weldion
Aktiv medlem
The Gravel tråd
Att det är skönt att ha när man är ute på långtur.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Att det är skönt att ha när man är ute på långtur.
Har inte haft aerobar, men tänker mest att dem fungerar bra på långkörning på asfalt eller välstampad grusväg, men att köra ojämnt underlag eller över gropar blir det väldigt stelt pga. fjädring av överkroppen via handleder och armbågar försvinner.Nyfiken på era synpunkter kring aerobar/triathlonstyre/tempobåge på gruscykel? För och nackdelar?
Visa bilaga 803478
+1Att det är skönt att ha när man är ute på långtur.
Höj farten, då hinner ingen att se stilbrotten.+1
Plus att om man ska bikepacka så är det enkelt att få fast saker under. Men stilpolisen, stilpolisen!
Gällande stilpolisen... I min ålder behöver jag inte vara så ängslig. Jag började cykla innan stilpolisen föddes.+1
Plus att om man ska bikepacka så är det enkelt att få fast saker under. Men stilpolisen, stilpolisen!
Nyfiken på era synpunkter kring aerobar/triathlonstyre/tempobåge på gruscykel? För och nackdelar?
Jag har dubbla uppsättningar hjul/däck för att klara av cykel-vinter-depressionen, snabbt byte så känns livet lättare.Sitter och funderar på om jag måste slänga på vinterhjulen på Grizln innan min inplanerade lunchtur. Lite fuktigt här och där och temperaturen ligger på minussidan.
Är dock inte helt sugen på att acceptera vintern ännu.
Så jäkla motigt att acceptera läget när man glider fram på ansiktet på asfalten också..Sitter och funderar på om jag måste slänga på vinterhjulen på Grizln innan min inplanerade lunchtur. Lite fuktigt här och där och temperaturen ligger på minussidan.
Är dock inte helt sugen på att acceptera vintern ännu.
Det råkar inte vara så att det var hårdpackat grus 7e och blött eller skrapad väg andra gången? Låter ju helt sjukt annars…Visa bilaga 803692
Var tvungen att dubbelkolla ett segment från idag. Vinterdäcken suger alltså nästan 70w extra.
Dom andra körde på findäck, dom låg på ca 180-190w på denna sträcka. Jag är större än dom så har generellt 30-40w högre snitt. Inte 100w.Det råkar inte vara så att det var hårdpackat grus 7e och blött eller skrapad väg andra gången? Låter ju helt sjukt annars…
Hittade tidigare något test av vinterdäck, och det var rejät tröga. Men inte vad man kanske kan tro om de olika märkena och modellerna. Det minst tröga var märkligt nog Schawalbe Winter Plus. Före Schwalbe Winter och Continentals mycket lättare, Top CONTACT Winter II Premium.Det råkar inte vara så att det var hårdpackat grus 7e och blött eller skrapad väg andra gången? Låter ju helt sjukt annars…
Vilka dubbdäck hade du idag respektive sommardäck hade du?Dom andra körde på findäck, dom låg på ca 180-190w på denna sträcka. Jag är större än dom så har generellt 30-40w högre snitt. Inte 100w.
Jag ska dra på sommarhjulen imorgon och köra samma sträcka bara för att.
Marathon winter plus 42mm på alufälgar vs RH Corkscrew climb 44mm på kolfiberfälgVilka dubbdäck hade du idag respektive sommardäck hade du?
Massor i skillnad, men du blir om möjligt ännu starkare!Marathon winter plus 42mm på alufälgar vs RH Corkscrew climb 44mm på kolfiberfälg
Min WAP längst ner från hela turen jämfört med två av de andra. Gissar på att dom har rätt vikt inlagt på Strava.
Visa bilaga 803706Visa bilaga 803707Visa bilaga 803708
Samma uppsättningar året runt?Vad rekommenderas för däck på en Gravelbike som kan ta 48mm/51mm däck?
Sommar som höst/vår
Vilken typ av underlag sker merparten av cyklingen på?Vad rekommenderas för däck på en Gravelbike som kan ta 48mm/51mm däck?
Sommar som höst/vår
NejSamma uppsättningar året runt?
På Södertörn är det blandat med fingrus och sprängsten…Vilken typ av underlag sker merparten av cyklingen på?
Vad är viktigast, fart eller punkaskydd?På Södertörn är det blandat med fingrus och sprängsten…
Visa bilaga 803692
Var tvungen att dubbelkolla ett segment från idag. Vinterdäcken suger alltså nästan 70w extra.
Var på Södertörn finns det sprängsten,På Södertörn är det blandat med fingrus och sprängsten…
Den här turen idag innehöll ALLT och lite till….! https://strava.app.link/mypL3EbCjYbVar på Södertörn finns det sprängsten,
kan vara bra att veta så att jag vet vilka vägar jag skall undvika.
Och om du vill får du även gärna tipsa om finsgrusvägar på Södertörn.
Nöjd?Den här turen idag innehöll ALLT och lite till….! https://strava.app.link/mypL3EbCjYb
Japp! Behöver justera sittpositionen bara, och byta sadel till en som min rumpa gillar…
Genom att byta styrstam till en 1-2cm längre har jag fått ett lugnare och bättre uppträdande på en cykel som jag upplevde som onödigt orolig fram.Den känns lite orolig fram bara, men rapp o snabb.
Ska kolla om d finns en längre cockpit…!Genom att byta styrstam till en 1-2cm längre har jag fått ett lugnare och bättre uppträdande på en cykel som jag upplevde som onödigt orolig fram.
Den tar vi sa, Polisen. Trevlig runda. Tack för delningen.Den här turen idag innehöll ALLT och lite till….! https://strava.app.link/mypL3EbCjYb
Tack!Den tar vi sa, Polisen. Trevlig runda. Tack för delningen.
Allt…… ;)Vad är viktigast, fart eller punka skydd?
Vilka skärmar har du där?Skön lunchtur. Solen sken allt vad den kunde.
Blåste ganska mycket och kallt när man kom upp på höjden.
Fint underlag för barmarkshjulen, även om det fanns något lurigt ställe på sina ställen.
Frosten kliade i diket.
Visa bilaga 803672
Originalskärmar till Grizl.Vilka skärmar har du där?![]()
Om inte så kan du prova att sänka styret om det finns utrymme för det.Ska kolla om d finns en längre cockpit…!
Finns 1st 10mm spacer kvar för det!Om inte så kan du prova att sänka styret om det finns utrymme för det.
Mitt förslag blir Continental Terra Speed 45mm.Allt…… ;)
Fart skulle ja vilja säga då.