Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
gjort en ”aero”-sadelväska med garmin varia som ”lock” till min gravel
Visa bilaga 798701
Visa bilaga 798702
Visa bilaga 798703
Visa bilaga 798704
Visa bilaga 798705
Visa bilaga 798706
Visa bilaga 798707
Ska designa om locket och fästa en riktig garminhållare istället då hållfastigheten i den utskrivna inte var helt bra
Jag har en lång gängstång med mutter i varje ände, ett gäng brickor i alla möjliga ytterdiametrar, och förvaring för alla mina printade adaptrar där emellanStyrlagerpress för is52/40 med 90 graders fas, tydligen inte drop in lager på ramen. Måste skaffa en längre M8 skruv så den går att använda bara, den från vevlagerpressen var precis för kort.
Visa bilaga 800099
Har tyvärr ingen printfil, men jag börjar leta efter detHar du någon fil att printa? Det är alltid mycket mer jobb än man tror att rita, testprinta, justera osv, lätt ett par timmar totalt för en sån där grej för mig i alla fall.
Varför inte bara hänga från en böjd eker? Går väl att få till önskad bredd och höjd på knytet.Är det någon som är sugen på att ge sig på att printa en sådan här?
Hållaren är till för att linda upp kedjan innan kedje"vax"badet.....
Behållaren jag har är lite liten så jag upplever att det är lite svårt att få ner hela kedjan iblandVarför inte bara hänga från en böjd eker? Går väl att få till önskad bredd och höjd på knytet.
Vilken temperatur doppar du i? Uppemot 90°C?
Vad för "bättre" material hade du tänkt att använda och är styrstammen något du planerar att bruka på riktigt?Styrstam 3d utskriven.
Kommer den att hålla? Nej, troligen inte i "enklare" material.
Fortsättning följer med "bättre" material...Visa bilaga 803253
3D material har "historiskt" låg sträckgräns, låg E-modul samt låg slagseghet.Vad för "bättre" material hade du tänkt att använda och är styrstammen något du planerar att bruka på riktigt?
PPA-CF3D material har "historiskt" låg sträckgräns, låg E-modul sam låg slagseghet. Detta tillsammans liknar hållfastheten hos Knäckebröd.
.
Precisionen i utskrifter är dock imponerande!
Därför "jagar" jag material som kan matcha även belastade delar.
.
Fortsättning följer...
Aluminium
PPA-CF är bra, ganska billigt och ganska lättprintat.
Funkar ju att sätta på dörren till utedasset också
Spännande! Läskig sak att testa men om det blir bra öppnar det ju upp för roliga cykelbyggen med intressant geometri3D styrstam i ett "bättre" material.
Testas under svåra förhållanden i norra Europa :)Visa bilaga 804792
Känns läskigt, var rädd om dig! Nu tror jag säkert att du vet precis vad du håller på med, och har koll på läget.3D styrstam i ett "bättre" material.
Testas under svåra förhållanden i norra Europa :)Visa bilaga 804792
Snyggt, jag har en rulle TPU som bara är köpt för att göra reservdelsfäste för Wahoo datorn (dvs TPU-rullen var dyrare än ett nytt fäste) så du kanske får stämma mig för patentintrång, även om jag inte når upp till din verkshöjd.Till alla som har suttit som på nålar sedan förra veckan och undrat hur det gick med min TPU-egolapp kommer upplösningen nu. Det visar sig mycket riktigt att TPU i sig är för sladdrigt, den hängde som en vimpel i fartvinden. Men jag har produktutvecklat och printat två korta stänkskärmsformade bitar i PETG och klämt TPUn mellan dem som en dubbelmacka, och då får TPUn en form som för den lagom styv. Den står emot fartvind och stänk, men viker sig utan att gå sönder om man utsätter den för hårdare påfrestningar, som en trotoarkant. Så nu är den klar: egolapp i kompositmaterial (patent pending).
Snyggt, jag har en rulle TPU som bara är köpt för att göra reservdelsfäste för Wahoo datorn (dvs TPU-rullen var dyrare än ett nytt fäste) så du kanske får stämma mig för patentintrång, även om jag inte når upp till din verkshöjd.
/A
Vilken 3d printer är det som gäller i dessa tider?
Kan inte påstå att jag behöver en, men kul att kika runt. Finns mycket både kul och nyttigt att printa.
Kikat klart mest på bambu p2s med ams 2 pro. Så runt 10k.
Om du inte behöver en så känns en bambu lab A1 som rimligast. Har haft min några månader nu och den är grym. Enda jag noterat är att höga smala utskrifter svajar för att bädden rör på sig. Jag var lite orolig att jag skulle sakna möjlighet att skriva i abs och liknande men petg med cf har täckt alla mina behov hittills. Min kompis har en med ams och det verkar bli rätt mycket materialspill så jag kör en färg i taget. Jag har använt ett tiotal olika 3d skrivare via jobb innan och min bambu lab har högst andel lyckade prints av alla mycket dyrare jag använt tidigare. Bortsett från sls och sla printrarna.Vilken 3d printer är det som gäller i dessa tider?
Kan inte påstå att jag behöver en, men kul att kika runt. Finns mycket både kul och nyttigt att printa.
Kikat klart mest på bambu p2s med ams 2 pro. Så runt 10k.
Det här låter ju väldigt lovande :)Om du inte behöver en så känns en bambu lab A1 som rimligast. Har haft min några månader nu och den är grym. Enda jag noterat är att höga smala utskrifter svajar för att bädden rör på sig. Jag var lite orolig att jag skulle sakna möjlighet att skriva i abs och liknande men petg med cf har täckt alla mina behov hittills. Min kompis har en med ams och det verkar bli rätt mycket materialspill så jag kör en färg i taget. Jag har använt ett tiotal olika 3d skrivare via jobb innan och min bambu lab har högst andel lyckade prints av alla mycket dyrare jag använt tidigare. Bortsett från sls och sla printrarna.
Jag gillar fusion 360. Har inte testat onshape men har mycket tid med Solidworks, inventor och catia.Det här låter ju väldigt lovande :)
Beställde precis en A1 som första 3d-printer.
Om man vill rita egna delar, vad rekomenderar ni då?
Helst hade jag ju ritat på min iPad Pro men verkar inte finnas supermycket bra appar
Väldigt enkla grejjer kan man göra i thinkercad på en ipad.Det här låter ju väldigt lovande :)
Helst hade jag ju ritat på min iPad Pro men verkar inte finnas supermycket bra appar
Shapr3d tycker jag funkar rätt bra på iPad men kräver penna. Annars Fusion360 på dator. TinkerCAD är ju toppen (på iPad & dator) för att lära sig förstå men man växer snabbt ur det!Det här låter ju väldigt lovande :)
Om du vill passera det testet, in på tinkercad så har du klickat fram något på bara ett par minuterJag får testa Fusion 360. Jag villhöver en skrivare, men har lovat mig själv att jag ska kunna rita något jag behöver INNAN jag köper en. Sen finns det ju massor av färdiga filer, men ändå.