Slowbuild leverans

Slowbuild leverans
Du måste ringa många gånger även om du får svar från honom! testa även att posta på facebook att du vill ha kontakt, funkade för mig iaf.. För övrigt så gick det snabbt att få hans xc-master nu när han hade lite rabatt.. och funkade helt ok att kränga på däck på dessa för mig iaf..

Slowbuild leverans
Skickade nyss en påminnelse för beställningen per 27/1. Hade jag förstått att jag hade behövt lägga tid och energi på att få hjulen hade jag aldrig beställt dem. Slutsatsen kan bara bli att köp hjul någon annanstans. Så här dåligt trodde jag inte en näringsidkare kunde sköta sig och fortfarande ha kunder efter flera år.

Slowbuild leverans
Skickade nyss en påminnelse för beställningen per 27/1. Hade jag förstått att jag hade behövt lägga tid och energi på att få hjulen hade jag aldrig beställt dem. Slutsatsen kan bara bli att köp hjul någon annanstans. Så här dåligt trodde jag inte en näringsidkare kunde sköta sig och fortfarande ha kunder efter flera år.
Sjukt ändå att det inte finns några tecken på att han är klappkass. Typ som en tråd på happy med +750 inlägg 👀

Slowbuild leverans
Uppdatering efter mitt köp i juni som aldrig levererades..
Jag fick aldrig tag i Stefan förutom ett kort svar via e-post i november då han skulle kolla upp vad som hänt. I övrigt inga svar varken på telefon eller e-post.
Jag lyckades till slut ändå få pengarna tillbaka (ca 11000 kr) via kreditkortsföretaget och köper nu hjul via annan leverantör.

Slowbuild leverans
Statusuppdatering:

Fick till slut tag i honom. De hade inte kollat inkomna pengar på kontot och inte haft tid att kommunicera! På drygt ett år!!! Direkt efter samtalet kom betalningsbekräftelsen.
Fick ingen ursäkt utan bara förklaringen att de haft så mycket att göra att han själv behövde delta i produktionen. Han är ingen lurendrejare, men uppenbarligen en riktigt dålig administratör och utan någon som helst förmåga att prioritera rätt saker (man åtar sig inte nya beställningar innan man har säkerställt att man kan leverera det har man redan åtagit sig).

Hjulen kom idag och ser med mina lekamannakunskaper bra ut. Dock inget fälgband.

Någon som har lyckats få någon form av kompensation av honom vid försening? Drygt ett års försening tänker jag inte acceptera utan vidare, men ville inte ta diskussionen innan jag hade fått leveransen.

Senast ändrad:
Slowbuild leverans
Fast ärligt talat, är inte detta en del av upplevelsen man vill åt? Lex Lundell liksom? Annars förstår jag inte varför man väljer att beställa när det är återkommande och väldokumenterat.

Det verkar vara så för många här (som jag dock inte förstår) men Bele hade inte läst dokumentationen innan beställningen.

Slowbuild leverans
Fast ärligt talat, är inte detta en del av upplevelsen man vill åt? Lex Lundell liksom? Annars förstår jag inte varför man väljer att beställa när det är återkommande och väldokumenterat.
Fast ett år är ju ändå något exceptionellt. Något säger mig att man kanske inte bevakat sina egna intressen om det gått ett år?

Han är verkligen helt värdelös på det administrativa och kundservice. Jag skulle gärna åka ner och ta en kaffe med honom bara för att förstå hur han resonerar. Ett riktigt unikum.

Slowbuild leverans
Fast ett år är ju ändå något exceptionellt. Något säger mig att man kanske inte bevakat sina egna intressen om det gått ett år?

Han är verkligen helt värdelös på det administrativa och kundservice. Jag skulle gärna åka ner och ta en kaffe med honom bara för att förstå hur han resonerar. Ett riktigt unikum.
Kanske han skulle kunna sälja det som en upplevelse på hemsidan, köp idag och du kan åka ner 2036 - kaffet lite kallt bara!

Slowbuild leverans

Skulle vara kul att träffa han och kolla hur hans vardag ser ut. Har han ett fungerande privatliv eller en fru som är galen på att inget blir gjort därhemma. Två ungar som väntar på förra årets veckopengar osv. 😄

Slowbuild leverans

Jag tyckte att jag var sent ute när jag beställde i slutet av januari. Hade räknat med att det kunde ta tre fyra månader. 14 månader är något helt annat.

Slowbuild leverans

14 månader om vi ska vara noga. Jo, jag har gjort en del för att bevaka mitt intresse och med vilken annan leverantör som helst hade det räckt mer än väl. Det har funnits annat i mitt liv som har varit viktigare än att dagligen jaga en strulpelle.

Slowbuild leverans
14 månader om vi ska vara noga. Jo, jag har gjort en del för att bevaka mitt intresse och med vilken annan leverantör som helst hade det räckt mer än väl. Det har funnits annat i mitt liv som har varit viktigare än att dagligen jaga en strulpelle.
Men nu finns det ju också närmare 800 inlägg som beskriver hur detta inte är vilken leverantör som som helst.

All respekt för att man kan ha bättre saker för sig än att jaga en tysk. Tidsplanen förefaller även helt rimlig.

Jag tror hans rykte och vad som förefaller vara ett väldigt ostrukturerat arbetssätt kan ha legat dig i fatet. Han verkar hantera beställningar baserat på vem som skriker högst, med sitt rykte och baserat på vad folk skriver på andra forum är det många som både mailar dagligen eller ringer och efterlyser sina beställningar.
Beter man sig som en sansad människa med förväntan om en sansad leverantör, så hamnar man sannolikt väldigt långt ner i skriklistan.

Tillbaka
Topp