Uppsala-Trondheim-Uppsala
Medlem
[Kalender] Uppsala – Trondheim – Uppsala 1500 km
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kom som du är, vi håller öppet för alla klädstilar!Jag planerar att köra. Att dömma av bilden i inlägg #6 så verkar det vara ryggsäck och klädkod casual som gäller. Nog om detta, nu antar jag att det främst handlar om att komma i form sedan är det dags att fundera kring kläder och utrustning för detta lopp.
Den kommer inte gå genom Rättvik. Om inte annat för att närmaste vägen på norra sidan Siljan har lite väl många bilar även i normala fall. Rutten är inte bestämt än, men Häradsbygden / Sollerön kan nog förekomma.Hoppas inte turen går genom Rättvik den veckan, för då är det överfullt med raggarbilar i området.
Typ som färja på Sötäljerando?Eller så kan arrangören lägga ett gäng kyrkbåtar nere i Leksand som kan ros upp till Mora för fortsatt färd norrut. Tror ffa utlänningarna skulle uppskatta ett sådant kulturellt inslag i loppet.
Typ, fast med lite rodd involverat och ingen tidtabell att anpassa sig till.Typ som färja på Sötäljerando?
Lika bra att ta en hytt på båten så man kan sova när Mashavet skall korsas.Eller så kan arrangören lägga ett gäng kyrkbåtar nere i Leksand som kan ros upp till Mora för fortsatt färd norrut. Tror ffa utlänningarna skulle uppskatta ett sådant kulturellt inslag i loppet.
En idé är ju att Siljan trafikeras av bara en kyrkbåt, har den gått eller är full så får man snällt vänta på att den ska komma tillbaka. En extra dimension av ovisshet är att den inte går enligt tidtabell utan den går när den går helt enkelt.Typ, fast med lite rodd involverat och ingen tidtabell att anpassa sig till.
Fattar inte att de bara satsar på trampbåt. Måste väl vara det mest naturliga steget att ta för den klubben.Kanske kan involvera Brudpiga? De ägnar sig väl både åt rodd och cykling?
Jag planerar att cykla UTU nästa år. Vis av erfarenheterna från en UTU och en MSR kommer jag ha en vätskeryggsäck och flaskor i ramen. Både UTU och MSR hade 200 km till första vätskepåfyllning och jag gick ordentligt torr. Trots att jag verkligen försökte få i mig vatten fick jag ordning på vätskebalansen först efter målgång.Jag planerar att köra. Att dömma av bilden i inlägg #6 så verkar det vara ryggsäck och klädkod casual som gäller. Nog om detta, nu antar jag att det främst handlar om att komma i form sedan är det dags att fundera kring kläder och utrustning för detta lopp.
Samma här och jag söker viss revansch efter sammanbrottet 2022. LoLPassar på att skriva i tråden så jag inte fegar ur.
Första stoppet i gysinge har ju både butik och en liten röd stuga med vattenslang på baksidan.Jag planerar att cykla UTU nästa år. Vis av erfarenheterna från en UTU och en MSR kommer jag ha en vätskeryggsäck och flaskor i ramen. Både UTU och MSR hade 200 km till första vätskepåfyllning och jag gick ordentligt torr. Trots att jag verkligen försökte få i mig vatten fick jag ordning på vätskebalansen först efter målgång.
När jag kom dit var det snabbt, snabbt eller missa klungan. Stugan med vattenslang såg jag inte. Nästa kontroll var samma sak men då släppte jag klungan.Första stoppet i gysinge har ju både butik och en liten röd stuga med vattenslang på baksidan.
Snett emot handelsboden finns en ställplats. Vattnet var inte jättegott den gången jag fyllde flaskan där men drickbart var det.När jag kom dit var det snabbt, snabbt eller missa klungan. Stugan med vattenslang såg jag inte. Nästa kontroll var samma sak men då släppte jag klungan.
När jag gjorde den var det bara jobbigt sista biten och då är det ändå nedförsbackeEn Vätternrunda om dagen ish om jag räknar rätt. Kan väl inte vara så jobbigt......![]()
Jag har varit funkis två gånger. Det är en ruggigt trevlig gemenskap och stämning på loppet.Som skogscyklande Uppsalabo kan jag ju inte låta bli att anmäla mitt intresse som funktionär, inte cyklist (hunä så långt).
Upplever samma fast på kortare sträckor. När jag cyklat 100 och 120 mil har sista biten varit den del som gått snabbast och med en jäkla intensitet. Antar att det inte hinner bli hemlängtan på riktigt när det bara är frågan om 40 mil.Det var samma på Sverigetempot. Jmf med "sista biten" var allt saft och bullar. Att det ska va så svårt att undvika sista biten om man vill fullfölja. Fast man kan ju köra runt den, fast då blir det förstås längre, och ännu jobbigare. Och då har man inte fullföljt. Och så blir det säkert ännu jobbigare. Fan ta sista biten!
Är andelen svenskar som tycker denna text är hyggligt rimlig större eller mindre än 0,001 %?Upplever samma fast på kortare sträckor. När jag cyklat 100 och 120 mil har sista biten varit den del som gått snabbast och med en jäkla intensitet. Antar att det inte hinner bli hemlängtan på riktigt när det bara är frågan om 40 mil.
Större, mycket större!Är andelen svenskar som tycker denna text är hyggligt rimlig större eller mindre än 0,001 %?
Instämmer jag och frun har mer än en gång flugit in mot mål i full fart med ett leende ifrån öra till öra på LEL och PBP. På kortare sträckor kan det däremot ibland kännas och man lockas att bryta när man inser att om man inte genar så missar man möjligheten att hinna laga en underbar höstmiddag och om man genar ...Upplever samma fast på kortare sträckor. När jag cyklat 100 och 120 mil har sista biten varit den del som gått snabbast och med en jäkla intensitet. Antar att det inte hinner bli hemlängtan på riktigt när det bara är frågan om 40 mil.
Ok, jag kan sträcka mig till 0,0017 %, men längre går jag inte!Större, mycket större!![]()
Varmt välkommen som volontär! Bästa sättet att uppleva UTU utan att cykla långt! Läs mer och anmäl dig på pilgrimbrevet.se/volunteer/!Som skogscyklande Uppsalabo kan jag ju inte låta bli att anmäla mitt intresse som funktionär, inte cyklist (hunä så långt).
Ruggigt fin bild. Var är den ifrån? och vad ser man? Ett gammal randoöga tycker sig se stora hus som vilar på träpålar i vatten. Det brukar var en lösning för träbryggor som man behöver göra om efter typ 20 år om jag inte minns fel. Verkar lite jobbigt när det är jättehus som vilar på träpålarna. Men kanske ögat som luras eller så är det finträ (typ teak) eller fulträ (typ kreosot). Hur som haver nyfiken blir man. Misstänker att jag har en viss okunskap inom detta område.Visa bilaga 803567
Det närmar sig... Föranmälan öppnar den 15 november kl 00:00.
Antal platser i föranmälan är begränsat till 100. Kostnad för föranmälan är 500 kr, och räknas som en delbetalning av ordinarie anmälan. Föranmälan garanterar en startplats om du uppgraderar den till ordinarie anmälan innan 1 april 2026. Läs mer och anmäl dig på pilgrimbrevet.se!
Nere vid Piren i Trondheim.Ruggigt fin bild. Var är den ifrån? och vad ser man? Ett gammal randoöga tycker sig se stora hus som vilar på träpålar i vatten. Det brukar var en lösning för träbryggor som man behöver göra om efter typ 20 år om jag inte minns fel. Verkar lite jobbigt när det är jättehus som vilar på träpålarna. Men kanske ögat som luras eller så är det finträ (typ teak) eller fulträ (typ kreosot). Hur som haver nyfiken blir man. Misstänker att jag har en viss okunskap inom detta område.
Bilden är tagen i Trondheim under 2022 års UTU. I de inte längre särskilt ruffiga hamnkvarteren. Vad gäller kvalitén på träpålarna så får vi hoppas att de är rejält kreosotimpregnerade.Ruggigt fin bild. Var är den ifrån? och vad ser man? Ett gammal randoöga tycker sig se stora hus som vilar på träpålar i vatten. Det brukar var en lösning för träbryggor som man behöver göra om efter typ 20 år om jag inte minns fel. Verkar lite jobbigt när det är jättehus som vilar på träpålarna. Men kanske ögat som luras eller så är det finträ (typ teak) eller fulträ (typ kreosot). Hur som haver nyfiken blir man. Misstänker att jag har en viss okunskap inom detta område.
Du har hittat nyckeln till ett lyckligt liv!Upplever samma fast på kortare sträckor. När jag cyklat 100 och 120 mil har sista biten varit den del som gått snabbast och med en jäkla intensitet. Antar att det inte hinner bli hemlängtan på riktigt när det bara är frågan om 40 mil.