Hur var din cykelträning idag?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan inget om Zwift å sånt. Är taggarna intervaller?Visa bilaga 806048
Zwiftpass, Aktiv återhämtning med hög kadens. 100rpm i snitt.
Varför klocka? Vad gör du åt att klockan säger att du sovit dåligt? Upplever du själv det? Många på jobbet hade såna ffa tjejer. Tror jag skulle bli stressad av en sån klocka.Klockan säger att jag sover dåligt, har dåligt hrv och är allmänt dålig. Snabb promenad varefter klockan säger att jag har sänkt mitt vo2max två snäpp. Garmin-klockor gullar då inte. Ignorerar klockan och kör tungt rygg- och axelpass. Ser fram emot långpendling och grusrunda imorgon.
Jag har alltid haft mindre sömnbehov än andra så nej, jag tycker att jag sover som vanligt.Varför klocka? Vad gör du åt att klockan säger att du sovit dåligt? Upplever du själv det?
Jo precis. Detta är dock från Garmin Connect.Kan inget om Zwift å sånt. Är taggarna intervaller?
Ser ut som ett EKG vid förmaksflimmer.Lite intervaller så på slutet av veckan! 4x(4x30 sek).
Visa bilaga 806119
Det kan jag garantera att det inte är :-)!Ser ut som ett EKG vid förmaksflimmer.
Visa bilaga 806121
Är det alla steg varje dag från valdagen, eller ”extra steg” i form av extra promenader som annars inte hade blivit av?Träning november:
Cykling ute: 27.45h
Cykling inne: 4h
Cykling totalt: 31.45h
Gym: 7 gånger
Promenad: ca 74 000 steg
Blir du sporrad av sambon, eller hade cyklat lika mycket ändå? Mer eller mindre än förra nov?Träning november:
Cykling ute: 27.45h
Cykling inne: 4h
Cykling totalt: 31.45h
Gym: 7 gånger
Promenad: ca 74 000 steg
I princip en promenad över 15 minuter. Missar säkert en hel del i vardagen, mest för att göra det tydligt i min träningsdagbok. När jag går mellan datorn och kylskåpet, är inte medräknat...Är det alla steg varje dag från valdagen, eller ”extra steg” i form av extra promenader som annars inte hade blivit av?
Nej, det påverkar mig aldrig. Jag kör min egen träning, baserat på vad kroppen orkar i mängd och kraft. Men jag är väldigt glad och tacksam, att jag får sällskap på en del träningsrundor och när vi cyklar långturer.Blir du sporrad av sambon, eller hade cyklat lika mycket ändå?
Bra det! Min stegräknare på klockan triggas nämligen av kollektivtrafik så det är svårt att logga på ett bra sätt. Bättre att köra extrasteg som du gör om man vill vara säker.I princip en promenad över 15 minuter. Missar säkert en hel del i vardagen, mest för att göra det tydligt i min träningsdagbok. När jag går mellan datorn och kylskåpet, är inte medräknat...![]()
så sant, så santOnsdag: Trainer 1x8min@210watt. Spar mig till senare i veckan.
Jag mi skar min FTP på hösten. Bygger upp under vintern på trainern och våren.Tillbaka på trainern igen, 14 km, ramp test, Nytt FTP 210 w, -8 från tidigare, väntat.
Ja, jag hade räknat med ett minskat FTP eftersom jag har satsat mer på gym (som går riktigt bra just nu) och lite mer löpning (går sådär) än cyklingen, så jag hade räknat med det.Jag mi skar min FTP på hösten. Bygger upp under vintern på trainern och våren.
440W is, like, Tadej Pogacar territory?![]()
Yes, but now you only have to lose some weight! I recommend Bjarne Riis' advice to Tyler Hamilton to achieve a substantial calorie deficit: go for a 5 hours hard ride. Then instead of eating, drink a bottle of water and take a couple of sleeping pills and sleep through the hunger!Yep, but sadly at 100kg, I have an extra 35kg to drag around!
At 203cm, I don't have very much that I can lose. 95kg is my target, but I'll be very lean at that.Yes, but now you only have to lose some weight! I recommend Bjarne Riis' advice to Tyler Hamilton to achieve a substantial calorie deficit: go for a 5 hours hard ride. Then instead of eating, drink a bottle of water and take a couple of sleeping pills and sleep through the hunger!![]()