hade något oväxlat bakhjul att byta mot. Kan meddela att en cykel precis har sålts och pengarna gick till en lokal kvinnojour.

Jag känner mig lite som en skurk som inte hade något bakhjul att byta mot, och undrar om någon möjligtvis har ett oväxlat bakhjul att donera till twinspark.
(Norra Stockholm/norrort)

Ena sonen börjar växa ur sin cykel och behöver nog en large snart. Jag funderar på om jag ska köpa en hel begagnad eller plocka ihop lite delar. Tanken är en 29" hardtail. Någon som sitter på ram, gaffel eller hjul som de vill bli av med billigt?
Har du några närmare önskemål? Framförallt beträffande ram.

Någon som sitter på gamla kombireglage för 3x7 och cantibroms? :) jag finns i gbg men pröjsar gärna frakt. bygger cykel åt en vän
bike_parts_accessories_13213__89089.webpB361A2A0-0710-4203-B661-E9FFA58B0E23.webp

Någon som har en äldre en mtb med 26" hjul storlek small med stel gaffel som samlar damm? Komplett eller ram spelar mindre roll. Tjejen vill hänga med på utflykter i Nackaskogen så tänkte bygga ihop något med skärmar. Kan erbjuda lite olika ramar i medium/large, delar eller kash i utbyte.

Bilagor

• $_86.webp
    $_86.webp
    222.9 KB · Besök: 35
Kan hända jag har någon team som jag vara av intresse; lite osäker på storleken men jag skall kika.

Någon som har en äldre en mtb med 26" hjul storlek small med stel gaffel som samlar damm? Komplett eller ram spelar mindre roll. Tjejen vill hänga med på utflykter i Nackaskogen så tänkte bygga ihop något med skärmar. Kan erbjuda lite olika ramar i medium/large, delar eller kash i utbyte.
Är det endast dam-modell som är intressant?

Försöker hålla utkik efter beggade 27.5 däck men det går trögt. Tar gärna tips.

Främst finare stigdäck rocket ron och uppåt. 2,4 - 2,6 men beroende på pris är allt intressant.
Kan vara annat märke men typ detta

Har en precis byggt ihop komplett cykel med nya skärmar, stel gaffel, mixte ram, och 3 *6 med tumreglage. Kan det va ngt? Söker just nu mekaniskt bromsok, styrlinda och bromshandtag för drop bar singel speed.
IMG_0993.webp

Försöker hålla utkik efter beggade 27.5 däck men det går trögt. Tar gärna tips.

Främst finare stigdäck rocket ron och uppåt. 2,4 - 2,6 men beroende på pris är allt intressant.
Kan vara annat märke men typ detta
självklart vettigt att köpa begagnat, men de här har varit på tokrea i en halv evighet, så att köpa dem är väl i samma miljöklass som dumpstring och beggat tycker jag https://www.bike-discount.de/en/sch...d-27.5x2.60-addix-speedgrip-e-25-folding-tire

(vägde inte mina, men tror inte de väger 770 gram dock)

självklart vettigt att köpa begagnat, men de här har varit på tokrea i en halv evighet, så att köpa dem är väl i samma miljöklass som dumpstring och beggat tycker jag https://www.bike-discount.de/en/sch...d-27.5x2.60-addix-speedgrip-e-25-folding-tire

(vägde inte mina, men tror inte de väger 770 gram dock)
Det var som fan. Köpte ett wicked will i somras till normalpris.

Frågan är om jag borde övertyga grabben att köra 2.4. Det blir tungt som fan med 2.6. Freeride slang på 250g också.
Jag får kolla runt lite och prata m honom.

Det var som fan. Köpte ett wicked will i somras till normalpris.

Frågan är om jag borde övertyga grabben att köra 2.4. Det blir tungt som fan med 2.6. Freeride slang på 250g också.
Jag får kolla runt lite och prata m honom.
Jag har några grova däck för 27,5 hängande - minns inte bredd - som du kan hämta om intressant.
20251023_102330.webp

Det låter som nåt grabben kan rodda med. Om inte annat kan jag sätta dem på mina 27.5 och låta han låna dem. Tyvärr är mog mina hjul inte lättare än hans.

Jag skicka nog PM nästa vecka!
Gör det. De kom med min Sentier och beskrevs som Plusdäck, så de är säkert breda.

Tillbaka
Topp