The Gravel tråd

• Trådstartare Trådstartare Paco
  • Start datum Start datum
The Gravel tråd
Nyfiken på era synpunkter kring aerobar/triathlonstyre/tempobåge på gruscykel? För och nackdelar?

Visa bilaga 803478
Har inte haft aerobar, men tänker mest att dem fungerar bra på långkörning på asfalt eller välstampad grusväg, men att köra ojämnt underlag eller över gropar blir det väldigt stelt pga. fjädring av överkroppen via handleder och armbågar försvinner.

The Gravel tråd
Blev en liten runda iaf.
1000018150.webp
1000018153.webp
1000018156.webp

The Gravel tråd
Sitter och funderar på om jag måste slänga på vinterhjulen på Grizln innan min inplanerade lunchtur. Lite fuktigt här och där och temperaturen ligger på minussidan.
Är dock inte helt sugen på att acceptera vintern ännu.

The Gravel tråd
Sitter och funderar på om jag måste slänga på vinterhjulen på Grizln innan min inplanerade lunchtur. Lite fuktigt här och där och temperaturen ligger på minussidan.
Är dock inte helt sugen på att acceptera vintern ännu.
Jag har dubbla uppsättningar hjul/däck för att klara av cykel-vinter-depressionen, snabbt byte så känns livet lättare.

The Gravel tråd
Drömde inatt om att komma till ett stort vitt hus med rött kors på, bli nersövd och sedan vakna upp med rutig skjorta, vin i flaskstället och gruscykel. Jag tycker redan svensk sjukvård/friskvård är bra men detta är mitt förslag till ett nästa steg.

The Gravel tråd
Det råkar inte vara så att det var hårdpackat grus 7e och blött eller skrapad väg andra gången? Låter ju helt sjukt annars…
Dom andra körde på findäck, dom låg på ca 180-190w på denna sträcka. Jag är större än dom så har generellt 30-40w högre snitt. Inte 100w.

Jag ska dra på sommarhjulen imorgon och köra samma sträcka bara för att.

The Gravel tråd
Det råkar inte vara så att det var hårdpackat grus 7e och blött eller skrapad väg andra gången? Låter ju helt sjukt annars…
Hittade tidigare något test av vinterdäck, och det var rejät tröga. Men inte vad man kanske kan tro om de olika märkena och modellerna. Det minst tröga var märkligt nog Schawalbe Winter Plus. Före Schwalbe Winter och Continentals mycket lättare, Top CONTACT Winter II Premium.

The Gravel tråd
För att göra livet enklare har jag bestämt att 40mm är lagom (vare sig det är rätt eller inte). Det gör det ju mindre bekvämt på sprängsten men i det flesta andra fall tycker jag det fungerar bra.
Har mest kört på Gravelking SemiSlick+ men nu till hösten har jag monterat Gravelking SK bak och X1 fram, bra rull och fäster bra.

Tillbaka
Topp