DJ Internet
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Hirr hirr.Jag tror det handlar både om usel infrastruktur och ovana trafikanter. Många sparkcyklister kör som om de inte har någon form av trafikvett eller -utbildning, elcyklisterna har gradvis blivit bättre skulle jag säga efter dippen när många som inte cyklat på något decennium köpte skattesubventionerade cyklar. Vi själva som är gamla vanependlare har nog rätt bra koll men har stundom en smula för bråttom. Förut var det kanske mer vanecyklister som cyklade och nu när kunskapsnivån generellt har sjunkit och samtidigt hastigheterna ökat så ökar olycksfrekvensen. Jag ser tyvärr inget konstigt i det.
Lägg till den stora volymen cyklister och de stora hastighetsskillnaderna i förhållandet till infrastrukturens standard som gör att det blir förbannat trångt. Sen kan jag killgissa att den ökade telefonanvändningen medan man cyklar (j*vla dårar) inte hjälper till. Fotgängare som lallar runt på GC-banor med noise cancelling lurar och ögonen i något socialt medie hjälper inte till.
Det är ett under att någon kommer fram till jobbet utan att krascha egentligen :-)