Varning för Outnorth

Varning för Outnorth
I somras fick jag hem en cykel från Canyon. Eller rättare sagt en cykelkarton som endast innehöll ett par hjul och inte resten av cykeln. Sannolikt har någon i kedjan från lager till UPS utlämning plockat ur cykeln och sedan låtit paketet resa vidare. Smått panikslagen hörde jag av mig till Canyon om detta, de bad mig om att fotografera cykelkartongen. Undrade likt TS vad i hela friden detta skulle spela för någon som helst roll, det bevisar ju ingenting. Men när jag väl hade skickat bilden till dom så kunde jag returnera kartongen med hjulen i och få pengarna tillbaka. Om jag hade vägrat hade jag sannolikt fortfarande suttit med mina extremt dyra hjul här hemma, istället för att jag fick hem en ny cykel, komplett i sin kartong, några veckor senare än planerat, och det kostade mig inget extra annat än bensinpengarna för att åka en extra gång till UPS.

Med andra ord är detta sannolikt en gängse rutin för att hantera denna typ av ärenden. Det kan vara en försäkringsfråga, det kan handla om att det krävs för att inleda ett ärende mot transportföretaget, eller bara för att det är så sådana här händelser dokumenteras.

Jag tänker att distanshandel är en lite annan grej än att handla i butik, och man har allt att vinna på att inte vara dogmatisk och/eller konspiratorisk. Mina bilder på cykelkartongen innebar inte att jag helt plötsligt fick ett ansvar för någon utredning, jag gjorde det som kändes fullt rimligt och som jag tänkte skulle göra att mitt ärende skulle lösas på snabbast och smidigast sätt.
Har du sålt den lösa ramen än, eller väntar du på att den skall kallna?

Varning för Outnorth
Har du sålt den lösa ramen än, eller väntar du på att den skall kallna?
Samtidigt, i en cykelvärderingstråd nära oss: vad är min helt ocyklade canyonram med andra växlar och bromsar än original värd? Slump? Riiiight....

(Happy-disclaimer: inlägget skall läsas ironiskt och är inte en anklagelse mot Fredrikw. Eller...?)

Varning för Outnorth
Parodin fortsätter, efter att Outnorth inte vill hantera mitt krav på ersättning / omleverans och korrigering av fel rabatt utan att jag ”bevisat” att jag inte fått min påpekade vara skickade jag in en bild föreställande en klädhög, en lapp med texten ”avsaknad vara” och ett oläsligt papper som legat tillsammans med kaffesumpen.
Först då kan de kreditera den felaktiga rabatten men hävdar att de måste utreda vidare med sitt lager innan de kan uttala sig om korrigeringen eller omleveransen av min saknade artikel.

De jävla pajasarna har med andra ord medvetet dröjt med korrigeringen av den felaktiga prissättningen till jag skickar in en helt meningslös bild. Dessutom vägrar de fortfarande, mer än en vecka efter reklamation, ge mig ett svar rörande korrigeringen av avsaknad vara annat än att ”de utreder saken”.

Detta är med särklass sämsta hanteringen av en webhandel jag mött på 25 år - och jag tvekar inte alls att hänga ut dem för detta som vissa läsare verkar tycka osjysst.

För er som tvekar - kolla senaste omdömena på både Trustpilot och Prisjakt så kanske ni tänker till igen innan ni gör samma misstag som jag och väljer att göra affärer med dessa dårar!

Såg dessutom ett påstående om att Klarna sagt upp samarbetet med Outnorth för att problemen med dem varit för många.

Varning för Outnorth
Tjena!

Har aldrig haft några problem med Outnorth när det gällt reklamationer, returer eller annat. Fick fel jacka för ett tag sedan, var inga konstigheter alls. Bara att skicka tillbaka och fick rätt så fort dom fått tillbaka den.

Varning för Outnorth
Tjena!

Har aldrig haft några problem med Outnorth när det gällt reklamationer, returer eller annat. Fick fel jacka för ett tag sedan, var inga konstigheter alls. Bara att skicka tillbaka och fick rätt så fort dom fått tillbaka den.
Ja ja, men om du hade vägrat att skicka tillbaka jackan så hade det nog inte varit lika smidigt. Jättedåligt hanterat av butiken osv osv..

Varning för Outnorth
Läser man omdömena på Trustpilot så känns det som de har lite för mycket roblem med reklamationshanteringen, även om det är omöjligt att bedöma antalet (mest de missnöjda som är högljudda).
Men det blir också tydligt hur svårt det är att driva en webbshop i dag. En är förbannad för att hon inte fick skicka tillbaka sina skor efter returtiden hade gått ut. En annan har fått en jacka som gick sönder, och Outnorth skall laga. Men han "väljer" att få en ny jacka i stället, något han inte får och då blir förbannad för med hänvisning till konsumentköplagen (som jag är ganska säker på säger att de får några försök att laga...).
Med de marginaler de har är det nog inte lätt.

Varning för Outnorth
Marginaler? Om det är någon som har goda marginaler så är det väl klädbranschen?

Det var någon här på forat, för länge sedan, som var sur på Endura för att en söm gått upp på ett par cykelbrallor och hen inte kunde reklamera då det gått för lång tid. Hen skrev skit om Endura här i flera år! 🤣

Varning för Outnorth
Marginaler? Om det är någon som har goda marginaler så är det väl klädbranschen?
Hamnar de marginalerna hos webbshopparna menar du? Det trodde inte jag, men jag kan ha fel.
Det var någon här på forat, för länge sedan, som var sur på Endura för att en söm gått upp på ett par cykelbrallor och hen inte kunde reklamera då det gått för lång tid. Hen skrev skit om Endura här i flera år! 🤣
Ja inte är det lätt när det är svårt.

Varning för Outnorth
Samtidigt, i en cykelvärderingstråd nära oss: vad är min helt ocyklade canyonram med andra växlar och bromsar än original värd? Slump? Riiiight....

(Happy-disclaimer: inlägget skall läsas ironiskt och är inte en anklagelse mot Fredrikw. Eller...?)
He he heee.... (gnider sina giriga händer och ler i mjugg..)

Mvh
/Den andra annonsören

Varning för Outnorth
Tjena!

Jag gjorde ett försök nyss (glömde att lägga med returlappen i paketet). Men outnorth löste min retur ändå.
Ska man aldrig få bli riktigt glad eller ?

Varning för Outnorth
Tänker på sven och motorsåg delar folk som tar nya och skickar till baka begagnade delen och han som hade repat motorsåg bara så du vet vad då är det avancerat kolv stopp byta koppling hej då jag tror det är för avancerat.🤔🤣
Han finns på Facebook skogsvertyg de var där han skrev om konstiga kunder snabb leverans dagen efter framme ändå klage mål tyvärr är inte tankeläsare svar på klagomål står ju leverans 3 till 5 dagar.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp