thomaslundstrom
Aktiv medlem
Casual jacka för cykling +ANNAT
Jag har sedan säkert 10 år en Vulpine Harrington Rain Jacket (se länk nedan) som jag har använt året runt till och från jobbet (i Malmö; i dagsläget ca 5 km enkel väg = cyklar i vanliga kläder) samt på väg till lunchrestaurang etc. Nu börjar den bli så sliten att en ny jacka ska in i garderoben. Vad ska jag köpa? Jag har separat regnjacka så goretex-tyg etc behövs egentligen inte.
Det jag gillar med jackan:
www.vulpine.cc
Det jag gillar med jackan:
- Bomull = casual stil som funkar även när man promenerar på stan; man ser inte ut som om man ska ut på vandring på kalfjället
- Vettig uppsättning med dragkedjefickor
- Skuren för cykling med längre ärmar samt rygg
- Inbyggda reflexer
- Det hade varit bättre med lite foder; på vintern behöver jag pälsa på mig dubbla lager ylle under för att inte frysa häcken av mig
- Det vore fan bättre med en icke-UK-leverantör för att öborna ska straffas pga brexit
Vulpine | Mens Harrington Rain Jacket (Classic Navy)
Discover the iconic Harrington Rain Jacket, blending British classic style with cycling performance. Tailored for urban commuting and city life, it's constructed from water-resistant Epic™ Cotton. Every detail is perfected for comfort and functionality. Embrace the archetype of Vulpine style.