En stor anledning till Hedins nuvarande ekonomiska situation.
En anledning till borde vara att de verkar inte så serviceminded när det kommer till kommunikation med potentiella kunder heller? (Baserat på anekdoter samt självupplevt.)
Nog om det: vilken bil ska jag köpa 2026? Nu har det för mig passerat drygt 8000 svar, 3 år och en Kia EV6 och en DS3 e-tense. Nu ser tankarna ut så här:
- INTE elbil.
- familjekompatibel dvs fru, tonåring plus kompis och hundbur (=i praktiken SUV)
- möjligen laddhybrid
- pris ca 250-400’, ska gå som förmånsbil i mitt bolag, 7-2 år gammal känns rimligt.
- ”körglädje” är totalt oviktigt (där har jag cykel och mc)
- tillförlitlighet och tillgänglig verkstad är viktigt (bor i stockolhmsförort)
- dragkrok, plant lastutrymme för övernattning och rattvärme är krav
NEJ på följande: VW, kinesiskt (inkl Volvo), vit lack, för mycket skärmstyrning i kupén,
Har kollat Mazda CX-5 och CX-60. Den sistnämnda kändes tyvärr lite ”ofärdig” som bil - stötig och ryckig. Gillar Mazda som märke med bra kvalitet och trevligt utseende. CX5 är en kandidat fortfarande. Just nu lutar jag mest åt Lexus NX300h eller ev RX450h. Jag gillar deras kvalitetsrykte, utseendet är sådär men ändå sekundärt.
Bubblare: Alfa Stelvio, Citroën C5 PHEV, Honda CRV. DS 7 kunde varit aktuell om deras fruktansvärt dåliga verkstäder vore hälften så dåliga.
Vilka modeller + ANNAT har jag inte tänkt på?